جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره جریمه ریالی سربازی و انتقاداتشان درخصوص طولانی شدن پروسه رسیدگی به درخواست‌ها،نحوه پرداخت جریمه ریالی و معافیت از سربازی برای فوتبالیست‌های متخلف توضیحاتی داد.

به گزارش ایسنا، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره آن دسته از فوتبالیست‌ها و ورزشکارانی که با جعل و دسیسه اقدام به دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی کرده بودند، گفت: برخی از این افراد برای بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی سربازی اقدام کرده بودند و در حال حاضر نیز این توقع را دارند که به درخواستشان رسیدگی شده و بتوانند معاف شوند که در این خصوص باید بگویم این دسته از افراد به دلیل جرمی که انجام داده‌اند، دارای پرونده بوده و پرونده‌شان نیز در مراجع قضایی در دست رسیدگی است، بنابراین تا زمانی که مرجع قضایی صادر نشود، این افراد امکان بهره‌مندی از جریمه ریالی را نداشته و پس از آن با دستور مقام قضایی و برابر حکم صادره برایشان تصمیم گرفته می‌شود.

سردار کمالی ادامه داد: البته این دسته از افراد باید حداقل 8 سال غیبت از سربازی داشته باشند در غیراینصورت به طور کلی واجد شرایط نخواهند بود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به این دسته از فوتبالیست‌ها گفت: همانطور که قبل‌تر نیز بارها گفته شده بود، هیچ یک از آنان حق بازی در تیم ملی را ندارند و تنها کسانی که حداقل 4 ماه خدمت در نیروهای مسلح داشته و دوران آموزش نظامی را نیز سپری کرده باشند، می‌توانند در فصل جدید تنها در تیم‌های نیروهای مسلح شامل تراکتورسازی، ملوان بندرانزلی، فجرسپاسی، مقاومت و غیره بازی کنند.

کمالی اضافه کرد: موضوع دیگر که لازم به یادآوری است این است که این افراد حقوقی برابر با دیگر سربازهای نیروی مسلح را دریافت و حق عقد قرارداد مالی را ندارند و هرگونه اقدامی برای عقد قرارداد مالی، خارج از چارچوب محسوب می‌شود.

او درباره وضعیت رسیدگی به پرونده "پولادی" نیز گفت: این بازیکن دیگر در تیم ملی بازی نمی‌کند و همانند دیگر مشمولان غایبی که در خارج از کشور هستند محسوب شده و بنابراین در صورتی که وارد کشور شود، ملزم است که سربازی خود را سپری کند در غیراینصورت اجازه خروج از کشور را نخواهد داشت.

آیا امکان پرداخت قسطی جریمه سربازی وجود دارد؟

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش های زیادی مبنی بر اینکه آیا امکان پرداخت قسطی جرایم سربازی وجود دارد یا خیر؟ گفت: در قانون پرداخت قسطی جرایم پیش‌بینی نشده است و لذا افراد واجدشرایط می‌بایست مبلغ اعلام شده را یکجا و در موعد مقرر پرداخت کنند.

کمالی گفت: بنابراین از متقاضیان واجدشرایط تقاضا داریم که سراغ مسوولان، سازمان‌ها و نماینده‌ها نروند چراکه با توصیه هیچ یک از مسوولان نیز امکان لغو قانون برای ما وجود نداشته و نمی‌توان مبلغ جرایم را قسطی کرد.

او ادامه داد: برخی‌ها به مسوولان مراجعه کرده و از آنها نامه دریافت می‌کنند که امکان پاسخگویی به درخواست آنها وجود ندارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این باره که آیا امکان اضافه کردن مهلت زمان پرداخت جریمه وجود دارد یا خیر؟ گفت: پس از ارسال پیامک متقاضیان حدود پنج روز فرصت دارند تا به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند، پس از آن نیز حدود 10 روز به آنها فرصت داده می‌شود تا مبلغ اعلام شده را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

مساعدت با کسانی که پولشان برای جریمه کافی نیست

کمالی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه ممکن است برخی نتوانند طی مدت 10 روز مبلغ را تهیه کنند، گفت: درخصوص این افراد اگر چنانچه آنان تلاش خود را کرده و در مهلت مقرر نتوانسته باشند مبلغ را تهیه کنند، می‌توانند با سازمان وظیفه عمومی تماس گرفته و چند روزی مهلت بیشتر دریافت کنند اما این به معنای تخفیف نیست و همانطور که بارها گفته شده مبلغ باید یکجا پرداخت شود، اما سازمان وظیفه عمومی برای اینکه آنان از روند بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی حذف نشوند، با آنان مساعدت خواهد کرد تا مبلغ را به طور کامل تهیه و پرداخت کنند.

واکنش به انتقادها درباره روند کند رسیدگی

او در پاسخ به اینکه مخاطبان این خبرگزاری از روند کند و طولانی مدت رسیدگی به درخواست‌ها انتقاد کرده‌اند گفت: تا به امروز بیش از یک‌چهارم ثبت‌نام‌ها رسیدگی شده و پیامک تعیین تکلیف برای متقاضیان ارسال شده است. دلیل اینکه در ابتدای آغاز طرح، رسیدگی به درخواست‌ها با سرعت کمی پیش رود بدلیل یکسری ناهماهنگی میان دستگاه‌ها و سازمان‌های متخلف بود که در حال حاضر این موضوع رفع شده و رسیدگی به درخواست‌ها روند خوبی به خود گرفته است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد که با این روند ظرف حداکثر یک ماه آینده پروسه رسیدگی به درخواست‌ها و تعیین تکلیف مسوولان غایب متقاضی جریمه ریالی سربازی تمام شود.

کمالی درباره اینکه آیا پس از پایان مهلت رسیدگی فراخوان جدیدی برای جاماندگان از ثبت‌نام در مرحله اول صادر خواهید کرد یا خیر؟ گفت: در این خصوص به قطعیت نمی‌توان پاسخ مثبت داد. تنها چیزی که الان می‌توانم بگویم این است که فعلا تصمیمی برای فراخوان بعدی اتخاذ نشده و تمام تلاش ما برای رسیدگی به درخواست ثبت‌نام کنندگان است.

او اضافه کرد: همچنین لازم است باز هم تاکید کنم که این قوانین تنها برای امسال بوده و هیچ تصمیمی درخصوص اجرای آن در سال‌های آینده اتخاذ نشده است، بنابراین آن دسته از مشمولانی که به امید بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی از سربازی در سال‌های آینده مانده‌اند، بهتر است هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه چند نفر مبلغ جریمه را پرداخت کرده‌اند، گفت: از میان 288 هزار نفری که ثبت‌نام کرده‌اند، حدود یک‌چهارم تعیین تکلیف شده‌اند که از این بین بیش از 28 هزار نفر جریمه را پرداخت کرده و کارت معافیت را دریافت کرده یا به زودی دریافت خواهند کرد.

کمالی ادامه داد: از میان ثبت‌نام کنندگان نیز تا به اینجای کار حدود 15 درصد واجد بهره‌مندی از این طرح نبوده که البته امکان اعتراض برایشان در مهلتی محدود و مقرر فراهم شده است.

سربازان هم می‌توانند از طرح جریمه ریالی بهره‌مند شوند

او درباره آن دسته از سربازانی که هم اکنون مشغول خدمت بوده و در طرح جریمه ریالی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این دسته از سربازان درصورتی که 8 سال غیبت داشته باشند، از طرح جریمه ریالی بهره‌مند شده و با پرداخت مبلغ اعلامی از سربازی معاف شوند به شرط اینکه در موعد مقرر برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده باشند چراکه در حال حاضر دیگر نمی‌توانند ثبت‌نام کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه برحسب ماه‌های خدمت تخفیفی در مبلغ پرداختی از سوی سربازان اعمال خواهد شد یا خیر؟ گفت: اینطور نیست و این افراد نیز همانند دیگران مبلغ را پرداخت می‌کنند و در قانون در این باره چیزی پیش‌بینی نشده است.

کمالی همچنین در پایان درباره روند راستی‌آزمایی از مدارک اعلام شده گفت: یکی دیگر از دلایلی که باعث تاخیر در روند رسیدگی شد، همین پروسه راستی‌آزمایی و بررسی صحت اطلاعات بود، چراکه باید مدارک تحصیلی افراد به دقت مورد بررسی قرار می‌گرفت. به طور مثال فردی تحصیلاتش را زیر دیپلم اعلام کرده اما آخرین مدرک تحصیلی‌اش دیپلم بوده که مبلغ پرداختی بین این دو مدرک حدود 5 میلیون تومان تفاوت وجود دارد از این رو، لازم است اطلاعات به درستی درج شود که همین موضوع زمان‌بر است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    11 5
    واقعا مرده عدالت شما هستم. حال آدم از این مصلحت پرستی به هم میخوره. یعنی طرف تو جعل کارت دخالت نداشته. یعنی جرم نیست کسی کارت جعلی دستش باشه. دمتون گرم. خیلی نامردین اگه منتشر نکنین. به عدل علی پناه میبرم از این عدالت
  • احسان IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    9 1
    اقا اصلا معلوم نیست این پروسه صدور کارت چرا اینجوریه،یکی دو هفته ای براش فرستادن،یکی الان بیشتر از یه ماهه نیومده کارتش... تعلل حوزه های استانی در بررسی و تحویل مدارک واقعا جای سوال داره الان من حدود یکماهه پول رو واریز کردم از کارت خبری نیست... رفتم حوزه نظام وظیفه میگن باید چنتا پرونده جمع شه تا ما با هم کاراشونو انجام بدیم،اون بیچاره ای که پرونده و پولشو سریع اماده کرده باید کلی معطل بشه که از این خان عبور کنه، در حالیکه سردار کریمی گفتن 10 روزه کارت ارسال میشه ...
  • احمد رضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    9 1
    سلام من يه اعتراض دارم نمي دونم چه جوري جريمه ها رو حساب كردن ،يكي از دوستان من متولد٦٣من متولد٦٤ من متاهلم و يه بچه دارم ولي دوست من مجرد هستش ما هر دو ديپلم داريم مدت غيبت من تو برگه نوشته ١٢سال براي دوستم ١٠ جريمه من ١٨ ميليون ٩٠٠ هزار تومان ولي براي دوستم ١٨ ميليون اخه چه جوري حساب كردن،ازتون خواهش ميكنم رسيدگي كنينمن ايميلم خودمو گذاشتم اگه خواستين از برگه ها عكس بگيرم بفرستم
  • mehdi ES ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    10 2
    متولد ۶۰ هستیم سال ۸۱ به خدمت رفتم ۶ ماه خدمت کردم به دلیل مشکالات ترک خدمت کردم ولی در سال ۸۷/۱۲/۱۹ دوباره برگشتم خدمت یعنی اینکه کارها اداری را انجام دادم ولی خودم را به پادگان معرفی نکردم حالا بعضی دوستان میگن من شرایط شما دارم شاملت مشه یکی میگن شاملت نمشه بخاطر اینکه سال ۸۷ خودت معرفی کرده ای من خودم معرفی کردم ولی سریگان خدمتی معرفی نکردم. تو خدا اگر کسی اطلاعی داره راهنمایی کنید
    • بی نام EU ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
      2 0
      برودنبال معافیت کارت میشه داداش
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    10 2
    برای گرفتن وقت بیشتر برای پرداخت جریمه باید با کجا و چه شماره ای تماس بگیریم؟
  • داوود A2 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    18 1
    الان بیشتر از یک ماهه که کار تسویه و ترخیص از یگان رو انجام دادم و نامه اش رو بردم نظام وظیفه اما تا امروز هیچ پیامکی برای پرداخت نیامده. برای کسایی که ترک از خدمت داشتن و شامل جریمه بودن پیامک پرداخت جریمه براشون اومده ؟
  • mehdi A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    متولد ۶۰ هستیم سال ۸۱ به خدمت رفتم ۶ ماه خدمت کردم به دلیل مشکالات ترک خدمت کردم ولی در سال ۸۷/۱۲/۱۹ دوباره برگشتم خدمت یعنی اینکه کارها اداری را انجام دادم ولی خودم را به پادگان معرفی نکردم حالا بعضی دوستان میگن من شرایط شما دارم شاملت مشه یکی میگن شاملت نمشه. اگر شامل مشه امکان داره اس ام اس مثبت برام بیاید یا اعزام خدمت برام میاید بعضی دوستان مستقیما اس ام اس مثبت درایفت کرده اند. تو خدا اگر کسی اطلاعی داره راهنمایی کنید
  • ali RO ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    4 0
    پس کی قراره این کارت بیاد ؟ از زمانی که پولو ریختیم به حساب حدود سه هفته میگذره ولی هنوز حتی کارتمون صادرم نشده در حالی که سردار کمالی گفته بود از زمانی که پولو پرداخت می کنین 10 روز بعد کارتو میدن
  • عباس A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    با سلام خدمت شما عزیزان نظام وظیفه بنده ۱۸ سال غیبت دارم با مدرک سیکل ده روز زمان برای تهیه ۱۸میلیون پول بسیار کم است حداقل یکبار تمدید کنید ما وام از بانک درخواست کرده ایم تا اماده شود وقت ما به اتمام میرسد یا باید پول پیش را برداریم و خیابان زندگی کنیم لطفا پاسخ بدهید
  • ehsan IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    دوستان من نرسیدم به ثبت نام .خرید خدمت دیگه اعلام نمیکنن.یکی کمک کنه
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    باسلام جریمه من زیادبودالان وام گرفتم ولی تاریخ ردشده باید چکارکنم