واحد مرکزی خبر نوشت:


منابع خبری از گفتگوهای محرمانه مقامات مصر ، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای بحث درباره موضوع جانشینی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند .


به گزارش خبرگزاری سما ، منابع آگاه فلسطینی روز شنبه گزارش دادند نشست سه جانبه میان مسئولان سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد)، سرویس اطلاعاتی مصر و نماینده آمریکا دو هفته پیش در قاهره برگزار شد.

منابع فلسطینی افزودند: حاضران در این نشست با اعلام اینکه محمود عباس نمی تواند گزینه مناسبی  برای  پیشبرد گفتگوها با اسرائیل در آینده باشد ، به طور مفصل موضوع  انتخاب جانشینی به جای عباس را مورد بررسی قرار دادند.

منابع فلسطینی افزودند: معیار اصلی در این نشست برای انتخاب جانشین محمود عباس به دو مسئله اساسی ارتباط داده شد اول کنترل جنبش حماس در غزه و دوم  تعامل و همکاری با اسرائیل.

منابع فلسطینی تاکید کردند: در  این نشست گزینه های مختلف برای جانشینی محمود عباس  مانند  احمد قریع ، جبریل الرجوب ، محمد اشتیه  و مروان  برغوثی به علل مختلف مورد قبول واقع نشدند.

منابع فلسطینی گفتند، مقامات اسرائیل ، مصر و آمریکا در نشست قاهره به این  نتیجه  رسیده اند که با توجه به شرایط فعلی  محمد دحلان از رهبران سابق جنبش  فتح و  ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات فلسطین در کرانه باختری رود اردن می توانند گزینه های مناسبی به جای عباس باشند.

این منابع گفتند: دحلان هوادارانی در نوار غزه و کرانه باختری دارد و از طرف دیگر روابطش با کشورهای عربی خلیج فارس به ویژه امارات عربی بسیار خوب است و ماجد فرح نیز نفوذ خوبی بر دستگاه های امنیتی فلسطین در کرانه باختری رود اردن دارد و  با توجه به همکاری امنیتی فلسطین و اسرائیل  ، روابطش با اسرائیل نیز خوب است.

این منابع افزودند: اقدام اخیر مصر در بازگشایی گذرگاه مرزی رفح ، اعطای کمک های مالی و نیز حضور نمایندگان  دحلان در غزه ، همگی بیانگر حمایت مصر و متحدانش از دحلان و احتمال زیاد انتخاب وی برای ریاست تشکیلات خودگردان است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =