سخنگوی دولت گفت: یارانه خردادماه برای ۷۶میلیون و ۵۷هزار و ۴۳۰ نفر واریز شده و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است‎. همچنین یارانه غیرنقدی به‌صورت سبد غذایی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان از شنبه قابل دریافت است‎.

 به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، صبح امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت: روز گذشته 7هزار و 296 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از سوی سازمان مدیریت به خزانه داری برای پرداخت ابلاغ شد که پس از پرداخت حقوق خردادماه متناسب با وصولی‌ها و پرداخت‌های طرحهای عمرانی آغاز شود‎.
وی افزود: همچنین 2هزار و 700 میلیارد تومان از 5هزار و 400 میلیارد تومان از طرحهای عمرانی به 31 استان تخصیص داده شد‎. یارانه خردادماه نیز برای 76میلیون و 57هزار و 430 نفر واریز شد و از ساعت 24 امشب قابل برداشت است‎.
سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین یارانه غیرنقدی به‌صورت سبد غذایی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان از شنبه قابل دریافت است‎.

اهم اظهارات سخنگوی دولت در ادامه به نقل از تسنیم می آید:

*ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت ها در ماه رمضان فعالیت می‌کند و دولت با هرگونه افزایش قیمت موافق نیست و اساسا قابل تحمل نیست که با وجود فشار تحریم، عده‌ای هرچند معدود نسبت به تهدید فشارهای اقتصادی به خانوارها اقدام کنند.

*مردان دیپلماسی تمام تلاش خود را برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه به کار می‌گیرند. کشورهای مدعی حقوق بشر و انسان‌ها، با وضع تحریم‌ها علیه ملت ایران خود بزرگترین ناقص این منافع هستند‎
*(در پاسخ به سوالی در خصوص انشار یک نظرسنجی در هفته نامه صدا وابسته به حزب کارگزاران مبنی بر کاهش محبوبیت دولت) این هفته نامه‌ای که خیلی هم نمی‌شناسمش بهتر است بیاید جواب خود را در سفر استانی خراسان شمالی و در کف خیابان ببیند؛ آمارهای ما مبین همراهی عواطف و اعتماد به دولت و شخص رئیس جمهور به مانند همان 24 خرداد 91 است‎.

* (با اشاره به موضوع جاسوسی از محل مذاکرات هسته‌ای ) این چیز بعیدی نیست و همواره از این دست رفتارها دارند و من آن را از رسانه‌ها شنیدم؛ باید منتطر نتیجه ماند و قطعا تیم هسته‌ای کشورمان موارد لازم را مدنظر قرار خواهند داد‎.
* رئیس جمهور مطلع به مسائل کشور هستند و روزهای یکشنبه و پنج شنبه از صبح تا ظهر گزارش تیم اقتصادی را تبیین و مطالعه می‌کنند و ارشادهای لازم را می‌دهند‎. آمارهای رئیس‌جمهو ر معتبرتر از آمارهای برخی دستگاه‌هایی است که از دید خود آمار می‌دهند‎.

*با بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار، امکان استخدام 38 هزار جوان را در دستگاه های دولتی فراهم کردیم‎.

*استیضاح فانی تنها طرح استیضاحی نیست که در مجلس مطرح است؛ متاسفانه با خبر شدیم در ماه های پایانی عمر مجلس، تعداد طرح‌های استیضاح رو به افزایش است؛ ما تا آخرین روز با نمایندگانی که در کسوت نمایندگی مجلس باشند، به اقدامات قانونی آنان احترام می‌گذاریم‎.

*دولت با افزایش نرخ مکالمات تلفنی موافق نیست.

*طرح امر به معروف و نهی از منکر تعارضات و مغایرت‌هایی با قانون اساسی دارد و تلاش می‌کنیم مشکلات احتمالی که ممکن است برای مردم ایجاد کند را برطرف کنیم‎.

* همواره رئیس جمهور در تمامی صحبت‌ها و سخنرانی‌هایشان تلاش کرده‌اند دو نکته را مورد توجه قرار دهند. به هر حال کسی تردید ندارد که تحریم‌ها برای ما محدودیت ایجاد کرده و در چنین شرایطی که ما تنها از چند کشور می‌توانیم کالا بگیریم، ناچارا آن کالا را باید گران‌تر وارد کنیم که آقای رئیس جمهور در بیان خودشان بر این نکته تاکید دارند.

* تاکید رئیس جمهور بر این است که وضع تحریم‌ها برای تسلیم ملت ایران است اما این تحریم‌ها یک روز لغو خواهد شد پس بیان آثار تحریم‌ها افشای ظلم تحریم‌کنندگان است و آثار تحریم، مثل شهدایی است که در جنگ دادیم یا تخریب‌هایی که در جنگ به‌وجود آمد اما با این وجود، ملت ما عقب ننشستند و قطعا در این وضعیت نیز مانند همان ایام جنگ ملت ما عقب‌نشینی نخواهند کرد.

*باید از مردم عذرخواهی کنیم اینکه ما تورم 40 درصد را به 15 درصد رساندیم ،باید و شاید به عنوان یک رفاه، به محضر ملت ایران نرساندیم چرا که ما این کار را برای خود یک تکلیف می‌دانستیم. به هر حال تحریم‌ها آثار خود را دارند اما با تدبیر تلاش می‌کنیم اینها را رفع کنیم.
ن*( در خصوص علت تاخیر در پرداخت یارانه‌ها ) التفاط دارید که یارانه مربوط به خرداد است و تا پایان خرداد هنوز زمان باقیست و این پرداخت در صورتی است که حقوق کارکنان را هنوز پرداخت نکرده‌ایم.تعویق 2،3 روزه در راستای اجرای قانون است و مطابق قانون نسبت به پرداخت یارانه‌ها اقدام خواهیم کرد.
*(در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ندادن وقت سوال به رسانه‌های منتقد در نشست خبری رئیس جمهور ) من نمی‌دانم چه کسی این موافق و مخالف را تعیین می‌کند؟ در همین نشست از رسانه‌های مختلف حضور دارند و همه هم اخلاق حرفه‌ای را رعایت می‌کنند و اگر هم جایی رعایت نشود صمیمانه آن را گوشزد می‌کنم و فکر می‌کنم در نشست خبری رئیس جمهور هم وضع به همین شکل بوده است.
* نامه نهاوندیان به وزرا در خصوص ارائه گزارش عملکرد در جهت ارائه گزارش‌های لازم به دفتر رئیس جمهور از سوی دستگاه‌ها بوده است تا اقدامات به نحو احسن اطلاع‌رسانی شود که این حق مردم است که از خدمات دولت مطلع شوند و نامه آقای نهاوندیان به وزرا نیز مبتنی بر همین نکته بود تا رئیس جمهور هر زمان و در مناسبت‌های مختلف گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به مردم ارائه دهد.

*تشکیل پلیس اقتصادی از وزیر اقتصاد سوال خواهم کرد اما چنین چیزی در دولت مطرح نیست اما ممکن است در وزارت اقتصاد مطرح شده باشد.
*(در خصوص برنامه‌های دولت در جهت عدم توافق هسته‌ای و اداره کشور با این وضع)برای استمرار وضع موجود برنامه داریم. اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، برنامه داریم و اگر به نتیجه هم برسد برای استفاده از منابع آزادشده برنامه خواهیم داشت اما قطعا اداره کشور با 300 هزار بشکه نفت، با صادرات یک میلیون بشکه نفت متفاوت است اما ما برای عبور از این شرایط هم برنامه داریم.


*ما به حقوق قانونی نمایندگان احترام می‌گذاریم. البته سوالات زیاد است. کارت‌ها زیاد است ولی وظیفه داریم پاسخ منطقی به سوالات بدهیم گرچه رسانه‌ها بهتر می‌توانند در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند که در شرایط تحریم و وضع موجود آیا این تعداد سوالات و موارد گفته شده به نفع گفتمان همزمانی و همدلی است؟
* در مبارزه با مفاسد اقتصادی هم به قانون نیاز داریم و هم به اجرای خوب. در این زمینه شورایی متشکل از 3 قوه تشکیل شده که اگر نیاز به قانون باشد دوستان ما در مجلس در این زمینه قانونگذاری خواهند کرد و اگر نیاز به برخورد با مفاسد باشد قوه قضائیه تمهیدات لازم را می‌اندیشد. در حال حاضر در اجرای این مسئله جدیت وجود دارد که پیگیری معوقات نظام بانکی و همچنین برخورد با موسسات پولی و مای غیرمجاز نیز در همین راستاست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =