یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را در راستای روند مذاکرات تحلیل کرد و گفت که تلاش شده نسخه اصلاح شده این طرح تسهیل کننده روند کار مذاکره کنندگان باشد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ متن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای با توجه به دیدگاه‌های مختلفی که در مجلس وجود دارد نسخه تعدیل شده‌ای آن است که باعث می‌شود به هیچ عنوان دست تیم مذاکره کننده بسته نشود. در حالی که طرح قبلی می‌توانست موجب بستن دست مذاکره کنندگان شود.

وی افزود:‌ در این طرح راهبردها و خطوط قرمز شفاف شده و در تاکتیک‌ها سعی شده دست تیم مذاکره کننده باز باشد تا این امر به روند کار کمک کند. ما معتقدیم این طرح می‌تواند به طرف مقابل مذاکره فشار بیاورد که بدانند مجلس حساس است و در عین حال خط قرمزها نیز شفاف شده و همه جوانب امر در این طرح پیش بینی شده است.

نماینده مردم آران و بیدگل در مجلس ادامه داد: مجلس موظف به صیانت از حقوق مردم است که ما باید وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهیم . مهم این است که دست تیم مذاکره کننده را نبسته‌ایم و مانعی بر سر راه آنها قرار نداده‌ایم بلکه سعی کرده‌ایم در این طرح به گونه‌ای پیش برویم که کمترین مانع پیش پای مذاکره کنندگان باشد و این طرح بتواند روند کار را تسهیل کند.

منصوری آرانی با بیان این که این طرح در ادامه روند مذاکرات قابل تحلیل است اظهار کرد: نسخه اصلاح شده طرح تفاوت زیادی با متن قبلی طرح دارد که ممکن بود در روند مذاکرات ایجاد مانع کند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =