واحدمرکزی خبر نوشت:

پایگاه اینترنتی العالم اعلام کرد: روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در مطلبی با اشاره به زندانی شدن و شلاق خوردن رائف بدوی فعال عربستانی، اقدامات این کشور را مشابه با گروه تروریستی داعش دانست.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما، بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه العالم نوشت: فرانسیس وین روز چهارشنبه در مطلبی در ایندیپندنت نوشت 3 سال از زندانی شدن رائف بدوی در عربستان به اتهام ایجاد سایتی در اینترنت و ترویج افکار آزادی خواهانه می گذرد. اما هرکاری که عربستان انجام دهد، انگلیس از مقابله با این کشور می‌ترسد.
بدوی به تحمل 10 سال زندان، پرداخت یک میلیون ریال سعودی به عنوان جریمه، و هزار ضربه شلاق محکوم شده است.
ایندیپندنت خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه انگلیس در مجلس اعیان ادعا کرد ما باید بفهمیم که اقدامات دولت عربستان در چنین مواردی با حمایت اکثریت قاطع مردم عربستان همراه است.
نویسنده این مطلب، اظهارات وزیر خارجه انگلیس را محکوم کرد و گفت: این سؤال را از وزارت خارجه پرسیدم که از کجا به این پاسخ رسیده است ولی هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ام. آیا این موضوع واقعیت دارد؟ آیا مردم عربستان سعودی افراطی هستند و سادیسم دارند و از شلاق خوردن یک وبلاگ نویس احساس خوشحالی می کنند؟
وین ادامه داد: هیچ شهروند عربستانی حتی اگر به شدت مخالف شلاق خوردن رائف بدوی باشد، پس از مواجه شدن با این مسأله جرأت ندارد مخالفت خود را اعلام کند.
وین تأکید کرد: ولید ابوالخیر وکیل رائف بدوی در ژوئیه گذشته به دلیل انتقاد از نظام قضایی عربستان به 15 سال زندان محکوم شد.
این روزنامه نگار انگلیسی اظهار داشت: یکی از اتهامات این وکیل تحریک افکار عمومی اعلام شده است، حال باید پرسید که چگونه دادگاه به این نتیجه رسیده است .. شاید وزیر خارجه با تجربه‌هایی که در این زمینه دارد به آنها در این کار کمک کرده است. یکی از دلایل دیگر این حکم نیز ایجاد دشمنی با مؤسسات دولتی است؛ این درحالی است که عربستان خودش می تواند دنیا را با خود دشمن کند و برای این کار نیازی به کسی ندارد.
ایندیپندنت به نقل از خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که از آغاز سال 2015 صد مورد اعدام در عربستان سعودی صورت گرفته، که در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش داشته است.
وین تأکید کرد: به نظر می آید که عربستان در حال خودنمایی در برابر داعش است و می گوید که می تواند مانند این گروه تروریستی هر کاری را انجام دهد.
وین افزود: چرا وزیر خارجه (انگلیس) نمی گوید اعدامهایی که داعش انجام می دهد با موافقت اکثریت قاطع اعضای این گروه صورت می گیرد .. البته شاید روزی چنین حرفی را بزند.
بسیار زشت است که انگلیس روزی داعش را به رسمیت بشناسد و ما به آن سلاح بفروشیم و تلاش کنیم سرمایه گذاری‌آن را جذب کنیم ولی پس از آن گردن زدنهای این گروه را محکوم کنیم.
وی اظهار داشت: این کار بدتر از تعامل رسمی با عربستان سعودی نیست؛ عربستان فقط یک نظام وحشی دیگر است .. و به شدت مصمم است که افکار افراطی وهابی را به خارج از مرزهای خود ارسال کند و نظام این کشور در این زمینه مانند داعش است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =