ناگفته های ظریف از جلسه جنجالی در مجلس/وقتی به رهبری نسبت خلاف دادند عصبانی شدم

انتخاب نوشت:

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در گفتگویی ماجرای جنجالی اخیر در مجلس را بازگو کرد.

ظریف گفت که «همیشه در هیچ موردی، جز مواردی که کسی از رهبری مایه بگذارد» واکنش تند نشان نمی دهد و معتقد است انتشار فیلم تنش لفظی بین او و کوچک زاده خواست خدا بوده است.

وزیر خارجه در پاسخ به سئوالی در مورد ماجرای جنجالی اخیر در مجلس و تنش لفظی بین او و کوچک زاده گفت: من ارتباط دوستانه زیادی با این افراد و دیگر نمایندگان مجلس دارم ، مباحث مختلفی آنجا مطرح شد و من کاملا آرام بودم اما وقتی که دیدم دارند مطلبی را به رهبری نسبت می دهند ، آنهم خلاف ، واکنش نشان دادم.

وی افزود: رهبری خودشان حضور دارند و هرزمان که مصلحت بدانند به صورت خصوصی و هر جا صلاح بدانند با شجاعت نظراتشان را به صورت علنی مطرح می کنند و نیازی ندارند کسی سخنگویی ایشان را بکند ، آنهم به خلاف. برای همین من در آن صحنه واکنش نشان دادم.

وزیر خارجه تاکید کرد: من همیشه در هیچ موردی ، جز مواردی که کسی از رهبری مایه بگذارد ، واکنش تند نشان نمی دهم. هم در این ماجرا و هم در روزی که مجادله ای با آقای کریمی قدوسی شد ، به خاطر این بود که سخن خلافی را به رهبری معظم انقلاب نسبت دادند.

ظریف با اشاره به فیلم منتشر شده از منازعه کلامی بین او و یکی از نمایندگان مجلس گفت: در فیلم منتشره در این ماجرا نیز مشخص است که من تا قبل از این صحبت ، کاملاً خنده بر لبانم دارم و دائماً اقای کوچک زاده می گوید که چرا می خندی؟

وزیر خارجه در پاسخ به این سئوال که چه کسی از ماجرای اخیر در مجلس فیلمبرداری کرده است، گفت: واقعاً یادم نمی آید در آن فضا چه کسی فیلم را گرفت و واقعا ما و دوستان همراهمان، چنین کاری نکردیم.

وی تصریح کرد: من حواسم بود که ممکن است سخنان ما ضبط شود. چون در ابتدای جلسه ، یکی از نمایندگان مجلس آمد به سوی من و گفت: فکر نکن چون جلسه غیرعلنی است می توانی همه چیز بگویی ، خیلی از نمایندگان صدا و تصویر شما را ضبط می کنند. دیدیم که بعد از آن روز نیز آقای رسایی، صورتجلسه ی این جلسه غیرعلنی را که گفته بودند از روی نوار پیاده کرده اند منتشر کرد.

ظریف افزود: من با این کار موافق نیستم و آنرا امانت داری نمی دانم و لذا خودم و همکاران هیچگاه جلسات را ضبط نمی کنیم.

وی اضافه کرد: البته خواست خدا بود که این فیلم منتشر شد ، چون تا قبل از این ماجرا مرا متهم می کردند که در آن جلسه من بی جهت تندی کردم. بحمدالله فیلم نشان داد که ماجرا چه بوده است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =