واحدمرکزی خبر نوشت:

وزارت خارجه آمریکا بیانیه ای در رابطه با محکومیت شیخ علی سلمان دبیر کل وفاق اسلامی بحرین منتشر کرد.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا،در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا مراتب نگرانی شدید خود را درباره اقدام یک دادگاه در بحرین در محاکمه شیخ علی سلمان دبیر کل الوفاق اعلام می کند. همانطور که بارها گفته ایم احزاب مخالفی که به طور مسالمت آمیز از دولت ها انتقاد می کنند، نقشی حیاتی و جمع گرا در کشورها و جوامع مختلف ایفا می کنند. ایجاد فضایی که نظرات سیاسی مختلف به طور مسالمت آمیز ابراز شوند در بحرین، سراسر خاورمیانه(غرب آسیا) و در جهان ضروری است. همانطور که پیشتر در بیانیه سی و یکم دسامبر ما به این موضوع اشاره کردیم ما همچنین نگرانیم که این اقدامات سبب شعله ور شدن تنش در کشور شود.
آمریکا معتقد است که هیچ کس و در هیج کجا نباید به خاطر ابراز مسالمت آمیز عقیده خود مورد تعقیب قرار گیرد. اتهامات بر ضد علی سلمان باید رفع شوند.ما از دولت بحرین می خواهیم که به تعهداتش پایبند باشد و از آزادی بیان حمایت کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    11 6
    فکر کنم تا فردا این خبر پاک بشه. بخاطر اینکه ما حق نداریم از آمریکا خوب بگیم حتی اگه حرف حق بزنن. نهایت منطق هستیما
  • بی نام A1 ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    8 2
    حالا دلواپسا بگن آمریکا بدتر یا روسیه، چین ،کشورای خلیج فارس و...؟ خواهشا انصاف به خرج بدید نمیخوام بگم پس آمریکا خوبه، نخیر اشتباه نکنید همین اطلاعیه دادن بهتر از چشم پوشی کردن همانطور که ما با بقیه ارتباط داریم میتونیم با آمریکا هم ارتباط داشته باشیم توجه میدم دوستان رو به این گزارش: از باب نمونه به گزارش استثنائي روزنامه های جمهوری اسلامی ایران وکیهان از كمكهاي نظامي دول بزرگ به صدام توجه كنيد: «آمارهاي رسمي نشان مي‌دهد كه شوروي، فرانسه، وچين، سه عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل به ترتيب در صدر كشورهاي صادر كننده سلاح به عراق در دهه 1360ش بوده‌اند در طول اين دهه 53 واردات نظامي عراق به ارزش تقريبي 13 ميليارد و 400 ميليون دلار از شوروي تامين مي‌شد. فرانسوي‌ها نيز با فروش
  • بی نام A1 ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    7 2
    پس همانطور که ما میتوانیم با آن دشمنان دیگر ضد ملت خودمون رابطه گرم داشته باشیم ، کسانی که آن همه به صدام ملعون کمک کردن میتوانیم با دشمن دیگر خود نیز در جهت حفظ مصالح ایران ارتباط برقرار کنیم.
  • بی نام A1 ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    9 0
    فرانسوي‌ها نيز با فروش بيش از پنج ميليارد دلار اسلحه به عراق در دهه 60 مجموعه 20 واردات نظامي عراق را به خود اختصاص داده‌اند. اين رقم در مورد چين نيز 7 يعني بيش از يك ميليارد و ششصد ميليون دلار بالغ شد..... در اين جنگ آمريكا نيز سهم خود در ياري رساندن به ماشين جنگي صدام و دشمني با جمهوري اسلامي ايفا كرد، در اسفند 1360 نام عراق را از فهرست كشورهایي كه واشنگتن از آنها به عنوان طرفداران تروريسم ياد مي‌كرد خارج نمود، و در آذر 1363ش به تحريم سياسي عراق خاتمه داد و پس از سال 1365 با آن كشور روابط سياسي برقرار كرد، » روزنامه جمهوري اسلامي 31/6/1370 و نيز کيهان 3/7/85 پس همانطور که ما میتوانیم با آن دشمنان دیگر ضد ملت خودمون رابطه گرم داشته باشیم
  • بی نام A1 ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    10 0
    نظر بنده تیکه تیکه شد ،متصلش کنید .ممنون
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    10 0
    حالا بگید مذاکرات چه سودی دارد
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    4 0
    به جان خودم اگه صدا سیما اینو بگه
  • علی A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    1 2
    خیلی. آب ازلب لوچه تان نریزدآمری ک اگرصداقت دارددست ازسیاست دوگانه اش دربرخوردباداعش بردارد.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      3 0
      اتفاقا اگه سیاستهای غلط ایران در برخورد با آمریکا نبود الان شاهد خیلی از مسایل در عراق نبودیم ، ما میتونیستیم برای مقابله با دشمن مشترک با هم همکاری کنیم. برعکس هی میگیم کار آمریکا بوده ، به فرض اگه اونا برای ساقط کردن حکومت سوریه از به وجود اومدن چنین گروه خون خواری جلوگیری نکردن اما این دلیل نمیشه که بگیم آمریکا چنین تفکری رو بوجود آورده و خلق کرده ، در یه زمانی منافعشون در این بود اما وقتی متوجه شدن که این خونخوارها به خودشون هم رحم نمیکنن سیاست خودشون رو در برابر اونا عوض کردن مثل قضیه گروه های جهادی در افغانستان که اونا رو در برابر شوروی حمایت کردن و پیروزم شدن اما وقتی القاعده منافع اونا رو به خطر انداخت قضیه 11 سپتامبر با اونا مبارزه کردن .