۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰

صبح امروز وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شدند. اگرچه پیش‌تر طرح استیضاح فانی اعلام وصول شده بود اما امروز توضیحات فانی جایگزین در دستورکار قرارگرفتن طرح استیضاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استیضاح فانی مخالفان زیادی دارد و اگرچه بسیاری از نمایندگان مجلس به فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش انتقاد دارند اما تیره شدن روابط دو قوه مقننه و مجریه را به صلاح نمی بینند. از همین رو، پیش از این برخی نمایندگان مجلس در نامه ای با 177 امضا،‌ خواستار تشکیل جلسه غیر علنی با حضور فانی شده بودند.

فانی چه گفت؟

اما در این جلسه غیرعلنی چه گذشت و وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه ریزی کشور با چه توضیحاتی سعی در اقناع نمایندگان مجلس داشته اند؟ پاسخ به این سوال را نماینده مردم اردبیل در مجلس در گفت و گو با ایرنا بیان کرده است. کمال الدین پیرموذن گفت: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه غیرعلنی امروز (سه شنبه) از اعمال افزایش 14 درصدی حقوق فرهنگیان خبر داد و اعلام کرد امسال 690 میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است.

پیرموذن  افزود: در این جلسه محمدباقر نوبخت و علی اصغر فانی گزارشی از وضعیت منابع مالی کشور و کاهش قیمت نفت و محدودیت های مالی به نمایندگان ارایه کردند.

وی یادآور شد: نوبخت در این جلسه بیان کرد که گروهی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتخاب شده اند تا میزان حقوق کارمندان را بررسی کنند و از این پس در جهت رفع تبعیض حقوق کارمندان در تشکیلات دولتی گام هایی برداشته شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: نوبخت در این جلسه همچنین اظهارداشت که 14 درصد افزایش حقوق فرهنگیان امسال اعمال شده است.

پیرموذن ادامه داد: نوبخت همچنین بیان کرد که 690 میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان امسال پرداخت شده است که البته آقای نوبخت بیان کرد که این پرداخت به رغم محدودیت های مالی دولت بود و برخی از این مطالبات به دولت قبلی بازمی گردد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز به موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش پرداخته نشد ولی حواشی استیضاح مطرح شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس همچنین گفت: در این جلسه همچنین فانی وزیر آموزش و پرورش گزارشی در مورد محدودیت های منابع این وزارتخانه ارایه کرد و در مورد مشکلات پیش روی وزارت آموزش و پرورش سخن گفت.

پیرموذن افزود: فانی بیان کرد که امروز 99 درصد اعتبارات آموزش و پرورش به منابع انسانی اختصاص می یابد که این مشکل بزرگی است و به دلیل آن است که ما تورم نیرو داریم.

وی ادامه داد: فانی همچنین بیان کرد که نوسازی بافت ها و ساختمان های فرسوده یکی دیگر از مشکلات کنونی است که وزارت آموزش و پرورش با آن روبه رو است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآور شد: فانی در این جلسه اعلام کرد که ما مطالبات فرهنگیان را تا جایی که توانسته به آنان ارایه کرده ایم همچنین 14 درصد افزایش حقوق فرهنگیان اعمال شده است.

جلسه ارتباطی با استیضاح داشت یا نداشت؟

اگرچه پیرموذن گفت که حواضی استیضاح در جلسه مطرح شده اما کوچکی نژاد نظر دیگری دارد. او معتقد است که این جلسه ارتباطی با استیضاح فانی ندارد. نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در گفت و گو با ایسنا تأکید کرد: جلسه غیرعلنی که در حال حاضر با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شده ربطی به استیضاح فانی ندارد.

جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد: در ابتدای این جلسه چهار نفر از نمایندگان نظرات خود را در خصوص اقتصاد آموزش و پرورش و مشکلات بودجه‌ای کشور در این حوزه بیان کردند.

وی افزود: اجرای قانون خدمات کشوری، تخلفات در بخش مالی، اجرایی نکردن تکلیف دولت در قانون برنامه پنجم، حذف یارانه‌های کتاب‌های درسی و عشایر از مهمترین موضوعاتی بوده که نمایندگان از فانی و نوبخت سوال کرده و خواستار توضیح در این‌باره شدند.

کوچکی نژاد افزود: نوبخت نیز در این جلسه درباره اجرایی کردن نظام رتبه بندی معلمان، گزارشی از خزانه درباره درآمدهای دولت در زمینه آموزش و پرورش ارائه کرد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =