ایسنا نوشت:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه صبح امروز مجلس را بر عهده داشت طی نطق پیش از دستور خود با اشاره به تشییع پیکر شهدای غواص تازه تفحص شده، گفت: دیروز شهدا فریاد حضور خویش را در متن زندگی ما به گوش جهانیان رساندند. درست در دقایقی که انقلاب و ملت بزرگ به حضور اقتدارآفرین آنان نیاز داشت حضور یافتند و بر عزت، اقتدار و پایداری ملت بزرگ ایران افزودند. مردان سلحشوری که تربیت یافتگان مکتب رمضان و مکتب امیرالمومنین (ع) بودند و در سایه زلال قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و آموزه‌های دین دست مردانگی، شجاعت و ایثار آموختند و نه تنها از جغرافیای ایران، از جغرافیای اسلام و آزادگی دفاع کردند.

وی افزود: مردان بزرگی که ناجوانمردی مدعیان دفاع از حقوق بشر را بعد از ده‌ها سال از شهادت خویش بر بام جهان فریاد زدند و در کنار فریاد رسای ملت ایران بود که آمدند تا نشان دهند در کنار شهدا، آرمان‌های بلند شهدا که در اندیشه امام (ره) و فریاد ماندگار رهبری تجلی یافته است همیشه ایستاده‌اند و در راه پاسداری و حراست از آرمان‌های انقلاب که شهدای عالیقدر پرچم‌های برافراشته شده آست آماده ایثار و استقامت‌اند و مردم تهران نیز فریاد نمودند که در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه و استکبار با همه قدرت و با قامتی استوار ایستاده‌اند و آمده‌اند تا به نمایندگان جمهوری اسلامی در مذاکرات بگویند با شجاعت و اقتدار از همه سرمایه ایران دفاع کنید و آمدند تا به دولت و قوا بگویند شما در راه شهیدان ثابت قدم باشید و ما با تمام توان در کنار شما ایستاده‌ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که تحریم‌ها و فشارها بر ملت ما باعث وحدت شده است، گفت: آمریکا و همه اعضای گروه 1+5 بدانند ما با همه فشارها که بر ملت عزیز خصوصاً طبقات ضعیف جامعه وارد شده است از تحریم برای خلق دانش، تبدیل دانش به فناوری، تغییر ریل حرکت اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد مبتنی بر تولید و مدیریت عالمانه مصرف بهره گرفتیم و در آینده نیز بهره بیشتری از آن خواهیم برد.

وی تأکید کرد: در این راه با تمام توان ایستاده‌ایم و برای رسیدن به عزت و قدرتی که ملت ایران در انتظار آن است به یاری خدا با وحدت و انسجام حرکت خواهیم کرد.

ابوترابی فرد ضمن گرامیداشت ایام حلول ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ما با دو نعمت بزرگ رویارو هستیم. نعمت نخست شهر رمضان است ماهی که در ‌آن قرآن نازل شد و ماه هدایت است. ماه برافروخته شدن مشعل قرآن فراروی انسان و امیدوارم در پرتو این ماه بندگی و عبودیت از این ماه بهره شایسته‌ای ببریم و در مسیر آراستگی ملت به ارزش‌های متعالی اسلام گام برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد: همه ما احترام این ماه را آنگونه که شایسته است با ترک معصیت و آراستگی به بندگی و عبودیت پاس بداریم و مشمول رحمت ویژه خدا قرار بگیریم. اما نعمت دوم در این ماه نعمت روزه است که باز هم امیدوارم همه آنان‌ که از توفیق آراستگی به عبادت روزه بهره‌مندند و از سلامت جسمی برای انجام شایسته این عبادت بهره گرفته‌اند در انجام شایسته آن بکوشند و حرمت ماه رمضان را گرامی بدارند و در پرتو عبادت روزه به گوهر گرانبهای تقوا آراسته شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم روز جهاد کشاورزی را نیز به همه جهادگران و به جوانان جهادگری که جبهه‌های دفاع مقدس را به حضور پرفروغ خویش نورانی نمودند و امروز در سنگر جهاد کشاورزی خدمت می‌کنند تبریک عرض کنم و برای همه آنان از خداوند متعال درخواست سعادت و توفیق دارم و امیدوارم جهاد سازندگی با همه ارزش‌های متعالی خود و با تجاربی که اندوخت در وزارت جهاد کشاورزی در خلق اقتصادی دانش بنیان پیشگام باشد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =