انتخاب نوشت:


به گزارش خبرگزاری رویترز مقامات اسراییل در محافل علنی نشان می‌دهند برای جلوگیری از توافق نهایی هسته‌ای با ایران تلاش می‌کنند اما آنها عموما پذیرفته‌اند که توافق نهایی انجام خواهد شد و لذا به دنبال بررسی بهترین موضع‌گیری برای تامین منافع اسراییل در صورت برداشته‌شدن تحریم‌های ایران هستند.

به گزارش «انتخاب»، این خبرگزاری انگلیسی در ادامه آورده است: جدال اسراییل با فلسطینیان موجب شده است هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک با بیشتر کشورهای عرب سنی در منطقه نداشته باشد اما همه آنها نگران فعالیت تهران در منطقه هستند و می‌ترسند در صورت رفع تحریم‌ها این فعالیت ها نیز افزایش یابد.

مقامات اسراییل در سال‌های اخیر با مقامات مصر، اردن و عربستان در گفتگوهای مربوط به خلع سلاح هسته‌ای در سوئیس دیدار کرده‌اند.

مقامات اسراییل می‌گویند این دیدارها موجب شده است یخ روابط با این کشورها تا حدودی ذوب شود.

این هماهنگی‌ها سبب خواهد شد اسراییل و کشورهای عرب در صورت ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران بتوانند یک منطقه حایل قوی‌تری ایجاد کنند.

کارشناسان اسراییلی می‌گویند به جای هماهنگی در قالب توافق دفاع موشکی در سطح منطقه‌ای میان طرفین، بیشتر امکان دارد طرفین به تبادل اطلاعات بپردازند.

با این حال برخی می‌گویند طرفین همین حالا در حال تبادل اطلاعات هستند و در مواقع لازم نیز همکاری می‌کنند.

حییم تامر، رئیس سابق عملیات‌ بین‌المللی موساد گفت: «همکاری غیرمستقیم محرمانه با این کشورها علیه ایران در حال انجام است و احتمالا عمیق‌تر هم می‌شود.»

مقامات اسراییل می‌گویند در کشاکش تحولات خاورمیانه (غرب آسیا) نظم نوینی بروز خواهد کرد که روابط نزدیک‌تر منطقه‌ای در آن ضروری است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خشایار A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    1 0
    سران کشورهای عربی اگر غیرت عربی درسر داشتند سرزمینهای اشغال شده توسط اسراییل را پس میگرفتند آنها فقط به شکم و فکرمیکنند ولی نزدیگی سران اعراب به اسراییل دیر یا زود مردم عرب برعلیه اسراییل متهد خواهند شد به امید آنروز ضمنا ازهم پاشیده شدن حکومت پادشاهی عربستان با برنامه ایکه امریکا برایشان تدارک دیده برای ظبط وتوقیف ثرواتهای نقدی درغرب سود دیگری برای غرب خواهد بود که دیری نخواهد بود چون به صدام هم احتمالا گفته بودند جنگ را شروع کن وسه روز بعد در اهواز سخنرانی خواهی کرد ولی مرگ وی شبیه به هیج انسانی نبود خدا بزرگ است
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
      0 0
      خشایار جان متنت خیلی خوب بود ولی خواهشا یه دوره دیکته و انشاء برو برادرجان