واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور گفتگو با وزیران امورخارجه گروه 1+5 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا ساعتی دیگر وارد لوکزامبورگ می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از لوکزامبورگ، محمدجواد ظریف پس از ورود به لوکزامبورگ ابتدا با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار می کند و سپس با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه درباره اخرین تحولات ، گفتگوها برای نگارش توافقنامه هسته ای به صورت دو و چند جانبه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

همچنین قرار است سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امورخارجه ایران نیز که در وین حضور دارند به ظریف در لوکزامبورگ بپیوندند با این حال مذاکرات در سطح کارشناسی در وین ادامه می یابد. وزیر امورخارجه ایران روزهای دوشنبه و سه شنبه در لوکزامبورگ حضور خواهد داشت.

شایان ذکر است وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به منظور شرکت در نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپایی به لوکزامبورگ سفر کرده اند. مهمترین دستور کار این نشست بررسی بحران مالی و بدهی های یونان است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =