واحد مرکزی خبر نوشت:

خبرگزاری شین هوا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه اعلام کرد دو فروند هواپیما در روسیه ربوده شده است که یکی از آنها سقوط کرد و از دیگری هنوز خبری نیست.

این خبرگزاری همچنین به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روز یکشنبه از یک منبع در یک سازمان محلی مجری قانون اعلام کرد: یک فروند هواپیمای خصوصی بدون اجازه از فرودگاه شهر ایشیم در جنوب منطقه تایومن روسیه به آسمان برخاست و به سوی مسکو در پرواز است.
این خبرگزاری پیشتر اعلام کرده بود دو فروند هواپیما در روسیه ربوده شده است که یکی از آنها سقوط کرد و از دیگری هنوز خبری نیست.

ماجراجویی هوایی در منطقه سیبری روسیه

در همین حال خبرگزاری ایرنا به نقل از  رسانه های روسی گزارش داد، دو نفر روز یکشنبه یک فروند هواپیمای تک موتوره ساخت فرانسه از نوع Gardan GY-80-160

را از فرودگاه شهر 'ایشیم' در استان تیومن در سیبری ربودند.

این ماجرا زمانی آغاز شد که دو سرنشین هواپیما، روز شنبه بعد از فرود آمدن با یک هواپیمای روسی از نوع 'یاک-52' در فرودگاه شهر ایشیم با ماموران پلیس فرودگاه دچار اختلاف شدند.

براساس این گزارش،ساعت چهار بامداد امروز یکشنبه به وقت مسکو هر کدام از سرنشینان هواپیمای روسی با یک هواپیما فرودگاه را بدون مجوز لازم و بطور غیرقانونی ترک کردند به صورتی که یکی از آنها با هواپیمای فرانسوی از نوع Gardan GY-80-160 و دیگری با هواپیمای روسی از نوع 'یاک-52' به پرواز درآمدند.

بر اساس اطلاعات موجود هواپیمای یاک- 52 که به باشگاهی ورزشی به نام 'دوساف' تعلق داشت پس از نقص فنی در فرودگاهی در شهر یالوتوروفسک در منطقه سیبری فرود آمده و آسیب دید.

پس از این حادثه هواپیمای Gardan GY-80-160 در فرودگاه شهر یالوتوروفسک فرود آمد و با سوار کردن خلبان هواپیمای سانحه دیده به مقصد نامعلومی پرواز کرد.

در حالی که برخی از رسانه های روسی اعلام کرده اند این هواپیما به سوی شهر پرم در سیبری پرواز می کند رادیو اکو مسکو از پرواز آن به سوی مسکو خبر داده است .

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =