دیدار رئیس صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران به همراه روسای 25 صندوق ملی کشورهای شرکت کننده در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با رئیس جمهور روسیه .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دیدار رئیس صندوق توسعه ملی  جمهوری اسلامی ایران به همراه روسای 25 صندوق ملی کشورهای شرکت کننده در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با رئیس جمهور روسیه.

رئیس صندوق توسعه ملی که در راس هیاتی به منظور شرکت در نوزدهمین همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ در روسیه به سر می برد به همراه روسای 25 صندوق ملی از سایر کشورها با اقای پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

در این دیدار که با ضیافت شام همراه بود دکتر سید صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی کشور مان طی سخنانی و با اشاره به تجارب ایران در شرایط تحریم اظهار داشت:روسیه نیز می تواند با تکیه بر این تجارب خط مشی اقتصادی خود را که بر پایه اقتصاد مقاومتی طرح ریزی شده ترسیم و وابستگی این کشور را به دنیای غرب کاهش دهد. وی با بیان شاخصه های اقتصاد مقاومتی از جمله تکیه بر توان داخلی و بهبود محیط کسب و کار,پیشنهاد نمود روسیه در مقام عکس العمل به تحریمهای اعمالی غرب ,مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با سایر کشورهای دوست توسعه دهد.

پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در پاسخ به اظهارات رئیس صندوق توسعه ملی اظهار داشت: روسیه با ایران همسایه بوده و بیش از یک قرن روابط دیپلماتیک بین دو کشور برقرار است.ما روابط خوبی با ایران داریم و ضروری است این روابط را توسعه داده و انرا وارد فاز جدیدی نمائیم.

مراسم افتتاحیه رسمی نشست بین المللی اقتصاد در سن پترزبورگ روسیه با سخنان «سرگئی پريخودکو» معاون نخست وزیر روسیه و مدیر کمیته سازماندهی این نشست کار خود را آغاز نمود.

دهها میزگرد، مناظره و گفت و گو در زمینه هایی از قبیل انرژی هسته ای، حمل و نقل، تجارت بین الملل و اشتغال در حاشیه این نشست برگزار شد.
سال گذشته بیش از ۷۵۰۰ شرکت کننده به همراه ۱۵۰۰ خبرنگار از سراسر جهان در این نشست شرکت کرده بودند.
هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در قالب دو تیم از صندوق توسعه ملی و دیوان محاسبات کشور در نشست سن پترزبورگ شرکت نمود.  دیدار با رئیس دیوان محاسبات روسیه و امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دیوان محاسبات ایران و روسیه از برنامه های هیات ایرانی در حاشیه همایش مذکور است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IQ ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    خدایا خودت رحم کن, تازه یعد از دو قرن زورگویی و سوءاستفاده قرار وارد فاز جدیدی بشه
  • بی نام IQ ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    خدایا خودت رحم کن بعد از دو قرن زورگویی و سوءاستفاده تازه قراره روابط وارد فاز جدید بشه
  • بی نام DE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    احمدي نژاد رفت و ديگر شما نمي توانيد تو پاچه اين ملت بكنيد.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    باز این پوتین چه نقشه ای برای ما داره معلوم نیست...
  • نیما IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    باز پوتین حرف الکی زد .
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    برو این دام بر مرغ دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    فارسی حرفهاش این میشه که بیایید برای جلب رضایت ما از عربستان هم بیشتر به ما پول دهید نه اینکه نیروگاه اتمی را خیلی سریع ساختند و به ما تحویل دادند رو که نیست لامصب...
  • حمید RO ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 1
    من نمی دونم تا کی باید چوب سوء استفاده های روسیه از ایران رو بخوریم؟کفگیرشان دوباره ته دیگ خورد و دوباره حس ایران دوستیشان گل کرد.حتمأ دوستان مسئول هم مثل همیشه با خوشحالی در خدمتشان هستند.حالا بگذارید خرشان از پل بگذرد میبینید که دوباره نارو زدن و عدم تعهد به قراردادهایشان شروع می شود.این رفتارهای منافقانه روسها مثل روز روشن است،اما کی هست که بفهمد.