ایسنا نوشت:

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در حاشیه همایش سراسری مدیران و معاونان وظیفه عمومی سراسر کشور که ظهر امروز در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به طرح جریمه ریالی سربازی، گفت: برابر آمارها حدود 290 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که برای 50 هزار نفر از آنان پیامک تعیین تکلیف صادر شده که از این تعداد نیز برای 6200 نفر کارت صادر شده و حدود 2500 کارت دیگر نیز در دست آماده سازی است.

وی درباره اینکه چه تعداد از ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط نبوده‌اند؟ به ایسنا، گفت: از این تعداد که مورد بررسی قرار گرفتند، حدود 2700 نفر از ثبت نام‌کنندگان واجد شرایط بهره‌مندی از این طرح تشخیص داده نشدند که پیامک تعیین تکلیف برای آنان نیز صادر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی درباره اینکه آیا انگیزه‌های جوانان برای رفتن به سربازی افزایش یافته یا خیر؟ گفت: قانون لازم‌الاجراست و جوانان ذکور می‌بایستی به سربازی رفته یا وضعیت سربازی خود را مشخص کنند اما به طور کلی مراجعه جوانان در ماه‌های اخیر نشان دهنده اشتیاق آنان برای خدمت سربازی است.

برخورد با مشمولان غایب تشدید می‌شود

همچنین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تشدید برخورد با مشمولان غایب خبر داد و جزئیات از آخرین وضعیت رسیدگی به متقاضیان طرح جریمه ریالی سربازی را تشریح کرد.

سردار سیدحمید صدرالسادات در حاشیه همایش معاونین وظیفه عمومی استان‌های سراسر کشور، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست متقاضیان جریمه ریالی سربازی، گفت: تاکنون از بین 288 هزار نفری که برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده بودند، برای بیش از 50 هزار نفر پیامک تعیین تکلیف صادر شده است و البته روند رسیدگی به بررسی درخواست‌ها همچنان با همکاری دستگاه‌های مختلف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که طی یکی دو ماه آینده پروسه رسیدگی به درخواست‌ها به پایان خود نزدیک شود، گفت: پس از آن نیز مهلتی جدید برای افرادی که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشده یا در موعد مقرر موفق به پرداخت مبلغ نشده‌اند، اعلام خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح جریمه ریالی موجب دلزدگی مشمولان از رفتن به سربازی نشده است، گفت: در گذشته یک قوانینی وجود داشت و آن اینکه مشمولان پس از مدتی که از غیبت شان می‌گذشت بخشوده شده یا عفو به آنان تعلق می‌گرفت. حالا ما آمدیم برای برقرار شدن هر چه بهتر عدالت، اعلام کردیم آن دسته از مشمولانی که هشت سال یا بیشتر از آن غیبت سربازی داشته‌اند می‌توانند با پرداخت مبلغی که بر حسب سنوات غیبت، مدرک تحصیلی، تعداد فرزند و وضعیت تاهل تعیین می‌شود، این دسته از افراد را جریمه کردیم.

وی ادامه داد: البته در قانون نیز مجازات‌هایی برای مشمولان غایب پیش‌بینی شده که از جمله آن می‌توان به محرومیت از دریافت گذرنامه، محرومیت از ادامه تحصیل، ممنوعیت استخدام و بکارگیری مشمولان غایب در ادارات دولتی و ... اشاره کرد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در بخش دیگری از سخنانش از سختگیری و تشدید برخورد با مشمولان غایب خبر داد و گفت: در این طرح در صورت لزوم آن دسته از متقاضیانی که برای جریمه ریالی سربازی اقدام کرده اما واجد شرایط نبودند نیز احضاریه صادر خواهد شد.

صدرالسادات محرومیت از خدمات بانکی و ممنوعیت استخدام در مشاغل خصوصی را از جمله موارد طرح تشکیل برخورد با مشمولان غایب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مدت خدمت سربازی 21 ماه است و به تمامی آن دسته از مشمولان غایب توصیه می‌کنم که هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

وی همچنین درباره اینکه آیا به آن دسته از مشمولانی که شرایط شان برای بهره‌مندی از جریمه ریالی محرز نشده نیز اطلاع داده خواهد شد یا خیر؟ گفت: نتایج بررسی هر چه که باشد به متقاضیان اعلام خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان درباره آخرین وضعیت فولادی بازیکن فراری از خدمت تیم ملی نیز افزود: از طریق ظرفیت دستگاه‌های قانونی مشغول پیگیری این پرونده و تلاش برای بازگرداندن این فرد به داخل کشور هستیم.

صدرالسادات درباره آمار مشمولان غایب خارج از کشور که در طرح جریمه ریالی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: برابر آمارهای ما، از میان ثبت‌نام‌کنندگان تنها 1800 نفر در خارج از کشور اقامت داشته‌اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    22 4
    ممنوعيت ادامه تحصيل را برداريد تا اين همه صندلي خالي دانشگاهها بجاي آنكه به خارجيها داده شود توسط بچه هاي ايراني پر شود
  • مهرداد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 11
    " اما به طور کلی مراجعه جوانان در ماه‌های اخیر نشان دهنده اشتیاق آنان برای خدمت سربازی است."
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 2
    آقا من سرباز فراری ام و آن زمان مدرک من زیر دیپلم بود الان دیپلم دارم . الان که می توان خرید خدمت انجام داد آیا مدرک زیر دیپلم من حساب می شود یا دیپلم ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 4
    سلان لطفا در مورد زمان واریز وجه تا صدور کارت اطلاع رسانی کنید چون با توجه به ارسال50هزار پیامک تا به حال و صدور 6200عدد کارت اختلاف زیادی وجود دارد .بعد از دادن رسید به به دفتر پلیس10 مسئولش گفت 2 ماه طول میکشه تا کارت صادر بشه ولی در ابتدا گفتند 10 روزه صادر میشه .لطفا در این مورد اطلاع رسانی نمائید
  • mejdi A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 1
    یکی جواب سوال ما بده ؟؟؟؟؟؟؟؟/ سلام من سال ۸۱ به خدمت رفتم ۶ ماه خدمت کردم به دلیل مشکالات ترک خدمت کردم ولی در سال ۸۷ دوباره برگشتم خدمت یعنی اینکه کارها اداری را انجام دادم ولی خودم را به پادگان معرفی نکردم مخواستم ایا این طرح به من مخوره یا نه البته ثبت نام کردم ولی الان دوبه شک هستم به گفته سردار باید ۸ سال مداوم غیبت یا فرار داشته باشی . امکان داره اس ام اس بیاید به حوزه وظیفه شهرستان مراجعه کنید اخه بعضی از فراری ها اس ام اس مثبت دریافت کردند . تو را خدا راهنمایی کنی
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 3
    اشتیاق جوانان برای سربازی ؟؟؟؟ سردار لطفا کسری متاهلی رو اجرا کنید
  • حامد۰۶ A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    11 6
    آقای سردار توی نظام وظیفه یه نفرو ندارین جواب سوالات ملت رو بدن؟؟؟؟؟ والا ما که خسته شدیم از بس جواب مارو نمیدن سردار باورت میشه من ۲۰۰۰کیلومتر رفتم ۲۰۰۰کیلموتر برگشتم اما هیچ کس جواب منو نداد،من الان رو هوام بخدا نمیدونم معاف میشم یا نمیشم بقرآن قسم سال ۸۸معافیت سه برادری داشتم انقد پادگان اذیتم کرد فرار کردم دیگه دنبالش نرفتم الانم باید ۲۰میلیون بخرم اما بازم پادگان منو اذیت میکنه،چون اونا ترکن من فارسم،سردار من باید چیکار کنم؟؟؟؟
  • amir A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 11
    آیا بعد از پرداخت جریمه نقدی برای غاییبین گذرنامه و گواهینامه داده خواهد شد؟
  • غریبه A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 6
    من وقتی موقع سرباز شدنم در سال 78 می توانستم سربازیم را بخرم ولی چون پول نداشتم و پدری هم نداشتم تا کمک م کند حالا که در جایی مشغول به کار نیستم چطوری می توانم 20 میلیون تهیه کنم برای خرید سربازیم این شب ها و روز هایی که از زندگیم داره بی هیچ پیشرفتی تموم میشه به خدا می گم کاش پدرم برام می ذاشتی تا سربازیم رو می رفتم یا اگر خرجی هم نمی داد حداقل معتاد می شد تا من خودم معاف شم بتونم خرجی خودم مادرم بدم هیچکس به فکر اونایی که پدر ندارن نیست نمی دونم شایدم هستن ما نمی بینیم شون کاش می گفتند اونایی که پدر ندارن خریدن سربازیشون رو می تونند قسطی کنند خیلی از این کاش ها توی زندگی گفتم ولی به هیچ نتیجه ای نرسید
  • سعید IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    18 0
    خواهشا بپرسید اگر جریمه اشتباه محاسبه شده باشه روند اعتراض به چه صورته چون تا الان در این مورد چیزی نگفتن.
  • مهدی A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    4 0
    لطفا ممنوعیت تحصیل را بردارید تا هم امار جرم پایین بیاد هم اینکه جوانها مجبور به فرار و غیبت نشوند
  • پرویز پورحیدر A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    4 2
    تکلیف ۲ بار کمینگه در مدت ۱۰ سال فراری است چیزیه
  • مهدى A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    12 4
    سلام طرح دوم ثبت نام خریدسربازى تاریخ شروع کى مى باشد تکلیف مشخص کنید
  • محمد A1 ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    5 1
    سلام خواهش دارم از سردار کمالی تورو به این ماه رمضان ماه بخشش به این شبهای قدر به فکر این جوانها باشن من 10 سال فرار دارم ولی مجددا یک مراجعت دیگه داشتم الان 7سالو6ماه از آخرین فرارم میگذره خواهش دارم این فرار یا غیبت مداوم رو حذف کنید.تا من وامسال من بتونن مثل بقیه زندگی کنن.خواهش دارم تبعیض قائل نشین.
  • وحید A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    1 0
    سردار دستوری بده به تمام پادگان که مشخصات تمام کسایی که فرار کردن رو از سیستم حذف کنن و بتونن از اول دفترچه پست کنن.فک نکنم این کار سختی باشه.لطفا خواهشن.من 4 ساله از آموزشی فرار کردم الان میخام دفترچه پست کنم میگن پادگانی که بودی اجازه ثبت درخواست و اعزام جدید یا خرید یا معافیت ثبت نمیشه و میگه عدم حضور در یگان.این مورد رو حل کنید والا من میرم خدمت.خوب شما مسول هستید کمک کنید تا بریم خدمت.مثلا من از اهواز برم کرمان که چی.خو الان از اول دفترچه پست میکنم توشهر خودم.لطفا خواهشن کمک کنید.اقای خبر انلاین تو برو بگو اینو