رسول منتجب نیا در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:

در ارتباط با اظهارات و توهین‌های اخیر به مقامات نظام، چند موضوع مطرح است؛ اول اینکه در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، تحرکات زیاد و اقدامات ناشایستی توسط برخی اصولگرایان و منتقدان دولت انجام شده است. هدف آنها از این اقدامات، تحت‌تأثیر قراردادن دو انتخابات مهم پیش‌رو است. بسیاری از اقدامات آقایان در سال‌جاری به انتخابات گره خورده است.
مسئله دیگر، انتقاد گروه خاصی در کشور از دولت است. این گروه به‌دلیل اینکه در انتخابات سال ١٣٩٢ کاندیدای خاصشان، باوجود تلاش‌ها و هزینه‌هایی که انجام شد، رأی پایینی آورد و کاندیدای اصلاح‌طلبان؛ یعنی آقای روحانی با رأی بالا، پیروز انتخابات شد، دو استراتژی را در پیش گرفتند. سیاست اول آنها پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، این بود که سعی کنند دولت آقای روحانی را تحت فشار قرار دهند تا منویات فزونی‌طلبانه خود را به دست بیاورند. سیاست دوم آنها، ایستادگی و تخریب دولت آقای روحانی است که کاری کنند تا دولت را ناکارآمد جلوه دهند. از جایی که در برابر فشارهایشان، رئیس‌جمهوری و وزرای کابینه مقاومت کردند، آنها گزینه دوم؛ یعنی تخریب دولت را به‌عنوان استراتژی اصلی خود انتخاب کردند. بنابراین تصمیم جماعتی از تندروها و افراطیون بر آن شد تا آن‌قدر دولت را تحت فشار قرار دهند که نتواند به اهداف خود برسد. مسئله دیگری که این دسته از افراد پی می‌گیرند، هجمه به شخصیت‌های انقلابی و ریشه‌دار است که یک استراتژی شیطانی است. این ایده ضدانسانی و ضدملی، سال‌هاست که در بین برخی افراد شکل گرفته که آن همان ترور شخصیت چهره‌های اصیل، شاخص، ریشه‌دار و انقلابی است. از جایی که وجود این بزرگان دست آنها را ‌رو می‌کند و مانع وجود آنهاست، این اقدامات را انجام می‌دهند و تا می‌توانند آنها را تخریب می‌کنند. مثلا استراتژی تخریب آقای هاشمی سال‌هاست که در دست اجراست و هدفشان رسیدن به همان مقاصد ترور شخصیتی‌شان است. آنها با این کار، درواقع آب به آسیاب دشمن می‌ریزند؛ کاری را که دشمنان سال‌هاست به‌دنبال آن هستند؛ یعنی ترور افراد انقلابی و ریشه‌دار را از طریق ترور شخصیت انجام می‌دهند. اینها پدیده‌های عجیبی هستند که از سوی برخی افراد کینه‌توز که هیچ حرفی برای گفتن و فضیلتی برای ارائه ندارند، دنبال می‌شود و چون این موارد را ندارند، سعی می‌کنند چهره افراد ریشه‌دار، انقلابی و اصیل را مخدوش کنند چون خودشان ریشه در ملت و انقلاب ندارند. همچنین سوءاستفاده از مقدسات را همیشه در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم. در ماه مبارک رمضان و همین‌طور ماه‌های محرم و صفر که مردم به‌دنبال خودسازی معنوی و پرهیز از گناه هستند، پدیده‌ای در محافل مذهبی رشد کرده که به نام دفاع از نظام و اسلام، اظهارات نادرستی مطرح و بعضا تهمت‌هایی هم زده می‌شود.
در ماه مبارک رمضان برخی مداحان و واعظان، حتی در شب‌های قدر اظهاراتی بیان می‌کنند که از نظر حقوقی و جزائی قابل پیگیری بوده. مثلا چندسال قبل، یکی از مداحان در شب قدر به برخی افراد تهمتی زد که باید بر او حد و شلاق جاری شود. در مراسمی که مردم «العفو» می‌گفتند، او چند نفر را «فرزند نامشروع» خطاب کرد. عدم برخورد با این دسته افراد، باعث شده آنها روزبه‌روز گستاخ‌تر شوند؛ آن هم در محافلی مانند مساجد و حسینیه‌ها که مردم برای خودسازی به آنجا می‌روند ولی این افراد با این‌گونه سخنان، به اخلال در اخلاقیات مشغول می‌شوند. یکی دیگر از محافل این افراد که اخیرا هم در آن بودند، تشییع پیکر شهدای جنگ تحمیلی بود. درحالی‌که شهدا متعلق به ملت و انقلاب هستند، عده‌ای خودشان را صاحبان شهدا می‌نمایانند به‌طوری که گویی، آنها عصاره جنگ و شهدا هستند. این درحالی است که سن برخی از آنها اقتضا نمی‌کند که در جنگ شرکت کرده باشند. اما آنها در محفلی که مردم می‌خواهند نسبت به شهدا ابراز ارادت کنند، می‌خواهند به مقاصد خودشان برسند و از این محافل استفاده ابزاری کنند. نتیجه این رفتارها این می‌شود که مردم خدای‌ناکرده، رفته‌رفته از این محافل ‌رو برمی‌گردانند. چراکه آنها با شرکت در این‌گونه مراسم، می‌خواهند کسب فیض و ابراز ارادت کنند ولی با خود فکر می‌کنند که اینها که خود را متولیان شهدا معرفی می‌کنند، اهداف شهدا را زیرپا می‌گذارند.
در همان مراسم تشییع شهدا که اخیرا برگزار شد، افرادی به جایگاه رفتند که پرونده‌های اختلاس در زمان دولتشان جاری است و یارانشان یکی پس از دیگری بازداشت می‌شوند ولی این افراد در جایگاه ویژه این مراسم قرار می‌گیرند. من از مسئولان درخواست دارم که جلو این مسائل گرفته شود تا ارزش‌ها در انحصار عده‌ای قرار نگیرد و چوب حراج به سرمایه‌های ملی و اسلامی کشور نزنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =