عضو هیات رئیسه مجلس گفت: همه فعالان نظام و انقلاب اصولگرا هستند. این افراد حتی حاضر هستند برای نظام جانفشانی کنند.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره الزامات وحدت اصولگرایان بیان کرد: ابتدا باید اصولگراها را تعریف کنیم. از نظر من تعریف اصولگرا همان است که مقام معظم رهبری در سال 85 در دو سخنرانی مهم مطرح کردند. بر اساس این تعریف، تمام کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن دارند، صرف نظر از جناح‌های سیاسی، اصولگرا هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین اصولگرایی در مقابل اصلاح‌طلبی نیست و بسیاری از افراد می‌توانند با مشی اصلاح طلبی جزو اصولگرایان باشند. با این تعریف همه فعالان حوزه نظام و انقلاب اصولگرا هستند و طبیعتا بین چنین کسانی که حتی حاضر به جان فشانی هم در راه نظام هستند، اختلافی با هم ندارد.

وی پیش‌بینی کرد: با توجه به سازه‌های سیاسی کشور پیش‌بینی ما این است که درعمل این همگرایی در بین اصولگرایان اتفاق خواهد افتاد.

فرهنگی خاطرنشان کرد: تفاوت زیادی بین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری وجود دارد. انتخابات ریاست جمهوری امری ملی است و ابعاد آن در سطح کشور است در حالی که انتخابات مجلس استانی و شهرستانی است و از همین رو اتفاقاتی که در شرایط ملی رخ می‌دهد قابل مقایسه با اتفاقات شهرستانی نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه ممکن است اختلافات در اشکال دیگری رخ دهد، گفت: به عنوان مثال ممکن است در شهرستانی رقبای اصلی همگی از جناح اصولگرا باشند در چنین شرایطی آنچه اتفاق می افتد آن چیزی نیست که از آن به عنوان اختلاف درون جناحی تعبیر شود. آنها  رقابت می‌کنند و هر کدام رای بیاورد از اردوگاه اصولگرایان است اما اگر جز این باشد شرایط در هر شهرستانی متفاوت است.

وی توضیح داد: بنابراین در انتخابات مجلس شرایط در شهرستان‌های مختلف، مورد به مورد متفاوت است؛ برخی جاها باید رقابت اصولگرایان را به رسمیت شناخت و برخی جاها باید به نفع یکدیگر کنار برود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: جریان اصولگرایی وابسته به افراد نیست. این جریان از اول انقلاب همواره در صحنه بوده و حالا هم بدون اینکه دور کسی حلقه بزنند، به صورت منسجم عمل می‌کنند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =