۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

تسنیم نوشت:

رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در راستای وفاداری به ملت مصر ودوستان و حامیانش، پیشنهاد پناهندگی به ترکیه را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه المصریون، محمد مرسی در وفاداری به ملت مصر و حامیان و دوستان خود، پیشنهاد پناهندگی به ترکیه را نپذیرفت.
منابع مطبوعاتی ترکیه به نقل از «بولنت یلدریم» رئیس هیئت کمک‌های بشردوستانه ترکیه İHH)) تاکید کردند، مرسی در راستای وفاداری به ملت مصر و دوستان بازداشت شده خود، پیشنهاد پناهندگی به را نپذیرفت.
یلدریم در این باره گفت: در صورت اجرای حکم اعدام محمد مرسی مصر با هزاران نفری که به مرسی و اصول او پایبند هستند، روبه رو خواهد شد.
وی یادآور شد بسیاری از اعضای هیئت مزبور روز گذشته به سمت کنسولگری مصر در منطقه بیبیک در استانبول حرکت کرده و با نورهای لیزری عکس های محمد مرسی را روی دیوارهای کنسولگری منعکس کردند
این درحالی است که دادگاه قاهره حکم اعدام محمد مرسی وتعدادی از دوستان و هوداران او را صادر کرد.

کشورهای عرب به دنبال جایگزینی برای السیسی

در این میان «ناصر الدویله» یک عضو سابق پارلمان کویت فاش کرد که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با دست برداشتن از حمایت عبدالفتاح السیسی به دنبال جایگزینی برای او هستند. به گفته او حکومت السیسی به زودی به گذشته خواهد پیوست.

وی در صفحه خود بر روی شبکه اجتماعی توئیتر افزود، السیسی در ضعیف ترین وضعیت بین المللی خود قرار دارد و موضوع پایان حمایت از او در بالاترین سطوح کشورهای مزبور بررسی می شود و هر یک از این کشورها نامزد خود را برای جانشینی السیسی مطرح می‌کنند.

به گفته الدولیه برخی کشورهای عربی خلیج فارس صدقی را به عنوان جایگزین پیشنهاد کرده اند، اما برخی دیگر او را نپذیرفته و معتقدند وی نمی تواند مشروعیت از دست رفته را به مصر بازگردانده و کشور را نجات دهد.

این نماینده سابق پارلمان ادامه داد، برخی فرمانده نیروهای مصر در عملیات توفان قاطعیت را مطرح کرده اند، اما مشکل این است که او تجربه سیاسی نداشته و با وجود اینکه افسر کارکشته است اما دیدگاه سیاسی ندارد.
به گفته او در این میان انگلیس به طور غیر رسمی و توسط سفیر خود در ریاض نام محمد البرادعی را مطرح کرده است، اما یکی از سران کشورهای عرب خلیج فارس با رد این پیشنهاد گفت مهم این است که انقلاب مردمی در مصر با توافق و نه با فریبکاری پایان یابد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    50 14
    به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دمم. مرسی حقوق بگیر اردوغان بود یادمان نرفته چه توهینهایی به ایران میکرد
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      10 6
      کدوم توهین؟اسم صحابه پیامبر رو تو اول صحبتاش آورد شد توهین؟تمام سنی ها صحبتشون رو در مراسمات به اون شیوه شروع میکنند.شما ها فقط ژست روشنفکری و دموکراسی دارید.طرف رییس جمهور قانونی کشورش بود.توقع دارید سیاست هاش رو با ایران هماهنگ کنه؟یه خرده اخبار از رسانه های آزاد بگیر تا از کارای پشت پرده همه کشورها آگاه باشی.
    • بی نام GB ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      6 6
      یعنی از ایرانی جماعت مسخره تر نداریم دلیلی نداره نفرت احمقانه تون از قوم عرب رو توی چیزهایی که اطلاعی ندارین دخالت بدین چه توهینی به ایران کرد؟ جالبیش اینه که مبارک راست راست میگرده ولی مرسی که رییس جمهور بود و تو انتخابات رای اورد محکوم به اعدام
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    4 5
    مرسی اخوانی هست و اخوانیها نوکر اسرائیل هستند نامه مرسی به اسرائیل یادتون نره بعد از اون نامه بود که داعش قدرتش کامل شد
  • حقانی مقدم بیزه ای A1 ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    2 7
    اخوانی ها مسلمانهای خوب ولی بی سیاست هستند.مرسی پس از رئیس جمهور شدن به سمت عربستانی رفت که دشمن واقعی اش بود و آخر هم دیدید چه شد.ولی به ایرانی ها توهین کرد به شیعه های مصر توهین کرد .به رژیم اسد که مردمی ترین رژیم عربی است توهین کرد.سزایش را هم دید.البته دوستی که میگه با اوردن نام خلیفه که توهین نمیشه ماهم قبول داریم منظور توهین های دیگر است.
  • بی نام RO ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    5 4
    شیرمرد اسلام محمد مرسی است
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    3 1
    مرسی کاری کرد که دیگران نتوانستند بکنند و آنهم حکومت کردن بدون سرکوب مخالفان و بدون یک زندانی یا اعدام سیاسی.اما کشورهای منطقه ازترس گسترش انقلاب مصر به دیگر کشورها، برای سرنگونی او میلیارد ها دلار پول خرج کردند.