۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
با مختار یک چشم آشنا شوید

به گفته مقامات لیبی در جریان حمله هوایی نیروهای آمریکایی مختار بلمختار، یکی از شناخته شده ترین چهره های القاعده در شمال آفریقا، کشته شده است.

 

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین، بامداد امروز رسانه ای غرب خبری مبنی بر کشته شدن یکی از مهمترین چهره های القاعده را منتشر کردند. این فرد در زمان حیات بن لادن یکی از معاون های او محسوب می شد و در آن زمان فعالیت وی در افغانستان بود وب سایت شبکه خبری یورونیوز با انتشار این تصاویر به برخی از فعالیت های وی پرداخته است و می گوید مختار  به بالمختار یک چشم معروف بود.

به گزارش یورونیوز، به گفته مقامات لیبی در جریان حمله هوایی نیروهای آمریکایی مختار بلمختار، یکی از شناخته شده ترین چهره های القاعده در شمال آفریقا، کشته شده است.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که «هدف حمله ضدتروریستی شنبه مختار بلمختار» بوده است، ولی هنوز مرگ او را تایید نکرده است.

مختار بلمختار از اعضای ارشد «القاعده در مغرب اسلامی» (اکمی) بود ولی پس از جدایی این گروه، سازمان خود را تحت نام «المُرابطون» تشکیل داد.

می گویند که بلمختار طراح اصلی حمله سال ۲۰۱۳ به تاسیسات گازی ان امیناس در الجزایر بود. حمله ای که در جریان آن ۸۰۰ تن به گروگان گرفته و ۳۸ تن از آنها کشته شدند.

به باور سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی، بلمختار که به «یک چشم» معروف است در جوانی در افغانستان جنگیده و سپس در آفریقای شمالی از راه قاچاق سیگار برای تامین مالی عملیات جهادی خود استفاده می کرده است و به این دلیل هم بوده که او را «آقای مالبرو» نیز می نامیده اند.

خبر مرگ بلمختار پیش از این نیز یک بار دیگر منتشر و در نهایت تکذیب شده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرد ایرانی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    6 5
    خبر آنلاین توجه کن: مختار تروریست نبود بلکه مخالف حضور غرب و به خصوص فرانسه و امریکا در افریقا بود، خبر را ترجمه می کنی درست، واقعیت را انعکاس بده و خبر را واقعیت ندان او برای غرب تروریست بود و نه برای کشور و مردمش.... اصلاح کن نوع خطاب کردنت نسبت به آن آقا را...
    • میثم A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      5 2
      اشتباه مثبت دادم. القاعده از نظر همه ی جهان گروه تروریستیه و اعضای ان هم از اون بالا تا پایین تروریستن. حالا دیگه وقتی شما یک تروریست و قاچاقچی سیگار که سیگار "غرب " رو وارد کشورش میکنه و مردمش رو معتاد و مبتلا به سرطان میکنه و با پولش برای خودش برو و بیایی به وسم مبارزه با "غرب " راه میندازه با لفظ "آقا" خطاب میکنی باید در اندیشه هات شک کرد
    • دوست IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      2 1
      مرد ایرانی عزیز القاعده از نظر ایرانی ها هم تروریست محسوب میشه. با این حرفت ایرانی بودنت رو زیر سوال بردی.
  • بی نام DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    2 0
    خدا لعنتش کند