۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵

تسنیم نوشت:

یکی از رهبران جنبش حماس با اشاره به غافلگیری این جنبش از اظهارات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره استعفای دولت وفاق ملی، تاکید کرد که استعفای این دولت به معنای پایان آشتی است.

به گزارش خبرگزاری سما، صلاح البردویل گفت که اظهارات محمود عباس مبنی بر اینکه دولت وفاق ملی تا 24 ساعت آینده استعفا می کند، فرار به جلو و تصمیمی یکجانبه از سوی شورای انقلابی جنبش فتح است و حماس مخالفت خود با آن را اعلام می دارد.

البردویل همچنین اظهار داشت: حماس با این اظهارات عباس غافلگیر شد و از قبل هیچ اطلاعی درباره آن نداشت و این اقدام عباس نیز به معنای لغو کامل آشتی است.

وی گفت: دولت بخشی از آشتی است همچنانکه توافق بر سر فعال سازی کادر رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین و شورای انقلابی و فعال سازی مجلس قانونگذاری که تا کنون هیچ چیزی از آن اجرا نشده است، بخشی از این آشتی است.

بردویل افزود که دولت در انجام ماموریت های خود که به آن محول شده بود از جمله بازسازی نوار غزه، آمادگی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی و نیز ادغام کارکنان و غیره شکست خورده است.

وی تاکید کرد این شکست به دلیل عدم توانایی ذاتی دولت نیست بلکه این دولت، دولت شایسته سالار نبوده و اختیار آن در دست عباس بود و وارد خط منازعات بین فتح و حماس شد.

این رهبر حماس همچنین تصریح کرد که انحلال دولت در شورای انقلابی جنبش فتح مردود است زیرا این دولت در آنجا تشکیل نشده بود و کسی که به دولت وفاق ملی رأی اعتماد داده است، حق انحلال آن را دارد.

بر اساس این گزارش، محمود عباس روز گذشته در نشست شورای انقلابی جنبش فتح در رام الله اعلام کرد که دولت وفاق ملی به نخست وزیری رامی حمد الله طی 24 ساعت آینده استعفا می کند.

بردویل درباره موضوع آتش بس بین حماس و رژیم اشغالگر و احتمال دستیابی دو طرف به توافقی در این باره اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و همه اینها سناریو و خیالبافی رسانه ای است، حماس ساده نیست که به زیاده خواهی های رژیم اشغالگر مبنی بر آتش بس طولانی مدت پاسخ دهد.

این رهبر حماس تاکید کرد که هر گونه توافقی با رژیم اشغالگر بایستی با موافقت همه گروه های فلسطینی و ارائه تضمین هایی برای آن از طریق یک ناظر قدرتمند که اسرائیل را به پایبندی به این توافقات ملزم کند، صورت بگیرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    9 0
    این فلسطینی ها هم با خودشون درگیرند