۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰

ایرنا نوشت:

«محمد بن نایف» ولیعهد عربستان سعودی برای از میان برداشتن فعالان سیاسی منطقه قطیف عربستان یک واحد ترور تشکیل داده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری عراقی نهرین نت، منابع نزدیک به مخالفان سعودی اعلام کرده اند که وزارت کشور عربستان یک تیم امنیتی آموزش دیده برای ترور و از میان برداشتن فعالان سیاسی در جنبش های مسالمت آمیز در استان قطیف تشکیل داده است.

این منابع گفته اند که محمد بن نایف شخصا بر تشکیل کمیته امنیتی و نحوه کار آنان نظارت دارد.

به گفته منابع مذکور، چندین دیدار با حضور نایف و مقامات امنیتی عربستان در استان قطیف به منظور هماهنگی درباره ماهیت فعالیت این کمیته و از میان برداشتن 23 نفر از فعالان سیاسی قطیف برگزار شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: برخی خبرهای تایید نشده حاکیست که چند نفر از مقامات وزارت خانه های کشور و دفاع عربستان از جمله یکی از مسوولان بلندپایه امنیتی از اهالی شهر الخبر در شرق عربستان به اتهام دست داشتن در حادثه قطیف بازداشت شده است.

برپایه این گزارش، این افراد متهم به دست داشتن در انفجاری که در شهرک القدیح در استان قطیف و در شهر دمام در منطقه العنود به وقوع پیوست، شده اند.

در گزارش نهرین نت اعلام شده که مخالفان عربستان در شهر قطیف که فعالیت های سیاسی مسالمت آمیز دارند همواره در معرض عملیات تروریستی نیروهای آل سعود بوده و شخصیت های برجسته این گروه ها که مقامات سعودی آنان را خطری برای خود می دانند در معرض این حملات می باشند.

هدف نیروهای آل سعود، غلبه بر جنبش های مسالمت آمیز در عربستان است و با وجود آنکه در دو سال اخیر و از زمان دستگیری آیت الله نمر النمر در جولای 2013 میلادی 16 نفر از این نیروها کشته شده اند، تعداد آنها نه تنها کمتر بلکه بیشتر شده است.

در پی عملیات تروریستی چند هفته پیش تروریست های داعش در مساجد شهرهای قطیف و دمام، شماری از شیعیان به شهادت رسیدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    بحث ترور مخالفان در کشورهای جهان سوم بحث رایجی است و تمام دولتها دست به این کار کثیف زده اند و می زنند