دنیای اقتصاد نوشت:

نبوه‌سازان یک روز پس از تفاهمی که با مسوولان وزارت راه‌و‌شهرسازی برای مشارکت در نوسازی محله‌های فرسوده امضا کردند، دیروز موضع تازه خود را در قبال نحوه و شرایط تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر تشریح کردند. رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران، در توضیح این موضع جدید تاکید کرد: ارقام فعلی ساخت مسکن مهر تکافوی هزینه‌های ساخت و تکمیل واحدهای باقیمانده را نمی‌دهد و این نیاز به خصوص در پروژه‌های بلندمرتبه به مراتب بیش از سایر پروژه‌ها احساس می‌شود.

این در حالی است که طی یک ماه اخیر، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در نتیجه پیگیری‌های وزارت راه‌و‌شهرسازی، سه مصوبه در راستای افزایش وام ساخت‌و‌خرید مسکن به تصویب رسانده‌اند.

افزایش وام خرید مسکن تا سقف 80 و 60 میلیون تومان به ترتیب در قالب صندوق پس‌انداز یکم بانک مسکن برای خانه اولی‌ها و تسهیلات سایر بانک‌ها به بقیه متقاضیان خرید مسکن، افزایش یارانه دولت برای سود بانکی ساخت مسکن در بافت فرسوده از 9 درصد به 10 درصد و همچنین مصوبه رفع انحصار وام‌دهی از بانک مسکن و قرار گرفتن بانک‌های تجاری در فهرست عاملان پرداخت تسهیلات، طی یک ماه گذشته این مطالبه را در انبوه‌سازان ایجاد کرده است که دولت اقدام چهارم را نیز به منظور حمایت از تامین مسکن انجام دهد.

به این ترتیب، حسن محتشم، با بیان اینکه هزینه‌های اولیه در ساخت مجتمع‌های بلند‌مرتبه بسیار بیشتر از پروژه‌های معمولی است،از دولت درخواست کرد با افزایش مجدد تسهیلات، امتیازاتی نیز به منظور جبران افزایش قیمت مصالح و سایر هزینه‌های ساخت‌و‌ساز مسکن مهر برای انبوه سازان در نظر بگیرد تا آنها هم بتوانند مطابق با موعدی که دولت برای بستن پرونده ساخت مسکن مهر اعلام کرده، تا پایان سال بعد، این واحدها را تکمیل کنند و به متقاضیان تحویل دهند.

به گفته وی، 40 درصد از واحدهای مسکن مهر از طرف انبوه‌سازان ساخته می‌شود.


17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 0
    اين انبوه سازان بايد توضيح دهند با تسهيلات با سود كم كه از دولت قبلي و فعلي گرفته اند، چه كرده اند؟ سودها براي شما و ضررها براي مردم؟ ما خيلي هم جيگر نيستيم.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    دلواپسان گرامی باید دبه را نشان این انبوه سازان بدهند ان موقع چه امتیاز مسکن مهر را با هزار ترفند میگرفتید که خوب بود
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 0
    چرا اینجوری شد بی برنامه بودن مسئولان چرا بیانظباط بودن مسئولان تو بستن قراردادچرا نالایق بودن مسئولان محکم کاری نکردن با انبوه سازان چرا اینکه مسئولان ما شعورنداشتند برای انبوه ساز روز شما نصب کنند آقا شما 2سال وقت داری بیشتریا کمتر این واحد را بسازی دیرکرد جریمه حرف زدی روحرف خودت باش انبوه ساز هم ... به بهانه های مختلف کاررا معطل کرد چی میشه این میشه آقایان مسئول پردیس بچه بازی نیست که 3ساله 40میلیون پول من توپردیس خوابیده 1000نفربیشتر کمتر مثل من هستند آقای پیمانکار این مقدار پیش پرداخت این تاریخ تحویل بده تسویه حساب کنیم انگار همشون دستشون توی یک کاسه بود به قول خودتان فاز 11پردیس دست ترکه بود باچه سرعتی کارکردند تمام مشکلات نبود مدیر است
  • هاشم A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    بسمه نعالی اگرتورم مهارشده پس این حرفهاچیست ؟ثانیآقیمتهابااینگونه صحبتهایی که میکنیدمثل خانه اولیهاکه بیانگرمتراژکم استنه تنهامناسب نیست بلکه گران هم هست باوام 60یا80میلیونی که حتمآاورده هم خواهدداشت دولت محترم درسازمان برنامه وبودجه ووزارت راه وشهرسازی افرادنخبه داردکارگرارزان هم که دردسترس اقایان انبوه سازبوفورپیدامیشوداینهاکنایه نیستخریدمصالح عمده هم ارزان است ضمن اینکه چکی است نه نقدی اگرانبوه سازبورسی باشدپول مردم هم دستش هست پس بهترینکار اینست دولت انبوه سازی رادرقالب تعاونی سرمایه گذاران ساخت مسکن پیگیری کرده وبادادن فرمول وکیفیت کارومصالح وپیگیری کارشناسانه مردم رادرخریدمسکن یاری کند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    چرا صرف نمیکنه پولها را ازدولت گرفتند کار را معطل گذاشتند رفتند خصوصی ساختند الان حالا پول ندارند هرعقلی ناقصی هم میدونه اگر برنامه ریزی باشه سری سازی ارزان تر است از تک سازی است صرف میکنه اینها دیدند یک تکه گوش آویزونه گفتند بکنید به امید خدا