رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیات پارلمانی مکزیک گفت: مجالس ایران و مکزیک نقش ممتازی در عمق بخشی به روابط و همکاری‌های مشترک در سطوح مختلف دارند.

به گزارش نقل از خانه ملت، هیات پارلمانی مجلس سنای مکزیک صبح امروز (دوشنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، ابتدا علی لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مکزیک را خوب و رو به رشد توصیف کرد و گفت: ایران و مکزیک از کشورهای مهم مناطق جغرافیایی مختص خود هستند و ما علاقمندیم مناسبات و همکاری‌های خود را با مکزیک در زمینه‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود گسترش دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت و اختیارات پارلمان‌های دو کشور در این خصوص افزود: مجالس ایران و مکزیک نقش ممتازی در عمق بخشی به روابط و همکاری‌های مشترک در سطوح مختلف دارند.
در ادامه این دیدار گابریلا کوئباس بارون رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک از جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری بزرگ و مهم در منطقه با تمدن و تاریخی کهن یاد کرد و با ابراز علاقمندی کشور متبوعش به توسعه روابط با ایران گفت: مکزیک علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌های ممکن اعم از سیاسی، اقتصادی، تجاری، صنعتی، علمی، فناوری و فرهنگی مناسبات و همکاری‌های خود را گسترش دهد و مجلس سنای مکزیک در این راستا حمایت‌های لازم را بعمل می‌آورد.
وی افزود: مکزیک به عنوان یک عضو منطقه آمریکای لاتین که در مقاطع مختلف آسیب‌های زیادی را از خشونت و قاچاق مواد مخدر و تروریسم متحمل شده است به خوبی مشکل تروریسم و افراطی‌گری در مناطق پیرامون ایران را درک می‌کند.
وی تصریح کرد: تنها راه ریشه‌کنی تروریسم، مقابله واقعی و قاطع تمام اعضای جامعه بین الملل با آن است. کوئباس بارون در ادامه خواستار افزایش سطح همکاری‌ها و مراودات دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه طرفین شد.
در این دیدار همچنین فرناندو پونس مارکز رئیس کمیسیون دفاع ملی مجلس سنای مکزیک با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: مکزیک گسترش و توسعه مناسبات و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بویژه سیاسی، اقتصادی و فناوری با جمهوری اسلامی ایران را با هدف تنوع بخشی به روابط بین المللی خود در جهت منافع ملی‌اش می‌داند و از آن حمایت می‌کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =