۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹

ایسنا نوشت:

در حالی که دولت لیبی از کشته شدن فرمانده عملیات در جنبش المرابطون در منطقه شمال غرب آفریقا و یکی از رهبران القاعده در کشورهای مغرب اسلامی خبر داده، پنتاگون نیز گفته است که طی عملیاتی بلمختار را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت لیبی اعلام کرد که مختار بلمختار، فرمانده عملیات در جنبش المرابطون در منطقه شمال غرب آفریقا و یکی از رهبران القاعده در کشورهای مغرب اسلامی در جریان یک حمله هوایی آمریکا در لیبی کشته شده است.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا از انجام عملیات هوایی علیه مواضع القاعده در لیبی خبر داده بود.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: در حال حاضر در حال ارزیابی نتایج عملیات اخیر خود در لیبی هستیم و در موعد مناسب اطلاعات تکمیلی در این باره را منتشر خواهیم کرد.

وارن گفته بود که عملیات هوایی آمریکا موفقیت‌آمیز بوده و به زعم نیروهای ارتش آمریکا در این عملیات اهداف مورد نظر تامین شده است.

از سوی دیگر دولت لیبی تایید کرد که جنگنده‌های آمریکایی حمله هوایی را به صورت شبانه در شرق این کشور داشته‌اند که به کشته شدن بلمختار منجر شده است.

ایلین لاینز دیگر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در این باره گفته است: اطلاعات بیشتری درباره اهداف این حمله در اختیار نیست و نتایج بررسی‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =