عبدالرضا رحمانی فضلی در صفحه اینستاگرامش عکس‌هایی از حضورش در نشست شورای اجتماعی کشور منتشر کرد و در زیر آن نظرش درباره اوقات فراغت جوانان را در قالب داستانی نوشت و از مخاطبانش خواست نظرشان را برایش بنویسند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر کشور در صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز جلسه شورای اجتماعی کشور با موضوع اوقات فراغت داشتیم که بخش عمده این موضوع محور جوانان است. دوست دارم همه دیدگاهم را برای جوانان در قالب داستانی عمومی و ساده بیان کنم و نظرات شما جوانان عزیز را در کامنت‌های مسئولانه و صادقانه همیشگی بشنوم.

رحمانی فضلی سپس داستان پیرمردی که با جوان 25ساله اش سوار قطار شده بود را نقل کرد: مرد سالخورده ای به همراه پسر 25 ساله اش در قطار نشسته بود. به محض شروع حرکت قطار پسر 25ساله که کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان بود. دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس می کرد، فریاد زد: پدر نگاه کن درخت‌ها حرکت می کنند. مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد، کنار مرد جوان زوج جوانی نشسته بودند که حرف‌های پدر و پسر را می شنیدند و از حرکات کودکانه پسر متعجب شده و از سر دلسوزی نگاه می کردند. ناگهان جوان دوباره با هیجان فریاد زد پدر نگاه کن دریاچه، حیوانات و ابرها با حرکت قطار حرکت می کنند و زمانی که باران شروع شد چند قطره روی دست مرد جوان چکید، زوج جوان دیگر طاقت نیاوردند و از مرد سالخورده پرسیدند چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمی کنید؟ مرد فقط در یک جمله پاسخ گفت: ما همین الان از بیمارستان برمی‌گردیم امروز پسر من برای اولین بار در زندگی اش می تواند ببیند.

وزیر کشور سپس نوشت: مسائلی مانند میزان تحمل و نوع بینش نظام‌های اجتماعی از نگرش و درک جوانان نسبت به واقعیت جامعه و متقابلا انتظار و نگاه جوانان از تصمیم سازان حوزه‌های اجتماعی، افزایش مسئولیت پذیری خانواده‌ها، ظرفیت‌های بالنده و موثر اوقات فراغت در کنشگری فعالانه شهروندان در اعتلای اخلاق دینی در جامعه، احترام در عین انسجام و ساماندهی تفاوت نگرش‌ها و برداشت‌ها و... هر کدام ضرورت‌هایی است که منتظر شنیدن نظرات صمیمانه تان هستم.

 

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =