پورمختار: احمدی نژاد به دادگاه احضار شد اما نیامد/ 4 شکایت مجلس هشتم از رئیس دولت نهم

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی می گوید: محمود احمدی نژاد چندین مرتبه از سوی دستگاه قضایی ب دادگاه احضار شده است اما او در هیچ یک از جلسات دادگاه شرکت نکرده است.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که شکایت مجلس از رئیس جمهور سابق به چه سرانجامی رسیده است؟ و آیا  شاهد حضور احمدی نژاد در دادگاه خواهیم بود، گفت: احمدی نژاد در چند نوبت فراخوانده شده است و از وی خواسته شده است که در دادگاه حضور پیدا کند اما اما ظاهرا وی از حضور در دادگاه امتناع کرده است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به امتناع وی از دستور مقام قضایی آیا مکن است برخورد جدی تری با وی صورت بگیرد؟ تصریح کرد: دادگاه در این زمینه به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

این نماینده مجلس درباره تعداد شکایت های مجلس از احمدی نژاد، این شکایت ها را 4 مورد عنوان کرد و افزود: همه شکایت هایی که از مجلس  در این رابطه به دستگاه قضایی ارسال شده، مربوط به مجلس هشتم بوده است

پورمختار پیشتر نیزدر گفتگویی عدم معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان، عدم پرداخت بودجه مترو به رغم مصوبه مجلس و عدم ارسال اساسنامه وزارت نفت جهت تصویب در مجلس  را به عنوان سه موردی ذکر کرده بود که به رغم تایید مجلس ؛ مورد تخلف  رئیس جمهور وقت  قرارگرفته است که طبق اصل 140 قانون اساسی دستگاه قضایی حق دارد که در دادگاه‌های عمومی به این شکایات رسیدگی کند.

گفتنی است؛ احمدی نژاد پنجم آذر ماه سال گذشته نیز به دادگاه فراخوانده شده بود که در جلسه دادگاه حضور پیدا نکرده بود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =