فولادگر: یکتا باید برای فعالیت حزبی مجوز بگیرد

خانه ملت نوشت:

عضو سابق کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور با اشاره به شکل گیری جبهه یکتا، تاکید کرد که این تشکل سیاسی برای ادامه کار در قالب فعالیت های حزبی باید مجوز بگیرد.

حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه هر تشکل سیاسی باید مجوز بگیرد، توضیح داد: اگر قانون احزاب که اخیرا در مجلس تصویب شد به دولت ابلاغ شود، همه تشکل ها از جمله جبهه و ائتلاف ها باید مجوز بگیرند. در این قانون تعریف دقیق از جبهه و ائتلاف آمده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته تا به اینجای کار، جبهه یکتا، بیشتر به شکل تجمع سیاسی عملکرده است و قاعدتا هر تجمع سیاسی نیاز به مجوز ندارد. اما اگر بخواهد کارکرد حزبی داشته باشد حتما باید از وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 مجوز بگیرد. وی ادامه داد: جبهه یکتا هم در نهایت مانند جبهه پایداری که چند سالی فعالیت کرد اما در نهایت مجبور شد مجوز بگیرد، مجوز می گیرد.

فولادگر توضیح داد: در شرایطی یکتا کارکرد حزبی می گیرد که بخواهد بیانیه، اطلاعیه و یا شعبه ای در شهرستان‌ها بزند. در این شرایط باید مجوز داشته باشد. از سوی دیگر اگر موسسان این تشکل سیاسی بخواهند از امتیازهایی که در قانون احزاب برای تشکل ها در نظر گرفته ایم بهره‌مند شوند باید نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به گفتمان های متعدد دارد، تاکید کرد: تا امروز فعالیت جبهه یکتا غیرقانونی نبود چرا که تنها در قالب تجمع سیاسی رفتار کردند. بر اساس قانون اساسی هیچ فردی ملزم به عضویت در حزب نیست بنابراین تا کارکرد این تجمعات حزبی نشود الزامی به مجوز نیست.

عضو سابق کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور یادآور شد: قانون احزاب در حال حاضر در دستور کار شورای نگهبان است پس از اعلام نظر شورا و رفع ایرادهای احتمالی آن در صحن علنی، قانون احزاب به دولت ابلاغ می‌شود و بعد از آن هر حزب، جبهه و ائتلافی باید مجوز بگیرند.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =