ایرنا نوشت:

مجلس نمایندگان امریکا روز چهارشنبه یک طرح قانونی را که باراک اوباما رییس جمهوری این کشور را مجبور می کرد حداکثر تا یک ماه نیروهای این کشور را از عراق و سوریه خارج کند، رد کرد ولی حدود یک سوم از اعضای مجلس به این طرح رای مثبت دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، مجلس نمایندگان با 288 رای مخالف در برابر 139 رای موافق قطعنامه متقارنی را که اوباما را ملزم می ساخت این نیروها را ظرف 30 روز خارج کند یا در صورت تشخیص دولت به نبود ایمنی برای انجام این کار ظرف یک ماه خروج این نیروها را تا آخر سال 2015 تکمیل کند ، به شکست کشاندند.

رای مثبت توسط 120 نماینده دمکرات و 19 نماینده جمهوریخواه داده شد در حالی که رای منفی متعلق به 222 نماینده جمهوریخواه و 66 دمکرات بود.

این قطعنامه توسط نمایندگان دمکرات جیم مک گاورن از ماساچوست و بارابارا لی از کالیفرنیا و والتر جونز از کالیفرنیای شمالی ارائه شده بود.

این قانونگذاران گفتند : انها امیدوارند که ارائه این طرح که تحت اختیارات زمان جنگ انجام شده به بحث فراگیرتر در مورد مجوز استفاده از نیروی نظامی برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه منجر شود.

اوباما در اوت گذشته حملات هوایی علیه این گروه شبه نظامی را آغاز کرد ولی قانونگذاران هنوز در مورد مجوز این کار بحث نکرده و به آن رای نداده اند.

نگرانیها در کنگره در مورد ماموریت امریکا در تاریخ دهم ژوئن هنگامی که اوباما فرمان استقرار 450 نیروی دیگر امریکا را در عراق برای مشاوره و کمک به نیروهای نظامی پس از پیوستن به 3100 نیروی دیگر باقی مانده در این کشور صادر کرد، تشدید شده است .

در حال حاضر ، هیچ نیروی امریکایی در سوریه حضور ندارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    5 0
    کارولینای شمالی درسته. کالیفرنیای شمالی نداریم