کنکور سراسری سال 94 در حالی برگزار شد که سازمان سنجش اعلام کرده بود امسال نیز سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور به طور مستقیم اعمال می شود.

به گزارش خبرآنلاین، کنکور هم هفته گذشته با همه اما و اگرهایش برگزار شد و با این که کنکوری ها به تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی اعتراض داشتند، همچنان قرار است این اتفاق بیفتد و معدل هر چه باشد و تاثیرش هر طور که باشد، به طور مستقیم اعمال خواهد شد.


پیش از کنکور، مشاور عالی سازمان سنجش در پاسخ به خبرآنلاین گفته بود که این برنامه ریزی در کمیته ی مخصوصی که برای حذف کنکور تشکیل شده انجام شده است و یکی از پیش زمینه های حذف کنکور است. او خاطر نشان کرده بود که این تاثیر مستقیم از پارسال وجود دارد و از قبل به بچه ها اطلاع رسانی شده است.
اما این تصمیم، مشکلاتی را برای کنکوری ها ایجاد کرد. اولین و بزرگترین مشکل برای کسانی ایجاد شد که سالهای قبل امتحان نهایی داده بودند بدون این که درجریان تاثیر معدل باشند.


آن ها بسیار به این مسئله اعتراض دارند و می گویند اگر می دانستند که تاثیر مستقیم دارد، حتما طور دیگری درس می خواندند. یکی از این افراد می نویسد: خبر آنلاین فقط یک حرف دارم: من 89 کنکور دادم که زمان کنکور من تاثیر معدل مستقیم بوده، اون زمان که نمی دونستم اینقدر امتحانات نهایی ارزش داره که قراره بعدها تاثیرش مشبت بشه. تازه سوالات امتحان نهایی ها همه ساله با هم فرق دارن و معدل ها براساس امتحان نهایی های همون ساله. در صورتی که در کنکور هر فردی با هر سنی همه و همه یکجا رقابت میکنند و هیچ مشکلی پیش نمیاد. اگه تاثیر مثبت بشه، هم اونایی که معدل خوب گرفتن به حقشون میرسن و هم اونایی که معدلشون مطلوب نیست امیدشون رو از دست نمیدن.. یکی نیست اینا رو به گوش مسئولین برسونه ... خدا دیگه خسته شدم......
در کامنت دیگری آمده است: من سال 87 امتحان نهابی. دادم بخاطر یه سری اتفاقات نتونستم به هدفم برسم . الان که مریضیم خوب شده میخوام. برای آیندم تلاش کنم باید معدل 15 من که از سال 87 درگیرش شدم لحاظ بشه. کار هرشب من گریست نذارید حق منی که دوباره به دنیا برگشتم منی. همیشه شاگرد اول بودم. ضایع شه. بذارید همهه عادلانه کنکور بدن این عدالت نیست.
فرد دیگری که همین مشکل را دارد می گوید: منی که ساله 90 دیپلم گرفتم روحمم از این تاثیر معدل خبر نداشت واسه همین درسارو فقط میخواستم پاس کنم , الان سرم به سنگ خورده و میخوام کنکور بدم و بهترین رتبه رو بیارم چه گناهی کردم؟؟ الان شرایط من و امثاله من با اوایی که میدونستن سوابق تحصیلی تو کنکورشون تاثیر مستقیم داره و برا خوندن خودشونو میکشن یکی شده, هرچند اونا هم از تاثیره معدل ناراضین, پس نباید تاثیره معدل مستقیم شه, ولی متاسفانه هر روز یه قانونه جدید میاد, الان ینی این تاثیر دادن سوابق تحصیلی عادلانس؟؟ اونایی که میخوان کنکور بدن همشون ناراضی هستن این وسط کی راضیه و سود میکنه خدا داند حالا ما با قضیه ی سهمیه جانبازی و اینا کنار اومده بودیم ولی دیگه این تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی بدجور ناعدالتی هست.


متقاضی کنکور سراسری دیگری می گوید که من سال88 دیپللم گرفتم زمان ما گفتن تاثیر معدل رو کنکور15درصد مثبت داره. من سال دیگه میخوام کنکور بدم یعنی تا معدل 20تا 19ها هستن ما ها باید با بهترین دانشگاها خدافاظی کنیم ؟ این قانون زمان ما نبوده خواهش میکنم به مشکلات ما رسیدگی کنید.


بعضی ها هم هستند که سر امتحانات برایشان اتفاقی افتاده بوده و نتوانستند درست درس بخوانند. یکی از آن ها می گوید: یعنییییی چی اخهههههه...این چه وضعشه...من واقعا مشکل داشتم امسال اصلا نتونستم خرداد درس بخونم...با این که درسم همیشه خوب بوده و معذلم بالا 19 بود...ولی این ترم معدلم حدودا 15 میشه... اونوقت راه جبران چیه؟؟؟من چجوری باید جبران کنم واقعا بی انصافیه... بعدم واقعا این همه تقلب تو امتحانات نهایی میشه واقعا حق داره ضایع میشه... تو رو خدااااااا یه کاری کنین به خدا اینقدر که من این چند وقت استرس گرفتم و اعصابم خورد شده دیگه نزدیکه دیوونه بشم...تو رو خدا یکی به دادمون برسه
نکته جالب دیگری که در کامنت ها وجود داشت، گرفته شدن آسایش از پدر و مادرهاست. والدین اعتراض کرده اند که بعد از اینکه تاثیر مستقیم کنکور ایجاد شده، ایام امتحانات به روزهایی جهنمی و پراسترس تبدیل شده اند و دیگر حالت عادی زمان امتحانات را ندارند. یکی از والدین می نویسد:


خدا از سر این سازمان سنجش و شورای تصمیمات و هر چی که باعث شده پسرم تو خونه بخاطر شرط معدل و ... اسایش مارو بگیره نگذره چرا فکر ما بیچاره ها و کسایی که بچه هاشون تو شرایط سخت درس میخونن تا یه نمره قبولی بگیرن و با سختی برا کنکور و ایندشون بخونن نیست. اونجا ضرر واسه کنکور و ایندشون هم ضرر. خبرانلاین اگه میتونی واقعا صدای ما رو برسون یجایی. ماکه صدامون خفه شده دیگه.

اما عمده مخالفت کنکوری ها با تاثیر مستقیم سوابق مربوط می شود به بحث تقلب. کسانی که امتحان نهایی می دهند معتقدند تقلب زیادی در امتحانات می شود و همه ی مناطق نظارت درستی بر روی محل برگزاری آزمون ندارند.
نظراتی که این قضیه را تاید می کند به شرح زیر است:


بخدا خیلی تقلب میشه تو امتحانات نهایی...واقعا حق همه داره ضایع میشه...اخه این چه وضعشه...تو رو خدا رسیدگی کنین...دارن ایندمونو نابود میکنن

بخدا من تو زبان انگلیسی ورقم دست به دست میچرخید همه کسایی که اطرافم بودن با جرئت میگم راحت هر کدام 3.4 نمره ای نوشتن ازش این الان واقعا میتونه معیاری برای آینده دیگران بشه؟؟

واقعن تاثیر مستقیم معدل بی انصافیه این همه تقلب میشه این همه سوالا لو میره من که تلاش میکنم بااونی که مراقب میاد از روبرگه من نگا میکنه جوابو بهش میده باید نمرمون یکی شه؟

خبر انلاین چرا پیگیری نمیکنی؟ لااقل راه جلو پای ما بذارید بگید چکار کنیم جلو این قانون رو بگیریم. هیچکی صدای ما رو هیچ جا نمیتونه برسونه؟ شرط معدل رو بردارید یا مثبتش کنید یا اختیاریش کنید,این همه تقلب بزرگ و راحت صورت میگیره,ایا این حقه.

واقعا مسولان اموزش و پرورش نمیدونن که تقلب تو حوزه های امتحانی بیداد میکنه و نظر مصحح به طور مستقیم در نمره افراد تاثیر داره و به نظرم توی امتحانات نهایی شانس حرف اولو میزنه .........واقعا با تاثیر معدل حق پایمال میشه

امتحانات نهايى پر تقلبه به خدا اينو هيچ كدوم از مسئولين نميتونن ببينن و فقط ما دانش آموزا كه بين بقيه هستيم ميبينيم

آقا ما دستمون از همه جا کوتاست... خبرآنلاین تو رو خدا پیگیری کن اینا با چه معیار و هدفی همچین قانونی رو ساختن. مختصر بگم، حرف ما کنکوری ها اینه: اگه مثل قدیم تاثیر معدل مثبت بود، هیچکی پلای پشت سرش رو خراب نمیدید و امیدوار بود در کنکور جبران کنه... ولی حالا که تاثیر معدل مستقیم شده ... داوطلب با هزار ترس و واهمه سر کنکوری میره که خودش یه عالمه استرس داره، چون نتیجه بد قبلش رو نمیتونه جبران کنه .. به خدا پیرمون کردین آی مسئولان بی خرد سنجش ... تازه تصحیح امتحانات نهایی که تشریحی هم هست واقعا پر خطاست سلیقه مصحح، خط بد دانش آموز بدشانس، دادن سوالات توسط معلمان طراح،تقلب دانش آموزان و مراقبان و ..
خیلی بده ک تاصیر بدن اخه تو امتحانات نهایی خیلی بی انصافی میشه مثلا یکی از دوستام خاله اش رییس حوزه ماست مراقبای بی انصاف میرن جواب سوالات رو از برگه بقیه میبینن به این طرف نیگن حالا حقه که همین نمره پنجاه درصد کنکور این طرف زده بشه و ما ک خودمون میخونیم ولی نمراتمون کمه تاثیر نداشته باشه؟

علاوه بر همه ی این ها، سختگیر و راحتگیر بودن مصحح ها و امکان اشتباهات انسانی را هم اگر به این بحث اضافه کنیم، می بینیم باید در این طرح، یعنی تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی تجدید نظر صورت بگیرد.
البته خود کنکوری ها هم معترفند که تاثیر مثبت، اقدامی خوب و بجا بود اما تاثیر مستقیم، بنا به دلایلی که گفته شد ناعادلانه به نظر می رسد.
45304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    44 1
    اولا تاثیر دادن معدل کار نا عادلانه ای هست چون ممتحن های امتحان نهایی یکی نیستند و هر کسی طبق سلیقه اش نمره می دهد و بعد این که ممکنهباعث پارتی بازی بشه
  • ایلیا A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    4 1
    حالا که بحث کنکور شد، از ارشد بگم، دو تا از گرایش های رشته آی تی سال پیش رفت تو رشته نرم افزار و بعد در اثر اعتراض ها برگشت. حالا هر چی تماس میگیری که بالاخره امسال میخواین چی کار کنین؛ ما نرم افزار بخونیم یا آی تی کسی جوابگو نیست میگن باید تا آبان صبر کنید تا دفترچه بیاد. یکی بگه بهشون ملت برای کنکور از تابستون شروع میکنن نه آبان با تشکر
  • دبیر صباغی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    9 82
    این دوستان چون خودشان متقلت هستند دوست دارند دنیا با آنها به عدالت برخورد کند.بنده چون در حوزه نهایی امسال ورقه تصحیح می کردم به جرات باید بگم دقیق ترین ورقه که تصحیح می شود .ورقه امتحان نهای است چون بار اول حداقل دو نفر نمره میگذارند
    • علی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      25 2
      پس چرا پارسال خواهرم دو درس رو که 17 شد رو اعتراض زد و بیست شد
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      18 3
      اون صفت برازنده ی خودتونه واقعا از یک دبیر این ادبیات بعیده همین امسال شما آدمای عقده ای میرین یه برگه ای که نمرش 19 میشه رو با نهایت بی دقتی و سنگ دلی 1617 میدین . در حالی که یک مصحح منصف دیگه نمره 19 میده.یکی از دلایل اعتراض ما به تاثیر مستقیم هم همینه ، اعمال سلیقه در تصحیح اوراق.تاثیر مثبت بهترین گزینس هم برای اونایی که معدل بالا گرفتن خوبه هم برای اونایی که می خوان تو کنکور جبران کنن.خبرآنلاین لطفا منتشر کن
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      23 1
      كسي در مورد ورقه صحيح كردن حرفي نداره، تو خود حوزه ها تقلب ميشه،‌يكي از دوستام ميگه امسال ادبيات ، 12 نمره خودش نوشته ولي با مراقب رفيق بوده اونم بهش گفته و الآن 18 ميشه
    • masoum A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      19 1
      اخه عمو شما درست اصلاح میکنی ؟؟؟؟اینو خودتون میگین ما که باور نمیکنیم بعدش فکرمیکنی همشون معلمای ماهرند دارن تصحیح میکنه نه عزیز دل یه معلم خوب نمیاد یه امتحان رو 100 تومن اصلاح کنه میره 150هزا تومن تو یه ساعت دربیاره بعدش حق من بدبخت با درصدهای بالای 70 درهمه دروس در رشته تجربی به خاطر ندانم کاری های امثال شما الان باید پشت کنکور بشنیم
    • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      23 5
      من خودم دبیرم.لااقل میتونم با اظمینان بگم دبیران زن خیلی سختگیرانه تر برگه ها را صحیح میکنند.
    • سپهر A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      16 1
      پس چطوریه که یکی از دوستای من که فیزیک رو 10 گرفته بود اعتراض زد و شد 13؟؟؟؟؟؟اینجوری دقیق تصحیح میکنین؟؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
      12 0
      در امتحان آسان هندسه كساييكه مي اومدن سوالالشونو ازم ميپرسيدن شدن 18 من شدم 13 نمدونم شايد برگه م جداشده بود ضمنا اون دونفري كه تصحيح ميكنند فقط تيك و ضربدر ميزنن و عملا فقط يه تصحيح انجام ميشه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    56 0
    خبر انلاین ما کنکوری ها واقعا ازت ممنونیم که داری بزرگترین دغدغه ما را پیگیری میکنی خواهشا ادامه بده
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    57 2
    تاثیر معدل فقط باعث ایجاد فساد تو اموزش و پرورش شده کافیه یه سر به حوزه های امتحان نهایی و تصحیح اوراق بزنید تا بفهمید
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    47 5
    چرا دارید با اینده ما بازی می کنید همین امسال سوالات نهایی شیمی لو رفته بود
    • بی نام EU ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      1 18
      اومدی یه چیزی بگی ها تقلبو قبول دارم خیلی میشه ولی لو رفتن دیگه...
  • کنکوری A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    12 47
    این نظر همه نیست
  • بهزاد IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    9 57
    باید باشه خیلیم خوبه ما که معدلمون 18/86 و باید به حقم برسم
    • مهرداد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      19 2
      تو اگه بابات مثل من با مریضی سرطان دست و پنجه نرم میکرد و نمیتونستی امتحانات نهایی رو خوب بدی بازم این حرفو میزدی؟ آدم نباید خودخواه باشه ، خوبه کمی هم انصاف داشته باشیم. تموم حرف ما اینه که باید به همه فرصت جبران داده بشه ولی این امتحان نهایی هیچ فرصت جبرانی برای امثال من نذاشته خبر آنلاین ممنون از پی گیریت
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      22 0
      تو معدل 18.86 است من معدل 19.80 است ولی گناه اونی که معلم درست حسابی نداشت بهش درس بده چیه؟عدالت کووو؟
    • علی احمدوند A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      21 1
      اتفاقا تاثیر معدل برای جنابعالی هم منفی هست چون از معدل 20 ها و 19.90 ها خیلی عقب هستین
    • az A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      11 0
      الان خیلی خوشحالی؟ عزیزم از تو بالاترم خی لی هست
  • علی A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    49 1
    خبر آنلاین تو رو خدا به دادمون برس
  • محمد IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    15 0
    خدا کنه برداشته بشه حق بچه ها اینجوری ضایع میشه
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    16 0
    به نطر من وضع حوزه ها افتضاحه تو حوزه ما میومدن جوابا رو میخوندن بعد بچه ها اینقدر تقلب میکنن که آدم شاخ در میاره هر /25 که تقلب میشه میانگین نمرات میاد بالا و تراز بقیه پایین میاد خبر آنلاین خواهشمند ام که به عنوان یک رسانه مسئول این موضوع روپیگیری کنید.
  • عبدالصالح A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    9 1
    به نظرم باید فرق گذاشت بین معدلی که در یک دبیرستان نمونه درس خوانده با معدلی که در یک مدرسه بدون امکانات دانش آموز درس خوانده بنابراین علاوه برمناطق 1و2و3 حتی دبیرستانها هم فرق دارند بنابراین باید تاثیر معدل مثبت باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    37 0
    مرسي خبر آنلاين
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    3 5
    معدل هیجده به بالا درصد تاثیرش بیشتر باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    13 0
    اين چندمين مطلبي هست که خبر آنلاين در اين باره منتشر ميکنه. سوال اينجاس آيا واقعا انتشار اين ها مشکلي از ما کنکور ها حل ميکنه؟آيا فايده اي هم داره؟آيا تو راي سازمان سنجش يا هرکس و هر جايي که تصميم ميگيره, تاثيري داره؟ يا اينکه فقط تو بازار گرمي خبر آنلاين تاثير داره خبر آنلاين برو نظر مسئولين رو راجع اين حرفا بپرس و نتيجه رو بذار اينجا. ممنون.
  • بی نام EU ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    3 2
    آقا اینایی که تصویر پرچمشون معلوم نیست یعنی فیلترشکن دارن؟ حتی آقامعلم؟
  • حسام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    12 0
    حرف دل خیلی از دانش آموزان مخصوصا فارغ التحصیلایی رو زدید که از تاثیر مستقیم معدل تو کنکور زمانی که خودشون امتحان نهایی میدادن خبر نداشتن. ولی نمیدونم این حرفایی که اینجا نوشتید اصلا مورد توجه مسوولین قرار میگیره یا نه . امیدوارم تاثیر مستقیم معدل برداشته بشه چون حقیقتا حق خیلیا رو ضایع میکنه
  • saeed735 IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    36 1
    ببخشید این اعتراضات ما به دست این سازمان سنجشیا میرسه؟؟؟؟؟ممنونم
  • یوسف زاده A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    6 7
    واقعابرای برخی اولیامتاسفم معدل وسوابق تحصیلی باید تاثیر مثبتی درکنکورداشته باشه ؛اگه به تقلب مشکوک هستید برید اعتراض کنید ,شاید درمدارس عادی تقلب صورت بگیره؛درمدارس ا ستعدادهای درخشان ونمونه دولتی این کارغیرممکن است .تازه اگه کسی درسایه تقلب به بهترین دانشگاه راه یابد ؛همون ترم اول مشروط میشه وبرمیگرده دامان مادرش این جورهاهم که فکرمیکنید نیست
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    7 0
    تاثیر مستقیم معدل اصلا عادلانه نیست منی که حدود 5 سال پیش دیپلم گرفتم از کجا می دونستم که 25 درصد کنکورم نمرات کتبی امتحان نهاییمه و حالا که می خوام دوباره کنکور بدم باید از 25 درصد کنکورم چشم بپوشم این اصلا عادلانه نیست ما که اون موقع نمی دونستیم انقدر مهمه
  • سمیرا A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    4 9
    یه عمر درس خوندم ، تقلب نکردم. شاگرد زرنگ بودم و از یه سری تفریحاتم گذشتم. یعنی نباید تفاوتی بین من که از اول ابتدایی سعی کردم عالی بخونم با بغل دستیم که نخوند و تقلب کرد و خوش گذروند باشه ؟ اون باید وقت کنکور برابر با منی که 12 سال وقت گذاشتم بشینه سر جلسه ؟ اون باید یه سال بخونه و جلوتر از منی که 12 سال خوندم بره بشینه سر کلاس دانشگاه ؟ این 25 عادلانه اس. عادلانه اس چون امثال من با درسامون وقت گذروندیم ، علافی نکردیم. مگه الکیه که ما این همه عمر تلف کردیم ؟ بقیه نخونده بیان برابر بشن با مایی که از تفریحاتمونم گاها گذشتیم ؟ تا 25 درصد این سوابق خوبه ، ولی اگه بخوان الکی جو زده بشن بکننش 35 درصد ، دیگه شورشو دراوردن
    • فرید IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
      17 0
      سمیرا خانم یه خرده دارین بی انصافی میکنین ، اگه حرف شما درست باشه و یه عمر درس خوندین حتما نتیجه شو تو کنکور میبینیم ،خیلیا هم یه عمر درس خوندن ولی از بد حادثه تو امتحانات نهایی بخاطر مریضی یا یه سری مشکلات دیگه امتحانات خوبی ندادن حالا این منصفانه س که این افراد هیچ راه جبرانی نداشته باشن؟
    • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
      10 0
      شرايط برگزاري و تصحيح امتحان نهايي استاندارد نيست زيادن كساييكه حقشون ضايع ميشه و با اينكه مي تونن براحتي نمرات بهتري بيارن هيچ راه جبراني براشون نيست پس حرف شما منطقي نيست
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    7 0
    با سلام در خواست من وامثال من از خبر آنلاین پیگیری این خواسته به حق است یعنی حذف تاثیر مستقیم به هیچ عنوان امنیتی که برای عدم درز اطلاعات در کنکور سراسری به کار گیری میشود با تامین امنیت سوالات در امتحانات نهایی سال سوم قابل مقایسه نیست کنکور هر گونه سختی داشته باشد این خوبی را هم دارد که خیال همه از امنیت سوالات آزمون راحت است به لطف وجود عزیزان ما در مجمو عه های وزارت اطلاعات نیروی انتظامی وسایر عزیزان من الجمله خود سازمان محترم سنجش که مکانی خاص برای قرنطینه سوالات در نظر گرفته است خیال همه از امنیت سوالات راحت است خواهش ما از خبر آنلاین رساندن این صدا به سازمان سنجش است
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    11 1
    این تاثیر مستقیم نمرات نهایی اصلا منصفانه نیست منی که حدود 4 سال پیش دیپلم گرفتم که نمی دونستم روزی این نمرات مستقیما سرنوشت من رو تعیین می کنه و حالا باید از خیر 25 درصد نمره کنکورم بگذرم خواهشا مسئولین رسیدگی کنین به خدا که ما به خاطر این نمرات نهاییمون روز و شب نداریم لطفا تاثیر مستقیم حذف و تاثیر مثبت دوباره اجرا بشه
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    13 0
    خبر انلاین باز تو دمت گرم.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    9 0
    با سپاس از خبر انلاین که پیگیر ایم مسئله هست و امیدوارم همچنان این پیگیری ادامه داشته باشد. من سال 85 دیپلم گرفتم بعدشم رفتم دانشگاه و لیسانس و بعد سربازی اون در رشته ای که علاقه ای وجود نداشت اما الان قصد دارم کنکور بدم من نه سال پیش دیپلم گرفتم زمانی که همچین بحثهایی نبود،وبه علت عدم تاثیر کسانی مثل من اهمیتی به ان نمیداند،درست یه غلط اما در دوره ما چون همچین بحثی نبود ما هم اهمیتی ندادیم اما الان کسی مثل من که معدلش پایین و قصد از نو شروع کردنو داره باید در حقش همچین ظلمی بشه؟خواهشا رسیدگی شود در جواب دوست عزیزی بهزاد که گفتن "چون معدلشون خوبه پس باید این طرحباشه"باید بگم که این عدالت نیست شما اطلاع داشتی و زحمت کشی و مزدشو گرفتی دست مریزاه اما کسی مثل من که خبر نداشت چرا باید بسوزم؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    10 0
    خبر انلاین مچکریم
  • agh9893 IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    6 0
    خبر آنلاین میدونی اگه تاثیر مثبت شه داخل شبکه های مجازی می ترکونی.همین الان تا خبر از کنکور میدی همه جا لینک خبر رو میذارن .تو فیسبوک توییتر اینستا لاین و چت روم ها .ادامه بده.اگه بتونی درستش کنی .اسمت همه جا میپیچه. دمت گرم.
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    12 0
    همه چی ب کنار بازم خبر انلاین
  • علی احمدوند A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    12 0
    کسایی که قبلا دیپلم گرفتن از وضع فعلی بی اطلاع بودن و طبق قانون مدنی نباید قانون رو عطف به ماسبق کرد. فرصت جبران برای کسایی که معدل پایین دارن وجود نداره و بی انگیزگی باعث شکستشون میشه کسایی که امتحان نهایی به دلایل مختلفنمره پایین گرفتن از الان عملا از رشته های خوب محرومن. استدلال ناچیز بودن تاثیر معدل واقعا مضحک هست چون عدد 25 در مقابل 75 به هیچ وجه ناچیز نیست. امسال بشه 35 به 65 دیگه وا ویلا ...
  • رضا A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    1 8
    شما که میگی در امتحانات نهایی تقلب میشه چطور تضمین میکنی در کنکور تقلب نشه؟ اتفاقا کنکور 4 ساعته و احتمال تقلب و تأثیر مریضی و سایر مشکلات خیلی بیشتر آسیب می رساند در صورتیکه امتحانات نهایی حاصل ماهها تلاش دانش آموزه. خبر آنلاین معلومه مقاصد و منافعی داشتی از چاپ این عریضه
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    16 0
    خبرانلاین تو رو خدا پیگیر باش دستت درد نکنه به خدا نامردی بخصوص برا کسایی مثل من که قبل سال 90 دیپلم گرفتیم و روحمون هم از تاثیر معدل خبر نداشت حالا می خوایم دوباره کنکور بدیم بعدم واقعا شرایط امتحان نهایی اصلا استاندارد نیست اصلا
  • مجید IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    12 0
    تاثیر معدل کتبی در کنکور یه قانون عادلانه نیست. بنا به هزار دلیل: 1تو امتحانات نهایی تقلب زیاد میشه 2تو امتحانات نهایی دبیرانی که برگه رو تصحیح میکنن ممکنه سختگیر باشن یا خیلی راخت بگیرن که در هر دو صورت ظلمه نسبت به دانش اموزان 3 تو امتحانات نهایی اگه کسی به خاطر مریضی نتونه امتحانات رو خوب بگذرونه تا ابد چوب این نمره پایینشو میخوره چون قانونگذار هیچ راهی برای ترمیم معدل پیش بینی نکرده 4 تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی دوساله که داره اجرا میشه و دانش اموزان سالهای قبل خبری از این قانون نداشتن اگه یکی از این دانش آموزان بنا به دلایلی بخواد دوباره تو ازمون سراسری شرکت کنه و اگه معدلش هم پایین باشه بهش ظلم شده چون اون زمونی که داشته امتحانات نهایی رو میداده خبری از این قانون نداشته
  • مهدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    13 2
    واقعا دیگه شورشو در آوردن با این قانوناشون. من نمیدونم کی این قانونو تصویب کرده ولی هر کی که هشت من به خدا واگذارش کردم. این قانون بی عدالتیه محضه بخدا
  • علیخ IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    13 1
    خدا کنه این قانونو بر دارن ، تموم زندگی من به این قانون وابسته س
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    8 3
    خیلی خنده داره واقعا امتحان فیزیک من دو روز سرم بد جور درد میکرد طوری که حتی نتونستم غذا بخورم به همین خاطر فیزیکو شدم 11 مسئولین پاسخگو باشید گناه من چیه؟هنو این یک مثال سادس اون بچه هایی که اتفاقات بدی بشون رخ داد چی میشه
  • a DE ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    6 0
    من معدلم تا حالا زیر16نبوده ولی امسال که نهایی امتحان دادم زیر 14میاد.چطوریه من امسال بیشتر از سالای دیگه زحمت کشدم بعد از هر امتحانم خیلی راضی بودم فک مبکردم بالای۱۷میشم.اگه تاثیر مستقیم باشه من چه امیدی برای ایندم دارم؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    11 0
    اخرشم مطمئن باشید آش همون آشه و کاسه همون کاسه . این سازمان سنجشی که من دیدم حرف حرف خودشه حتا اگه ناحق باشه.
  • فاطمه A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    12 0
    سلام. من جز بچه زرنگهاى مدرسه تيزهوشان بودم وپدرم جانباز بود 1ماه مونده به امتحان نهايى پدرم به رحمت خدا رفت ديگه نتونستم واسه امتحان نهاىى بخونم نمره ام همه افت کرد اى مسوليىن ىعنى من حالا بايد قيد کنکور دادن رو بزنم خدا لزتون نگذره که تاثير معدل رو ملاک گذاشتين واسه کنکور کاش مثل سالهاى زمان پدر ومادرم کنکور بود وسطح علمى بچه ها در ازمون ملاک بود نه معدلها ونمرههايى که با پارتى وپول بچه ها ميگيرند وخوسحال هستند که25کنکور رو کسب کردهاند کمى فکر بقيه بچه ها هم باشيد که جز خدا پارتى ندارند ترا قران اين شرط معدل رو حذفکنيد از سيستم ااموزشى کنکور
  • ناعادلانست IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    5 0
    تأثیر معدل در قبولی در دانشگاه، یعنی خوشا به حال کسانی که پدر و مادری پر پول و و پی‌گیر دارند، کسانی که ترمی ۲۰ میلیون حاضرند بدهند مطمئن باشید می‌تونید مصحح را هم راضی کنند... یک کنکور بود که خیلی عادلانه و دقیق بود آن را هم نابود کردند...
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    4 0
    خبر انلاین تو رو خدا درد مونو به گوش سنجش برسون...امسال هم با ترس معدل. کنکورمو خراب کردم...افسرده شدم به خدا..اقایان چرا با ایندمون بازی میکنید؟من بدبخت چقدر بخونم که زیر1000 بیارم بعد معدلم رتبمو 1000 تا بکشه پایین..همش تقلب نهایی..خدا شاهده دوستم هیچی بلند نبود خودش میگفت تقلب کردم همه رو بالای 18 شد..من نتونستم سال سوم خوب درس بخونم...اقایان خدا ازتون نگذره