باهنر:جلسه غیرعلنی امروز مجلس ربطی به استیضاح نداشت/استیضاح فانی چهارشنبه هفته دیگر

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور وزیر اموزش و پروش و معاون رئیس جمهور برگزار شد، ربطی به موضوع استیضاح نداشت.

به گزارش خبرآنلاين، محمدرضا باهنر که ریاست ساعات پاياني جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر نماینده مردم زنجان که یکی از طراحان استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش است، گفت: جلسه غیرعلنی امروز به درخواست نزدیک به 170 نفر از نمایندگان براي بررسي مشكلات فرهنگيان انجام شد و ربطي به استیضاح وزیر نداشت و استیضاح فرآیند قانوئني خودش را دارد.

باهنر خطاب به علیمردانی اظهاركرد: اگر به ائين نامه دقت كنيد مي بينيد كه ما امروز نمي توانيم استیضاح را به رای بگذاریم و ما طبق آئين نامه تصميم گرفته و امور مجلس را به پيش مي بريم.

گفتني است؛  نماینده زنجان در تذکری آیین نامه ای اظهارداشت: ما متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش با برگزاری جلسه غیرعلنی امروز مجلس نه تنها قانع نشدیم بلکه محکم تر پای استیضاح فانی ایستاده ایم و نسبت به عملکرد امروز هیات رییسه مجلس معترض هسيتيم .

عليمرداني  با بيان اينكه هيئت رئيسه بايد بي طرف باشد،همچنين خواستار اعلام وصول هرچه سريع تر استيضاح فاني و يا استعفاي وي شد.

باهنر در پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اجرای ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس روز یکشنبه گذشته وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور یافت و استیضاح وی به بحث گذاشته شد.

وی افزود: اما با توجه به این که تعدادی از امضاکنندگان امضای خود را پس گرفتند ولی تعداد امضاها به زیر 10 نفر نرسید، بنابراین مساله استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی برگزار خواهد شد و هفته آینده چهارشنبه سوم تیر ماه فانی از خود دفاع خواهد کرد.

 

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =