حسینی:صداوسیما می تواند هزینه های انتخابات را کم کند

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: شبکه‌های استانی صداو سیما می توانند فرصتی را به داوطلبان نمایندگی مجلس برای بیان نظرات و برنامه هایشان اختصاص دهد.

سید باقر حسینی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص گام‌هایی که مجلس برای شفافیت منابع مالی کاندیداهای انتخاباتی برداشته است، گفت: دولت باید شرایطی را فراهم کند که شکل تبلیغات  نیز به تدریج تغییر کند.

 وی بابیان اینکه در گذشته نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی، پوستر به درو دیوار می چسباندند، گفت: این کار هزینه های بسیاری را در بر داشت که خوشبختانه چند سالی است محدود شده است و تبلیغات تبدیل به بروشورهایی با قطع کوچک شده که نیازی به چسباندن ندارد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با ذکر این نکته که وضعیت تبلیغات انتخاباتی در حال حاضر بسیار بهتر از گذشته شده است، افزود: البته این وضعیت بازهم می تواند بهتر شود و به عنوان مثال امروزه که در همه منازل نلویزیون وجود دارد، صداوسیما می تواند در مراکز استانی خود، ازفرصتی را برای بیان نظرات و دیدگاههای نمایندگان آن استان و شهر اختصاص دهد تا آن ها بتوانند بدون واسطه با مردم حرف بزنند.

 نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صداو سیما حتی می تواند برای تولید چنین برنامه ای، هزینه منطقی و قابل پرداختی را نیز از دواطلبان نمایندگی مجلس دریافت کند تا کاندیداها نظرات خود را مطرح کنند تا هم مردم بتوانند بهتر و راحت تر تصمیم بگیرند و هم جلوی بسیاری از ریخت و پاش‌ها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عده ای از نامزدها برنامه ها می گذارند، شام و نهار می دهند  و هزینه های سنگینی را صرف تبلیغات انتخاباتی خود می کنند که درست نیست و این سئوال را برای مردم به وجود می آورد که هزینه این تبلیغات از کجا آمده و چگونه و از چه محلی می خواهد جبران شود؟

حسینی تاکید کرد: ما موافقیم که دولت مکانیزمی را دولت طراحی کند که بتوان این مشکلات را  به حداقل رساند.

نماینده مردم زابل در خانه ملت همچنین درخصوص طرح استانی شدن انتخابات که این روزها بررسی آن در صحن علنی آغاز و سه بند آن به تصویب رسیده است، اظهارکرد: به طور کلی من معتقدم که استانی شدن انتخابات مجلس، در شرایط فعلی هیچ مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کند.

وی افزود: ما نیامده ایم از ابتدا روال منطقی و درستی را برای توجه یکسان به تمام نقاط کشور داشته باشیم بنابراین بعضی از نقاط بسیار پیشرفته و برخوردار و برخی نقاط دیگر محروم و غیربرخوردار هستند.

حسینی یادآور شد: من با یکی از نمایندگان به حوزه انتخابیه وی رفتیم و او می گفت که در حوزه او جایی که گاز نداشته باشد وجود ندارد و مردم مشکل راه نیز ندارند. بنابراین ظاهرا برخی حوزه ها مشکلاتشان حل شده است و نماینده آن ها اگر انتخابات هم استانی بشود، تفاوتی به حالش نمی کند اما وضعیت سیستان که هنوز جاده هایش خاکی است و دولت برای اشتغال جوانان کاری انجام نداده است و همان چهار کارخانه تولیدی هم که در استان وجود داشته تعطیل شده اند، با استان های برخوردار قابل مقایسه نیست البته دولت در بخش خدمات اقدامات خوبی انجام داده است

وی ادامه داد: نمی شود نماینده به بهانه اینکه قانون گذاراست و وظیفه او قانون گذاری و نظارت برحسن اجرای قانون است ، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و کاری به فقر، محرومیت، گرفتاری و مشکلات مردم و کاری به کم کاری و بی توجهی مسئولان و یا اینکه خدای نکرده تبعیضی که بعضی از آن ها قائل می شوند، نداشته باشد چراکه این مسئله،با نظام جمهوری اسلامی و تفکر اسلام سازگاری ندارد.

این نماینده مجلس افزود: من در مجلس هم بارها گفته ام که دوستان برای راحتی خودشان دنبال استانی شدن انتخابات هستند که دیگر پاسخگوی مردم نباشند اما این طرح اشتباه است و به نفع نقاط مرزی کشور که هم دور افتاده و محروم اند و نیازمند توجه بیشتر و جزئی تر هستند، نخواهد بود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =