نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی سخنان اهانت آمیز برخی مداحان به مقامات نظام را مغایر با اخلاق اسلامی و ولایت پذیری دانست.

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرآنلاین درخصوص ارزیابی خود از طرح مجلس برای الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای که کلیات آن در صحن علنی به تصویب رسید، اظهار کرد: با تصویب این طرح، نمایندگان، روند مذاکرات را در نهایت به نظر شورای عالی امنیت ملی منوط کردند که تقریبا و تا حدود زیادی می تواند این مسئله را قابل مدیریت و کنترل کند، در نتیجه آن چیزی که در مجلس درباره مذاکرات هسته ای مصوب می شود، بالاخره باید نظر شورای عالی امنیت ملی را داشته باشد و نمایندگان نباید مصوبه ای را خارج از نظر این شورا، مصوب کنند.

وی افزود: حتما کسانی که این طرح را طراحی کرده و آن را به تصویب رسانده اند، آن را با شورای عالی امنیت ملی هماهنگ کرده اندو نظر رهبری را نیز در این خصوص جویا شده اند.

پزشکیان همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا مسئله استیضاح وزیر آموزش و پرورش به نشست مشترک دولت و مجلس سایه نمی اندازد؟ تصریح کرد: نه ، بالاخره استیضاح به عنوان حق قانونی نمایندگان مطرح می شود و دولت از این حیث با آن مشکلی ندارد اما بحثی که وجود دارد این است که در سالی که رهبری به ما فرموده اند به عنوان دولت و مجلس با یکدیگر تعامل ،همدلی و همکاری کنید کاری که دارد اتفاق می افتد، درست نقطه مقابل آن است، حالا چرا برخی دوستان این فضا را به وجود آورده اند، باید از همان هایی که مدعی هستند، پرسید که آیا باید در سال وحدت این گونه رفتار کرد؟ آیا به این اقدامات، تعامل می گویند؟!

نماینده مردم تبریز در خانه ملت همچنین در خصوص احتمال رای آوردن استیضاح فانی در صحن علنی مجلس گفت: نمی دانم که رای می آورد یا نمی آورد اما به هر حال بنده موافق استیضاح وی نیستم و معتقدم مشکلات فرهنگیان مربوط به دولت و مجلس است. چون آن ها در مجلس و یا دولت پولی به آموزش و پرورش نداده اند که حالا بگویند چرا آن پول را به معلم ها نمی دهید، در نتیجه مشکل، مشکل وزیر نیست، حالا وزیر را هم عوض کنند تا مشکل تامین اعتبار و بودجه وزارتخانه حل نشود، وزیر جدید هم کاری نمی تواند انجام دهد، حالا هر کسی را که می خواهند بیاورند.

پزشکیان همچنین در خصوص توهین برخی مداحان به مقامات نظام در مراسم تشییع شهدای غواص و همچنین مراسم های مذهبی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: اقدام این مداحان با پیام نوروزی رهبری که آن ها خودشان نیزمدعی ولایتمداری هستند، هیچ گونه همخوانی ندارد یعنی در حالی که هنوز سه ماه بیشتر از زمان صدور پیام رهبری برای همدلی و همزبانی نگذشته است، در کف جامعه علیه دولت حرف می زنند، باید پرسید که آیا معنای همدلی این است که یک مداح پشت تریبون توهین کند و به مقامات نظام ناسزا بگوید؟ در حالیکه این عمل، نه برا ساس اطاعت از رهبری، نه بر اساس اخلاق عمومی و نه بر اساس موازین اسلامی، درست است وخوب است که انسان انصاف و اخلاق را رعایت کند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =