تسنیم نوشت:

دادگاه جنایی قاهره «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر را در پرونده معروف به «فرار از زندان» به اعدام و در پرونده «جاسوسی» به حبس ابد محکوم کرد.
 به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دستگاه قضایی مصر «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده این کشور را در پرونده مشهور به فرار از زندان به اعدام محکوم کرد.

این دادگاه همچنین محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و تعداد دیگری از رهبران اخوان المسلمین از جمله رشاد البیومی، سعد الکتاتنی محی‌السید احمد و عصام العریان را در جریان پرونده فرار از زندان به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.
بر اساس این گزارش دادگاه جنایی قاهره در پرونده جاسوسی نیز علی البلتاجی، خیرت الشاطر جانشین اول رهبر اخوان المسلمین و احمد عبدالعاطی را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

در همین رابطه محمد مرسی، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و سعد الکتاتنی و عصام العریان و تعدادی دیگر از رهبران اخوان المسلمین در پرونده جاسوسی به حبس ابد محکوم شدند.
دادگاه جنایی قاهره همچنین اعلام کرد که مفتی مصر حکم اعدام متهمان در پرونده جاسوسی و فرار از زندان را تایید کرده است.
جلسه صدور حکم رئیس‌جمهور برکنار شده مصر به اتهام جاسوسی و فرار از زندان امروز سه‌شنبه برگزار شد و دادگاه در ابتدا بر تخصص خود برای بررسی دو مسئله جاسوسی و فرار از زندان تاکید کرد.

دادگاه در آغاز این جلسه مدعی شد که محمد مرسی بعد این که ملت مصر وی را در 30 ژوئن سرنگون کرد، دیگر رئیس جمهور مصر به حساب نمی آید.
قاضی دادگاه در این جلسه در ادامه همچنین گروه اخوان المسلمین را متهم کرد که با استفاده از ابزار دین قصد داشته است قدرت را به دست بگیرد.
مرسی و 106 نفر دیگر از هواداران وی و رهبران اخوان المسلمین به جاسوسی برای یک نهاد خارجی، افشای اسرار امنیت ملی، هماهنگی با تشکیلات جهادی در داخل مصر و خارج از آن با هدف اجرای عملیات های تروریستی در خاک مصر و فرار از زندان وادی نطرون متهم هستند.
پیش از این دادگاه جنایی قاهره حکم اعدام مرسی و 106 تن از متهمان این پرونده را برای کسب نظر شرعی به مفتی مصر ارجاع داد.

 

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 0
    اول به مرگ گرفتند که به تب راضی بشه.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    4 2
    واقعا که مسخره س اینم دموکراسی روزگار ما
  • ابوالفضل A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    4 3
    کودتاگرسیسی وقوه فضاییه فشل دست نشانده ی حسنی مبارک خودشان میدانند تاریخ قضاوت خواهد کردو وبسی یوسف هادرزندان مصربودند که عاقیت عزیزمصرگشتند.باگلوله نمیتوان حکومت کرد.خبرانلاین درج کن
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 1
    همه سایتهای دنیا نوشته اعدام سایتهای ایرانی نوشتن حبس ابد معلومه همه از رو دست هم کپی میکنن
  • خودمم دیگه A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    5 1
    آقا یه سوال این کشور خارجی که میگن مرسی براش جاسوسی می کرده کجاست؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 1
    فقط یک سوال دارم اگر کسی می تونه جواب بده.اگر این احکام در زمان مرسی علیه مخالفان صادر می شد دنیا چه واکنشی نشان می داد؟