واحد مرکزی خبر نوشت:


رئیس کردستان عراق پاسخ دادن به سئوالات کمیته تحقیق و تفحص پارلمان درباره علل سقوط موصل را مشروط کرد.
به گزارش خبرگزاری عراقی نخیل، مسعود بارزانی در نشستی با مقامات گفت:«تا زمانی که نوری المالکی و اسامه نجیفی( معاونان رئیس جمهوری) به سئوالات کمیته تحقیق و تفحص پاسخ ندهند من به این سئوالات پاسخ نخواهم داد.»
وی ادامه داد:« با آنکه موضوع سقوط موصل به دست گروه داعش ارتباطی به من ندارد اما این کمیته تحقیق را شفاف نمی دانم. این کمیته تلاش می کند واقعیت را مخفی نگه دارد و در مقابل افرادی را که هیچ ارتباطی با مسئله سقوط موصل ندارند وارد این موضوع کند.»
محمد الصیهود نماینده پارلمان عراق از دولت قانون در واکنش به اقدام مسعود بارزانی در پاسخ ندادن به سئوالات کمیته تحقیق و تفحص گفته بود:« خودداری او از پاسخ به این سئوالات بیانگر آن است که او در قضیه سقوط موصل نقش داشته است.»

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    17 8
    موصل مگه جز کردستانه که بارزانی پاسخ بده؟
    • شاهرخ US ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
      0 0
      بله تقریبا تمام عراق متعلق به ایران قدیم در پیش از اسلام بوده و اعراب عربستان برای حمله به ایران به مناطق بالایی ترعراق امروزی که صحرا بود کوچ میکردند. حتی پس از اسلام هم مناطق کردنشین رو اشغال میکردند و اسم شهرها رو هم عوض میکردند. با این حال حتی امروزه هم کردهای بسیاری در مناطقی که توسط حکومت کردستان اداره نمیشه هنوز زندگی میکنند. که در اصل شهرهای ایرانی با نام ایرانی اند که در طول هزار سال اخیر توسط اعراب اشغال شده و اکنون هم تنها درصدی از جمعیتشون عرب هستند و دولت عراق هم به همین بهانه آنها را به کردستان پس نمیدهند. اخیرا کردها بخشی از آن را پس گرفته اند. از جمله این شهرها شنگال، موسر، کرکوک، خانقین میباشند. که احتمالا شما آنها را با نام های عربی سنجار، موصل، کرکوک و دیاله میشناسید.
  • ناشناس A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 9
    دوست عزیز همین طور که تمام دنیا دارن میبینن فقط کردها هستن که داعشو شکست دادن وابهت اونو شکستن.حالا یه سری دولتها که این قضیه براشون گرون تموم شده دنبال اینن که این کار بزرگو بااین حرفاشون کم ارزش نشون بدن.آقای بارزانی عملا ثابت کرد که چه فرمانده ی نظامیه مقتدری.
    • مهدی A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      0 14
      باز دم آمریکا گرم که جلوی سقوط اربیل رو گرفت.والا چه جوری میخواستی این حرفهارو بزنی..
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    13 1
    معلومه خب پاسخ نمی ده پاسخ بده تا همه این خطای تاریخی تنها به پای او نوشته بشه اگه بارزانب خطایی هم کرده باشه هم سنگ خطای سنگین عمال عرب نیست و به مراتب از خطای دولتمر ان عرراق کمتره
  • پیمان A1 ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    5 1
    اینو باید مالکی بی عرضه جواب بده نه بارزانی امریکا اوکراین هم هست تو الرمادی هم هست پس چرا سقوط کرد چون حتی زنان کرد یه طرف ارتش تا بن دندان مصلح عراق و بی عرضه یه طرف کرد میمیرد باج نمیدهد فرار نمیکند