۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱

ایسنا نوشت:

چین در اقدامی که هشداری برای آمریکا محسوب می‌شود، یک کلاهک‌بر مافوق صوت Wu-14 را که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است، با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این چهارمین آزمایش موشکی موفق چین در 18 ماه گذشته است اما این کلاهک‌بر مافوق صوت جدید بسیار پیچیده‌تر از سه موشک قبلی است. احتمالا به همین دلیل است که آمریکا آن را "مانور فوق‌العاده" توصیف کرده است.

این کلاهک‌بر مافوق صوت می‌تواند با سرعت 10 برابر بیشتر از سرعت صوت و یا 7680 مایل در ساعت حرکت کند. این بدین معناست که اگر این کلاهک‌بر از شانگهای شلیک شود، می‌تواند حدود 50 دقیقه بعد به سان‌فرانسیسکو برخورد کند. البته بزرگترین نگرانی آمریکا می‌تواند از آنجا نشات بگیرد که این کلاهک‌برها کاملاً قابلیت نفوذ در سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا را دارند.

این آزمایش موشکی در روزهای گذشه در غرب چین انجام شد.

مراحل شلیک کلاهک‌بر هسته‌ای چین
چین آزمایش کلاهک‌بر مافوق صوت خود را چند روز پیش از آن انجام داد که فان چانگ‌لونگ، معاون کمیسیون مرکزی ارتش چین برای سفر یک هفته‌ای عازم آمریکا شد.

ناظران نظامی در گفت‌وگو با سوث چاینا مورنینگ پست عنوان کردند که این آزمایش موشکی بازدارندگی هسته‌ای چین را در مقابل مداخلات آمریکا در مناقشات ارضی در دریای چین جنوبی تقویت می‌کند.

تحلیلگران نظامی نیز بر این باورند که هدف از این آزمایش موشکی تقویت قدرت چانه‌زنی فان چانگ لونگ بر سر میز مذاکره با آمریکایی‌هاست. با این حال مقام‌های نظامی چین اهمیت این آزمایش موشکی را اندک جلوه داده و گفتند که هدف از آن آزمایش‌های تحقیقی معمول بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =