آغاز جلسه علنی خانه ملت/ توضیح ابوترابی درباره جلسه غیرعلنی با نوبخت و فانی/ حضور واعظی در بهارستان

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در غیاب علی لاریجانی، به ریاست حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاين ،‌ ابواترابي فر در آغاز جلسه علني امروز (سه شنبه 26 خردادماه) مجلس، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالروز شهادت شهداي موتلفه اسلامي، محمد بخارایی، حاج صادق امانی، رضا صفار هرندی و مرتضی نیک نژاد، گفت: اين شهدا نماد اعتقاد به مبانی اسلام و ارزش های دینی بوده اند.ژ كه تا مرز شهادت برای اجرای آموزه های اسلام پیش رفتند و راه را برای حرکت عزت بخش ملت بزرگ ایران در سال 57 هموار نموده اند و یاد و نام این چهره های آراسته به نور علم و نور ایمان و روح مجاهدت و نور شهادت را گرامی می داریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: باید به ارواح مطهر این شهدای عالیقدر عرض کنیم که ای شهدای بزرگ و پیشگامان عرصه مبارزه! 175 شهید غواص که امروز ملت بزرگ ایران، مردم شریف تهران پیکرهای مقدس آنها را بر دستان خویش تشییع می نمایند تداوم بخش راه نورانی مجاهدت و مبارزه شما هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مروز شهدای عالیقدری را تشییع می كنيم که ایستادگی ملت بزرگ ایران در دوران سخت تحریم و تبدیل نمودن ایران اسلامی به یک قدرت بالنده و مقاوم با الهام از ایستادگی و مقاومت و شهادت آنان است.

 جزئيات نشست مجلس با نوبخت و فاني

ابوترابي فرد  همچنين در بخش ديگري از سخنان خودد با اشاره به جلسه غيرعلني صبح امروز مجلس اظهار کرد: مجلس، امروز صبح جلسه غیرعلنی با حضور نوبخت ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار کرد.

وی تصریح کرد: این جلسه به منظور انعکاس دغدغه‌های جامعه فرهنگیان و دریافت گزارش دولت در راستای ارتقای سطح رضایتمندی جامعه آموزگاران کشور و ارائه خدمات آموزش بهتر به دانش‌آموزان برگزار شد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: در این جلسه، نمایندگان به نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را در رابطه با رتبه‌بندی معلمان و ارتقاء سطح اعتبارات غیر پرسنلی نسبت به پرسنلی در رابطه با ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و مهمتر از آن قدم برداشتن در راه رفع تبعیض در پرداخت به کارکنان و پرسنل دستگاه‌های اجرایی کشور مطرح کردند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: نوبخت در این جلسه گزارشی را از نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش ارائه کرد و اعلام کرد که در سال 93 با توجه به کاهش منابع درآمدی، تنها نهادی که با اختیارات سازمان مدیریت و و برنامه‌ریزی 10 درصد افزایش داشت و 110 درصد دریافت کردند، وزارت آموزش و پرورش بود و همچنین بر نگاه ویژه دولت در سال جاری هم تاکید کرد که با اینکه در دریافت منابع با چالش‌هایی روبرو است، اما پاسخ به نیازهای جامعه آموزش و پرورش از دغدغه‌های مجلس و دولت است.

وي ادامه داد: در نهايت در این گفت‌وگوها به دو تصمیم عمده رسیدیم؛ اول اینکه قانون خدمات کشوری که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و برای اجرای موقت در اختیار دولت است، باید به یک قانون دائمی تبدیل شودو در تصمیم دوم قرار شد در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،‌ کارگروهی برای بررسی دقیق دغدغه‌های مطرح شده و ارائه راهکارهای مناسب با توجه به ظرفیت‌های نظام و ظرفیت بودجه کشور را به دست آورند. در این کارگروه از مجلس دو نماینده‌ای که طراح این جلسه غیرعلنی بودند از دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون برنامه و بودجه به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

همچنين در ادامه جلسه امروز ادامه گزارش کمیسیون‌شوراها وامورداخلی کشور در مورد طرح‌ استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی که یک ‌فوریت ‌این‌ طرح ‌در جلسه ‌علنی‌ مورخ 9/9/1393 به ‌تصویب رسید، مورد بررسي نمايندگان قرار گرفت.

محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز امروز براي پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور، نماینده اروميه در جلسه علني امروز حاضر خواهد شد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =