عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه فیلتری گذاشته‌اند و می‌گویندصلاحیت افراد را احراز نکرده‌ایم گفت: ما می‌گوئیم چگونه می‌خواهید احراز کنید؟ قانونی که گفته است من باید احراز کنم را از کجا آورده‌اید؟

به گزارش «نسیم»، حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز در نشست حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه در جلسات حزبی همیشه گفته شده است که احزاب در ایران جای پای خود را باز نکرده است گفت: احزاب شکل می‌گیرند تا سلایق مختلف برای رسیدن به یک هدف در کنار هم جمع شوند که ممکن است این هدف رسیدن به قدرت باشد.
موسوی لاری با اشاره به اینکه ساختار قانون اساسی برای این بوده است که نظامی شکل بگیرد که به جمهوریت توجه شود گفت: قانون اساسی می‌گوید در جهت رسیدن به هدف خود حکت کنید، قانون اساسی همیشه پیش روی ماست و ما به عنوان جریانی که فکر می کنیم برای ساختن ایران تلاش می کنیم باید احزابی را سامان دهیم.
وی با بیان اینکه دو جریان از ابتدای انقلاب در کشور شکل گرفته است گفت: ما با آنها که از گردونه نظام خارج شدند و از قانون گریزان شدند کاری نداریم.
عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: اگر می‌شد ما شاهد دو حزب قدرتمند باشیم که با نگاه اصلاح طلبانه و اصولگرایانه به کشور کمک کنند خیلی خوب می‌شد.
موسوی لاری درخصوص اینکه شاخصه های اصولگرایی و اصلاح طلبی تا چه حدی استاندارد است اظهار داشت: احزاب اساس نامه دارند که بر اساس آن کار می کنند، یکی از موضوعات جای بحث در بین احزاب تشکیل جلساتی برای مسائلی است که در جامعه محور تقابل ها است.
وی با بیان اینکه اصولگرایان می گویند ما به ارزش ها پایبند هستند و اصلاح طلبها به دموکراسی گفت: این دو واژه باید تعریف شود چرا که دو گروه رقیب خود را به نداشتن این موارد متهم می کنند.
عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه اصولگراها ارزش ها را تعریف کنند گفت: واژه افراد ارزشی در فرهنگ سیاسی ما معنای جدیدی پیدا کرده است و باید این معنا را شناخت تا اگر دعوایی صورت گرفت منشأ آن مشخص باشد.
وی با تاکید براینکه باید ارزش‌ها مشخص شود گفت: تشییع شهدا یک ارزش است و پایبند بودن به شهدا بخشی از ارزش است اما دروغ نگفتن یک ارزش کامل است، اما برای من به عنوان ایرانی و انسان مسلمان پرداختن به یک ارزش واقعی چون صدق لسان و امانت داری واجب‌تر از امر مستحبی چون بدرقه پیکر شهدا است.
موسوی لاری اظهار داشت: ما باید در جلسات حزبی و غیر آن در مباحث فطری و هویت‌ساز به سراغ واژه‌هایی برویم که یا منبع اتحاد یا منشا افتراق ما با دیگران است.
وی با اشاره به اینکه برخی از خط کشی‌ها واقعی نیست گفت: اما برخی از خط کشی‌ها واقعی است و نمی‌توان از آن عبور کرد.
عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: ما اصلاح طلبان بر اصل اینکه در نظام جمهوری اسلامی جمهور مردم تأثیر گذارتر است پایبند هستیم گفت: جمهور مردم در اداره جامعه تأثیر گذار است و این تأثیر گذاری جز انتخاب و گزینش آزادانه معنا پیدا نمی‌کند و این بخشی از هویت اصلاح طلبی است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبی قانون اساسی را با همه نواقص قبول دارد افزود: اصلاح طلبی قبول دارد نظام بر اساس اسلامیت و جمهوریت است.
موسوی لاری با اشاره به اینکه همه آنهایی که با انتخاب مردم ناسازگاری دارند و راه را برای انتخاب مردم باز نمی‌گذارند برای سنگ انداختن بر جلوی راه برخی از مردم تلاش می‌کنند گفت: آنها خلاف قانون اساسی عمل می کنند در حالی که حق قانونی مردم است که در انتخاب‌ها انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه فیلتری گذاشته‌اند و می‌گویند احراز نکرده‌ایم گفت: ما می‌گوئیم چگونه می‌خواهید این مسئله را احراز کنید؟ قانونی که گفته است من باید احراز کنم را از کجا آورده‌اید؟
عضو مجمع روحانیون مبارز با توصیه به اینکه احزاب پس از شروع به کار، دعوا و سهم خواهی را برای حضور در عرصه سیاسی آغاز نکنید گفت: عجله کردن در این خصوص یک آفت جدی است.

وی با بیان اینکه در ٨ سال گذشته انفاقاتی رخ داده است که ما را دچار آفت کرده است گفت: رسانه‌های شکل گرفته اند که کاری جز دروغگویی ندارند و صدق لسان و اصل امانت داری را رعایت نمی کنند در این فضای بیمار حزب نو پای ندا نباید عجله کند.
موسوی لاری با تاکید براینکه حزب ندا استاندارد حزبی را رعایت کنند گفت: حضور خود را در استانها گسترش دهید و عامل شکست و پیروزی احزاب را بررسی کنید؛ امیدواریم شاهد شکل گیری احزاب با استاندارهای حزبی باشیم.

17214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =