بی بی سی فارسی نوشت:

براساس اسناد منتشره در سایت افشاگر ویکی لیکس یکی از پسران اسامه بن لادن در نامه ای از دولت آمریکا خواسته بوده تا برای پدرش گواهی فوت صادر کنند.

این نامه که به سفارت آمریکا در عربستان مربوط می‌شود یکی از ۶۰ هزار سند دولتی عربستان است که ویکی لیکس به تازگی منتشر کرده است.

براساس این سند ژنرال گلن کیزر، سرکنسول آمریکا در ریاض در پاسخ به نامه عبدالله بن لادن، پسر رهبر سابق القاعده نوشته است که او نمی تواند برای پدرش گواهی فوت صادر کند.

تاریخ پاسخ سفارت آمریکا به نامه پسر اسامه بن لادن به ۹ سپتامبر ۲۰۱۱ برمی‌گردد، یعنی حدود چهار ماه بعد از کشته شدن رهبر سابق القاعده در جریان عملیات نیروهای آمریکایی در پاکستان.

در این نامه ژنرال کیزر توضیح می دهد که برای افرادی که در جریان عملیات نظامی کشته می شوند، گواهی فوت صادر نمی شود.

آقای کیزر به جای صدور گواهی فوت، اسنادی متعلق به یک دادگاه در آمریکا را ارائه می دهد که ثابت می کند اسامه بن لادن کشته شده است.

این مقام آمریکایی همچنین در نامه اش به عبدالله بن لادن ابراز امیدواری می کند که مدارک ارائه شده از سوی دولت آمریکا بتواند به او و خانواده اش کمک کند.

در اسناد منتشره توضیحی دراین باره که چرا عبدالله بن لادن درصدد بوده که گواهی فوت پدرش را بگیرد، داده نمی شود.

ویکی لیکس روز گذشته ( شنبه ۱۹ ژوئن) اعلام کرد که در چند هفته آینده بیش از ۵۰۰ هزار سند دولتی عربستان سعودی را منتشر می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =