تسنیم نوشت:

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مبادا آمریکایی که با دست قدرتمند امام و مردم از ایران رانده شد، به کشور بازگردد، گفت: آمریکا بفهمد که ایران با اقتصاد مقاومتی روی پایش ایستاده است.
 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: لازم می‌دانم که خودم و شما را به تقوای الهی سفارش کنم. انشاءالله به برکت تقوا زندگی ما دینی گردد و مشکلات نیز حل شود.
وی در ادامه به تشییع پیکر 270 شهید غواص از میدان بهارستان تهران اشاره کرد و افزود: تشییع پیکر این شهدا مجلل و باشکوه بود. مرحبا به این مردم خوب و مرحبا به این مردم زمان‌شناس، چه عالی و چه ارزنده پیکر این شهدا را تشییع کردند و به این عزیزان ابراز ارادت و وفاداری نمودند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: عزیزانی که در جریان غواصی و پس از آن ظاهرا اسیر دست دشمن شده‌اند، با کمال عشق و علاقه راه شهادت را پیش گرفتند. چه همت عالی در تحمل این سختی‌ها داشته‌اند! این کار آسانی نیست. انسانهای ارزنده در این کشور همواره بوده، هستند و خواهند بود.
موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه مادامی که چنین عزیزانی (شهدای غواص) در کشور ما وجود داشته باشند، انقلاب ما آسیب نخواهد دید.
وی ادامه داد: پیام تجلیل مردم از این شهدا این است که می‌گویند ما هنوز به مبانی انقلاب پایبندیم. ما از شهدا تجلیل می‌کنیم و به روح بلند آنها عرض ارادت و اخلاص داریم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران به پیام شهدا اشاره کرد و گفت: پیام خود شهدا نیز این است که در این کشور انسانهای فراوانی هستند که جان و تمام زندگی‌شان را در راه انقلاب تقدیم خواهند کرد.
موحدی کرمانی همچنین به بازتاب و انعکاس تشییع پیکر شهدای غواص در رسانه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: این تجلیل مجلل انعکاس جهانی داشت و تلویزیون هم خوب عمل کرد و صحنه‌ها را به مردم نشان داد، البته تلویزیون انعکاس خارجی این رویداد را نیز به مردم به خوبی نشان داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به سفر حیدرالعبادی نخست وزیر کشور عراق به ایران اشاره کرد و گفت: با سفر آقای العبادی به ایران تحکیم روابط ایران و عراق برقرار شد. ای کاش جهان اسلام و کشورهای اسلامی هم پیوندشان را در مقابل دشمن محکم و مستحکم می‌کردند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به وقایع یمن اشاره کرد و گفت: یمن مظهر دو حرکت است، حرکت اول مظهر مقاومت یمنی‌هاست که حتی با حال روزه زیر موشک‌ها و بمباران‌های عربستان مقاومت می‌کنند، خداوند به این عزیزان توفیق بیشتر دهد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن احمدی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 0
    واقعا هدف انقلاب اسلامی مرگ بر تمام جهان گفتن بود؟ چطور با قطع رابطه با کل جهان می خواهیم انقلاب رو صادر کنیم؟