گروسی:برای همدلی با دولت استیضاح های غیر ضروری اعلام وصول نمی‌شود/ با شام دادن نمی توان رای گرفت

عضوشورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت معتقد است: دوره شام و نهار دادن و صرف هزینه های گزاف برای به دست آوردن رای مردم و رفتن به مجلس، گذشته است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص نشست امروز فراکسیون رهروان ولایت و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه گفت: در این جلسه مقرر شد که در سال پایانی مجلس و با هدف تعامل بیشتر با دولت، استیضاح های غیرضروری در صحن علنی مطرح و اعلام وصول نشود.

وی افزود: قرار بر این است که در تحقیق و تفحص ها، استیضاح ها، واقعا آنجایی که ضرورت دارد و دیگر با مذاکره و تذکر نمی شود ومجلس می بیند که حقوق ملت در حال ضایع شدن است، وارد شود و تاکید بر این است که این قدر سئوال و استیضاح های مکرر انجام نشود. به خصوص که روند تحقیق و تفحص ها طولانی تر بوده و معمولا یک سال زمان می برد که به نتیجه برسد. این موضوع مهمی است که ما کاری را انجام دهیم که بتوانیم از آن نتیجه بگیریم .

وی با بیان اینکه مجلس در سال آخر خود برنامه های مهمی را درپیش دارد که باید به انجام برساند، خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه ها، برنامه ششم توسعه کشور است که باید تصویب شود. در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع بندی شده و دولت نیز در حال جمع بندی آن است و ان شاء الله امیدواریم که در نهایت تا شهریور ماه به مجلس برسد.

گروسی همچنین در پاسخ به این سوال که در سال آخر مجلس رفتار نمایندگان چگونه باید باشد؟ من معتقدم که نمایندگان باید با همان شدت و حدّتی که در گذشته در کار خود داشته اند، کار مردم را در اولویت قرار دهند، پروژه ها و پیگیری هایی که آن ها باید انجام دهند را به سرانجام برسانند چراکه مردم نیز به خوبی تشخیص می دهند که چگونه در این قضایا وارد بشوند و به چه کسانی رای بدهند.

 وی افزود: همانطور که رهبری هم در دیدار با نمایندگان اشاره داشتند اتفاقا در این سال های آخر باید شدت فعالیت نمایندگان بیشتر شود چون مردم به آن بلوغ فکری لازم رسیده اند که با مجلس ختم و مراسم های جمعی این چنینی و جلسات کذایی که دیگران می گذارند، به کسی رای ندهند بلکه رای به عملکرد و اقدامات افراد بدهند.

وی تصریح کرد: نباید این طور باشد که نمایندگان کار را رها کنند و تنها برای برگزاری جلسات انتخاباتی به حوزه های انتخابیه خود بروند بلکه بیشترین فرصت آن ها باید در به این بخش اختصاص یابد که تلاش کنند تا مصوبات گذرانده شده در مجلس، اجرایی شود که اين اجرایی شدن مصوبات، باعث می شود که اقبال مردم به نمایندگان بیشتر شود.

نماینده مردم شهریار در خانه ملت در پاسخ به سئوالی درباره ضرورت شفافیت هزینه های تبلیغات انتخاباتی گفت: یکی از بحث هایی که در انتخابات استانی مطرح است، به خاطر همین بود که حوزه انتخابیه هر چه بزرگتر باشد، بسیاری از کسانی که می خواهند با پول و وعده به مجلس راه یابند، نمی توانند و یکی از مزایای انتخابات استانی همین موضوع است که حوزه نفوذ پول و شام و نهار دادن را بسیار کاهش می دهد چون دیگر افراد نمی دانند در کدام نقطه از استان باید این کار را انجام دهند. بنابراین سعی براین بود که در طرح انتخابات استانی این موضوع لحاظ شود که هم شفافیت مالی و هم خرج ها به گونه ای باشد که در رای آوری افراد تاثیر نداشته باشد. چرا که قطعا این مسائل در حوزه های کوچک اثر می گذارد اما در حوزه های بزرگ خیلی تاثیرگذار نخواهد بود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =