ایرنا نوشت:

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی هشتمین و طولانی ترین دور از مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع را با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز کردند.

این مذاکرات ساعت 11 به وقت محلی - 13 و 30 به وقت تهران - در وین آغاز شد.

معاونان ظریف تا روز دهم تیر که مهلت خودخوانده ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق جامع است در وین خواهند ماند ولی ممکن است در میانه این دور از گفت و گوها وزیران نیز به آنها بپیوندند.

عراقچی و روانچی پس از پنج روز مذاکره در هفتمین دور این گفت و گوها، بامداد دوشنبه به تهران بازگشتند و صبح چهارشنبه به وین رفتند ولی تیم های کارشناسی به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت همچنان در وین به گفت و گو ها برای نگارش ضمائم ادامه دادند.

همزمان با معاونان، کارشناسان نیز به مذاکره ادامه خواهند داد.

عراقچی روز گذشته یکی از مهمترین پرانتزهای باز مانده در متن توافق جامع را « همزمانی» رفع تحریم ها و اقدامات ایران عنوان کرد و گفت: ایده هایی در این زمینه وجود دارد که می تواند اطمینان بخش باشد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران گفت: مشکلی به نام همزمانی وجود دارد که کماکان در حال بررسی آن هستیم و یکی از پرانتزهای بسیار مهمی که هنوز باز مانده همین نکته است؛ آنچه از ترتیبات یا مقدمات فنی باید آماده سازی کنیم در مقایسه با مقدماتی که آنان باید فراهم کنند. این کار قدری زمان بیشتر می برد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =