۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
نمایندگان از توضیحات واعظی قانع شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس از حل شدن مشکلات کارگزاران روستایی مخابرات خبر داد.

به گزارش خبرآنلاين، محمود واعظی، در جلسه علنی امروزمجلس در پاسخ به طرح سوال نادر قاضی پور، نماينده اروميه اظهاركرد: در رابطه با کارگزاران مخابراتی روستایی مسائلی است که پراکندگی این عزیزان درصدر مشکلات می‌باشد و ما این موضوع را از یک سال و نیم قبل با نمایندگان محترم و شرکت مخابرات مطرح کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: جلسات متعددی برگزار شده است و ما خوشحالیم از اینکه امروز اعلام کنیم مسئله کارگزاران روستایی با حضور اعضای کمیسیون صنایع برگزار شد که اینجانب خدمت نمایندگان محترم رسیدم و موضوعات را پیگیری کردیم كه به نتیجه خوبی رسید و عنوان یک بخشنامه به تمام مدیران عامل شرکت مخابرات استانها ابلاغ شد و از نظر ما مسئله کارگزاران روستایی براساس نظر نمایندگان مجلس حل شد

واعظی همچنين درباره موضوع تلفن همراه توضیح داد: مسئله قطع شدن تلفن‌های همراه پس از مشکلاتی که توسط مردم برای ما مطرح می‌شد و بعد از تذکر آقای قاضی پور در جلسه 166 کمیسیون تنظیم مقررات مخابراتی به اینگونه تصویب و ابلاغ شد که چند نوع تعرفه برای تلفن همراه داشته باشیم.

وی افزود: پیش از این میزان ودیعه بسیار بالا بود؛ ولی امروز حق امتیاز، حق وصل و سایر امور 166 هزار و هشتصد تومان است. لذا برنامه‌ریزی صورت گرفت اگر صورتحساب تا 30 هزار تومان صادر شود و نپردازند، برای آنها اس ام اس ارسال شده و خط این افراد قطع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امروز خط تلفن‌های همراهی وجود دارد که مردم نزد مخابرات ودیعه دارند. برای این دسته از مشترکین برنامه‌ داریم که تا 80 درصد سپرده می‌توانند از خدمات ارتباطی مخابرات بهره بگیرند. بیش از این میزان، اخطار پیامکی صادر می‌شود و برای 2 هفته خط این افراد یک طرفه می‌شود و سپس به صورت کامل قطع می‌شود.

واعظی تاکید کرد: مخابرات 197 هزار میلیارد تومان اعلام وصولی دارد که این موضوع برای تحقق بدهی‌های مخابرات لازم است.

وزیر ارتباطات و فنا‌وری اطلاعات در رابطه با سوال سوم قاضی پور نيز تصريح كرد: ممکن است پیامک ارسال شود ولی به دست گیرنده نرسد و هزینه آن محاسبه شود. براساس برنامه ریزی صورت گرفته تعرفه برای پیامک‌هایی که در داخل شبکه ارسال می‌شود بلافاصله تائیدیه ارسال برای فرستنده صادر می‌شود ولی آنهایی که خارج از شبکه هستند ما گزارش‌هایی داریم که به گیرنده پیامک نرسیده است. ما در مخابرات به دنبال این هستیم که پیامک هایی که به گیرنده نمی‌رسد اپراتورها را ملزم کنیم که هزینه آن را از حساب فرستنده کسر نکند.

 در نهايت پس از سخنان وزير نمايندگان مجلس با 101 راي موافق از پاسخ هاي وي قانع شدند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =