نماینده ولی فقیه درسپاه: سپاه فراتر ازاحزاب و گروه‌هاست/ در انتخابات به معیارها وشاخصه‌ها می‌پردازیم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه یک نهاد انقلابی، اصولگرا، حزب اللهی و ولایتمدار و فراتر از تمامی احزاب و گروه‌ها است.

به گزارش گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه که امروز با حضور روحانیون شاغل در نیروها، سپاه‌های استانی و رده‌های تابعه در ستاد فرماندهی کل سپاه آغاز شد، تعقل، آزادی، هدایت پذیری، قدرت فراز و نشیب و محاکمه را ویژگی بارز و وجه تمایز انسان با سایر موجودات عنوان و تصریح کرد: انسان به عنوان هدایت‌پذیرترین موجود عالم از قدرت برطرف کردن موانع به منظور رسیدن به تکامل برخوردار است.

وی با اشاره به رسالت روحانیت در سپاه اظهار داشت: الگو بودن اولین وظیفه ما در سپاه است؛ روحانیت می‌بایست در نظم و انضباط، ساده زیستی، وارستگی، عزت نفس و سیره و سلوک برای همگان الگو باشند.

وی افزود:بسیاری از شهدای بزرگوار روحانیت همچون شهید میثمی با سلوک و اخلاق خود قلب‌ها را تسخیر کرده و به جذب افراد می‌پرداختند.

وی انجام فعالیت‌های متعارف آخوندی همچون مسئله گفتن، سخنرانی و نماز جماعت را از دیگر رسالت‌های روحانیون شاغل در سپاه برشمرد و گفت: روحانیت در مجموعه سپاه هم یک مدیر فرهنگی است و هم به وظیفه‌های متعارف آخوندی خود عمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه خاطر نشان کرد:انجام فعالیت‌های سازمانی آخوندی از جمله تبلیغات، تایید محتوا، تایید شرعی و مسائل عقیدتی بر عهده‌ روحانیت شاغل در سپاه است که در واقع این رسالت خطیر در خارج است سپاه مجموعه‌ای از نهادها و ارگان‌ها دنبال می‌کنند.

وی افزود:به عنوان مثال معاونت روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در حقیقت حکم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دارد و از جایگاه و شأن بالایی برخوردار است همچنین دادن مجوز برای هر نشریه روزنامه و سایتی بر عهده وزارت ارشاد است در سپاه این مسئولیت بر عهده‌حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در سپاه می‌باشد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: در عرصه‌ تحولات منطقه ای و بین الملل به رغم توفیقات زیادی که بدست آورده‌ایم اما با مشکلاتی مواجه‌ هستیم.

وی با اشار به راه انداختن جنگ‌های نیابتی از سوی آمریکایی‌ها اظهار داشت: آمریکایی‌ها از حدود 6 سال پیش رویکرد خود را از جنگ تمدن‌ها به سمت جنگ درون تمدنی تغییر دادند که نتیجه‌ آن راه انداختن جنگ های نیابتی در سوریه، عراق، یمن و برخی کشورهای دیگر منطقه بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد:هر چند هدف برپایی تمامی این جنگ‌ها جمهوری اسلامی ایران بود اما با درایت و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب این چالش‌ها به مرزهای سرزمینی ما کشیده نشد.

سعیدی خاطر نشان کرد:از کار انداختن ارتش‌های منطقه و ایجاد حاشیه امن برای صهیونیست‌ها را می‌توان از نتایج جنگ‌های درون تمدنی در منطقه دانست.

وی تبلیغ اسلام تکفیری ،وهابیگری، اسلام سکولاریزه و اسلام شیعه افراطی و لندنی را از دیگر تهدیدات مهم منطقه‌ای برشمرد و گفت: اسلام و اهل بیت می‌بایست با شیوه‌ی درست تبلیغ شوند و آنچه امروز در عراق و سوریه اتفاق می‌افتد از کمک‌های جمهوری اسلامی و اهل تشیع و تسنن و تشکیل بسیج در این کشورها از آثار وجودی اهل بیت است.

سعیدی در ادامه تاکید کرد:خدمتی که انقلاب اسلامی، رهبری و ملت ایران به اهل بیت کردند در طول تاریخ بی سابقه است.

سعیدی موضوع هسته‌ای را از جمله چالش‌های مهم داخلی برشمرد و اظهار داشت: دولتمردان، خواص و مردم هستند که می‌توانند ایده‌آل‌های رهبری را تحقق بخشند و نباید تمامی مشکلات و مسائل را به تحریم‌ها گره بزنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با اشاره به مسئله انتخابات تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی، اصولگرا، حزب اللهی، و ولایتمدار فراتر از تمامی احزاب و گروه‌ها بوده و به بیان معیارها و شاخصه‌ها می‌پردازد.

گفتنی همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه به مدت 2 روز 25 و 26 خرداد در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار می‌شود.

 

23220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =