روایت های متفاوت از نتایج جلسه غیرعلنی نمایندگان با فانی و نوبخت

صبح امروز، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش و محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به مجلس رفتند تا درباره مطالبات فرهنگیان در یک جلسه غیرعلنی با نمایندگان گفتگو کنند. اما روایت های مختلفی از نتایج این جلسه منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ امروز جلسه نمایندگان درخواست کننده استیضاح وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. قرار بود تا قبل از استیضاح وزیر، جلسه ای با حضور او برگزار شود تا در صورت قانع شدن نمایندگان از استیضاح انصراف دهند. در این جلسه در مورد معیشت معلمان، استخدام و وضعیت آنها در مناطق محروم سوال شد. اما نتیجه هنوز مبهم است. 

درحالی که محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس از بی ارتباط بودن این جلسه غیرعلنی با استیضاح خبر داده است و حتی چهارشنبه هفته آینده را روز استیضاح فانی، اعلام کرد (اینجا)، اما ظهر امروز در نامه ای اعلام شد که  15 نماینده امضای خود برای استیضاح فانی را پس گرفته اند (اینجا).

این درحالی است که جبار کوچکی‌نژاد نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌گوید هیچ یک از نمایندگان از استیضاح انصراف ندادند و درخواست استیضاح همچنان وجود دارد.

او درباره جزییات این جلسه, به خبرآنلاین گفت: 4 نفر از نمایندگان به نمایندگی از سایر نمایندگانی که درخواست استیضاح داشتند با وزیر گفت وگو کردند. برخی از 
نمایندگان از عملکرد وزیر رضایت ندارند. وزیر آموزش و پرورش تا کنون نتوانسته مشکلات فرهنگیان را حل کند و در شهرستانها این مشکل بیشترو جود دارد.

غیر از این عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات هم به خبرآنلاین گفت: وزیر یک گزارش عملکردی به نمایندگان ارائه کرد که کاملا تکراری بود و هیچ نکته جدیدی در آن وجود نداشت. حدود 17 نفر از 70 نماینده درخواست کننده استیضاح نامه خود را پس گرفتند اما این کافی نیست.

فباضی ادامه داد: برخی مشکلات ریشه ای هستند، اما وزیر می توانست با کمک دولت این مشکلات را حل کند اما آموزش و پرورش دچار روزمرگی شده و این اصلا خوب نیست.

همچنین محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک درباره این جلسه غیرعلنی به خبرآنلاین گفت: در این جلسه آقای نوبخت در خصوص تخصیص اعتبارات لحاظ برای وزارت آموزش و پرورش، توضیحاتی بیان کرد. تا نمایندگان اقناع شوند. اما نمایندگان از این توضیحات قانع نشدند و همچنان درخواست پیگیری موضوع و مطالبات فرهنگیان را دارند.

او گفت: از جمله این درخواست ها، رسیدگی به تبعیض پرداختهای حقوقی درباره فرهنگیان نسبت به سایر وزارتخانه هاست. آنها همچنین درباره خدمات و کمبودهای این وزارتخانه در مناطق و حوزه های انتخابیه، گلایه داشتند و نسبت به تفاوت قائل شدن دولت بین آموزش و پرورش و وزارتخانه های دیگر، اعتراض داشتند. به عقیده نمایندگان بودجه های هنگفت در اختیار سایر وزارتخانه ها قرار می گیرد، اما فرهنگیان امروز با مشکلات جدی مواجهند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 0
    به اقای نوبخت بودجه اموزش وپرورش اگه ده برابرهم بشه ایا حقوق معلمان که دولت تصویب میکنه 14درصد اضاف بشه همونه حالا کارهای عمرانی وتجهیزات وهوشمند سازی رابه حساب معلمان نذار
  • سيدقائم منتظر A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 1
    سلام عزيزان  لطفا مراقب باشيد  استيضاح وزير هم به نفع دولت و هم به نفع مجلس است. تنها گروهي كه سود نمي برند فرهنگيان هستند. دولت و مجلس در آستانه انتخابات از فرصت استيضاح وزير كمال استفاده را مي برند. زيرا فاني با همه ناتواني اين ويژگي مثبت را داشت كه عنصر سياسي و حزبي نبود. دولت دنبال نيروي سياسي مي گردد.. و مجلس به دنبال راي فرهنگيان است. فرهنگيان بصيرت داشته باشند.