ایسنا نوشت:

صنایع هوایی رژیم صهیونیستی اخیرا راداری غول پیکر تحت عنوان "اولترا C1 " را رونمایی کرده که یکی از بزرگترین رادارهای ساخته شده در اسرائیل و جهان است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی "فلسطینیان 48"، این رادار که اخیرا به نمایش درآمده به نظر نمی رسد در آینده نزدیک در اختیار ارتش قرار بگیرد.

به گفته ارتش اسرائیل رادار اولترا که 10 متر ارتفاع و 10 متر طول دارد امکان کنترل دقیق بر منطقه تحت پوشش را فراهم می‌کند و تراکم امواج الکترومغناطیسی هم تاثیری بر روی کار آن ندارد.

رادار مذکور در سه حجم عادی، بزرگ و غول پیکر طراحی شده است تا برای ماموریت‌های مختلف مانند "شناسایی پهپادها و جنگنده‌های طرف مقابل در فاصله 500 کیلومتری، شناسایی و تشخیص سریع و مطمئن موشک‌های بالستیک در فاصله چند هزار کیلومتری و شناسایی ماهواره‌های طرف‌های مقابل" تناسب داشته باشد.

بر اساس گزارش‌های منابع صهیونیستی، رادار جدید از قابلیت بررسی دقیق مساحت مورد نظر برخوردار است و دقت و تمرکز بر روی اهداف را بالا می‌برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این رادار سیار بوده و در مقایسه با رادارهای بزرگ مشابه از وزن کمتری برخوردار است و این مساله به ارتش صهیونیستی امکان نصب آن در مناطق مختلف را خواهد داد. البته تکمیل این رادار که هنوز در مراحل اولیه است، سال‌ها به طول می‌انجامد.

نیسیم هداس، مدیر کل شرکت سازنده این رادار و معاون صنایع هوایی رژیم صهیونیستی در باره هدف از ساخت این رادار گفت: موشک‌های بالستیک تهدیدی برای صلح جهانی به شمار می‌روند و در حال حاضر جامعه جهانی نیاز شدیدی به استفاده از رادارهای پیشرفته برای شناسایی و هشدار سریع نسبت به چنین موشک‌هایی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    بیا بد بخت شدیم
    • بی نام HU ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      10 10
      اميدوارم هيچوقت جنگ نشه كه با يك مانور جنگنده دشمن خودت و كه تسلتيم ميكني هيچي ، بقيه رو هم به باد ميدي
    • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      12 15
      دشمنت بدبخت شده .اینا اگه غول راستکی هم تولید کنن اخرش غلطی نمیتونن بکن وشکستشون حتمیه انشاالله
  • رضا A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    5 2
    فاصله بین ردگیری و رهگیری موشک بالستیک از زمین تا اسمانست.همین الانشم میشه ردگیری کرد ولی کو رهگیری؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    10 5
    زمان امام خمینی سیاستمداری به نام رفسنجانی بود که کار را درست پیش ببرد ولی متاسفانه اکنون سیاستمداری نداریم و وضع ملت و مملکت از نقطه بحران عبور کرده و فقر و دزدی سیستمی شده۰
  • محسن A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    6 1
    رادار متحرک غول پیکر. وگرنه رادار ثابت که صد برابر این هم هست.