واحد مرکزی خبر نوشت:

یک منبع آگاه در دولت سوریه اعلام کرد سفر سرتیپ علی مملوک رئیس اداره امنیت ملی این کشور به استان الحسکه در شمال سوریه به تشکیل نیروی «سپر جزیره» با مشارکت قبایل عرب سنی و کردها و مسیحیان این منطقه منجر شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان از دمشق، این منبع روز یکشنبه به خبرگزاری آلمان گفت علی مملوک رئیس سابق دستگاه اطلاعات سوریه و از یاران نزدیک بشار اسد رئیس جمهور این کشور به منطقه قامشلی سفر کرد و به همراه همکارش سرتیپ محمد منصور رئیس سابق امنیت سیاسی و مسئول کنونی امور امنیتی در استان الحسکه، با شماری از شخصیت های این منطقه از طیف های مختلف کرد و سنی و مسیحی دیدار کرد تا آنها را به تشکیل نیروی مشترک برای مقابله با تروریست های داعش تشویق کند.

این منبع افزود دیدار مملوک و منصور با شخصیت هایی از همه طیف های منطقه از حمایت همه مذاهب و طوایف برخوردار نبود و برخی افراد با تشکیل نیروی مشترک به مخالفت پرداختند و خواستار ارائه راه حلی فراگیر برای مشکلات منطقه شدند که بخشی از آن در کنترل نیروهای کرد متحد با دولت مرکزی سوریه قرار دارد.

این منبع که خواست ناشناس بماند، افزود سفر مملوک برای بررسی اوضاع حسکه از نزدیک صورت گرفت به ویژه بعد از آن که درگیری های مسلحانه بین نیروهای کرد و قبایل عرب سنی تشدید شد و عرب های منطقه اعلام کردند در معرض مهاجرت اجباری و پاکسازی نژادی از طرف نیروهای کرد قرار گرفته اند تا بافت جمعیتی منطقه تغییر کند. اما نیروهای کرد این ادعا را تکذیب و اعلام کردند با تروریست های داعش می جنگند.

به گفته این منبع، تلاش های سرتیپ مملوک موجب تشکیل نیروی سپر جزیره با مشارکت طیف و اقوام مختلف شد و شماری از جنگجویان عشایر عرب سنی و نیروهای مقاومت مردمی و نیروهای دفاع ملی و نیروهای ویژه نیز به آن پیوستند.
وی افزود نیروهای تیپ سپر جزیره به طور مستقیم زیر نظر گارد ریاست جمهوری سوریه قرار خواهند داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =