احتمال تقویت حضور نظامی آمریکا در مرزهای روسیه

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی از پیشنهاد وزارت آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در کشورهای حوزه دریای بالتیک و اروپای شرقی خبر داد.

 

 

 

نیویورک تایمز در گزارشی از پیشنهاد وزارت آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در کشورهای حوزه دریای بالتیک و اروپای شرقی خبر داد.

 

به گزارش این نشریه پیشنهاد برای مقابله با حمله احتمالی روسیه به کشورهای اروپایی شرقی ارایه شده است. بر اساس این طرح دولت آمریکا تجهیزات نظامی سنگین و پنج هزار نیروی بیشتر در این کشورها مستقر خواهد کرد.

این کشورها به تازگی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو شده اند و در صورتی که این پیشنهاد به تصویب دولت برسد برای نخستین بار پس از جنگ سرد سلاح سنگین آمریکایی وارد این کشورها خواهد شد. کشورهایی که تا پیش از فروپاشی دیوار برلین تحت نفوذ شوروی سابق بوده اند.

با این وجود گزارش می افزاید که مقامات ناتو و آمریکا از واکنش روسیه نگرانند. به گفته نیویورک تایمز احتمالا واشنگتن تا پیش از نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو تصمیم نهایی را خواهد گرفت. این نشست قرار است تا پایان ماه جاری در بروکسل برگزار شود.

منبع:یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    16 8
    آمریکا محور شرارت و ناامنی و جنگ در جهان، آمریکا حامی دولت جنایتکار و مستبد و دیکتاتور سعودی و رژیم غاصب و تروریست صهیونیستی، خیلیا در دنیا هستن که چشماشون به روی این حقایق بستن و این حمایت ها رو نادیده می گیرن یا توجیه می کنن، با نهایت تاسف آمریکا هیچ وقت به دنبال صلح و آرامش نبوده و همیشه به خاطر منافعش آتش افروزی می کنه
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    16 5
    آمریکا اگر دولت قانونی اوکراین رو با کودتا سرنگون نکرده بود این کارا دیگه لازم نمی شد، آمریکا و کودتاهای رنگین کمانی، آمریکا و حکومت های دست نشانده
  • باراد RO ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 1
    با این کار امریکا و کلا غرب گور خودشون رو کندن