مهر نوشت:

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اعلام جزئیات اعزام زائران حج تمتع ۹۴، گفت: طول مدت حضور زائران در عربستان ۲۹ تا ۳۳ روز است.

سعید اوحدی افزود: در حال حاضر تمامی برنامه ریزی های لازم برای اعزام زائران به حج سال ۹۴ انجام شده و معاینات پزشکی زائران در تمامی استان ها به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی قراردادهای هتل، تغذیه،حمل و نقل و... منعقد شده است، گفت: تمامی ۴۵۵ کاروان تکمیل و همچنین قرارداد پرواز زائران نیز بسته شده و تا امروز صد درصد زائرانی که دارای اولویت اعزام بودند، هزینه سفر زیارتی خود را در دو قسط پرداخت کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز اولین اعزام از اول شهریور خبر داد و تاکید کرد: اولین پرواز زائران حج تمتع از تهران به مقصد مدینه منوره انجام خواهد شد و مابقی پروازها نیز از ۱۹ ایستگاه پروازی از استانهای مختلف کشور صورت می گیرد.

وی به تفاوت حج تمتع و عمره اشاره کرد و گفت: در حج تمتع سفیر ایران از ریاض به مکه مکرمه و مدینه منوره می آید و به عملیات اعزام زائران و ارائه خدمات به آنان نظارت خواهدداشت و همنین سازمان کنفرانس اسلامی نیز به این موضوع ورود پیدا می کند و از سوی دیگر مسئولان عربستان بصورت شبانه روزی امنیت زائران را تامین خواهند کرد به همین دلیل فریضه حج واجب تفاوتهای عمده ای با عمره مفرده دارد.

اوحدی با اشاره به اینکه طول مدت اعزام و حضور زائران تمتع ۲۹ تا ۳۳ روز است، افزود: زائران ب توجه به ایستگاههای پروازی و زمان اعزامشان از ایران طول مدت سفرآنان متفاوت خواهد بود اما حداقل زمانی که برای اقامت زائران در عربستان در نظر گرفته شده ۲۹ روز خوهد بود.

به گفته وی، در عملیات حج امسال ۶۴ هزار زائر به همراه عوامل اجرایی مشرف خواهند شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 4
    دارن میرن به سلامتی ؟ :
  • فرهاد IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 5
    جیب آل سعود و پر کنید تا میتونید همه میخوان برن خانه ی خدا اما به قیمت اینکه هزینه ی حج من موشک و بمب شه بر علیه شیعه؟؟؟متاسفم برای اون شخصی که پاک شدن رو فقط در مکه میبینه و از اطرافش غافله یاد اون فرمایش رسول اکرم افتادم که به یکی از صحابش افرادی رو که به دور خانه ی خدا میگشتن رو از بین دو انگشت نشون داده بودند اکثرشون به شکل یک مشت حیوان بودند.چه خوب که سیرت خودمون رو پاک کنیم و با لمس کعبه فکر نکنیم که همه ی گناهانمون پاک میشن چون حق الناس با 80000000 بار مکه رفتن هم بخشیده نمیشه...
  • ساسان ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 3
    نميشه مردم ما به جاي رفتن به حج تمعتع و آن هم با هزينه قذاف ، انصراف داده و پول آن را براي فقرا و مستمندان كشور خودمان صرف كنند ؟ وتا زماني كه ما براي عربستان در آمد زايي داريم بخشي از اين درآمدها تبديل به بمب مي شود و بر سر مردم بدبخت يمن ميريزد .
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 3
    بازم میرن مکه