واحدمرکزی خبر نوشت:

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تحلیلی نوشت: موساد چیزی بیش از آنچه که هست تصور می شود. به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، آلیسون کاپلان در تحلیلی برای این روزنامه صهیونیستی نوشت: هر چند وقت یکبار موساد یا عوامل آن به انجام دادن جرایمی در آن سوی مرزها متهم می شوند.

این یک مسئله بسیار جدی است که موساد به جاسوسی درباره برنامه هسته ای ایران متهم می شود و یا اینکه در دوبی، ترورهای هدفمند انجام می دهد و یا این که به همه مکالمات تلفنی در یک هتل گوش می داده است. اما این اتهامات به موساد، در شبکه های اجتماعی بازتاب متفاوتی داشت و بیش از آنکه جدی گرفته شود، به تمسخر کشیده شد.

به عنوان مثال در انگلیس مردم در توئیتر با الهام از یک مطلب درفیس بوک، هشتگی با عنوان «موساد لنگه کفش مرا دزدید» از این اتهامات برای سرگرمی استفاده کردند. این جریان از زمانی آغاز شد که یک فعال مسلمان به نام اصغر بخاری در انگلیس، یک مطلب را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشت.

وی یکی از اعضای موسس کمیته امور عمومی مسلمانان در انگلیس است. سابقه او به عنوان یک سازمان حامی و با شاخصه اساسی حمایت از مسلمانان که هم در مقالات خود وهم در مصاحبه های تلویزیونی همواره به شدت از اسرائیل انتقاد می کند، باعث شد که پست به اشتراک گذاشته وی در فیس بوک به سرعت در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و رسانه های مستقل آن را احمقانه ترین فرضیه جهان بدانند. بخاری در پستی که به اشرتاک گذاشته است، نوشت: آیا واقعا صهیونیست ها می خواهند مرا بترسانند؟ دیروز وقتی که در خانه ام خواب بودم، یک نفر وارد خانه من شده است من نمی دانم که چطور این کار را کرده است، اما آنها در را نشکسته بودند و تنها چیزی که آنها از خانه من بردند یک لنگه کفش بوده است. حالا که درباره این مسئله بیشتر فکر می کنم می فهمم که آنها این کار را کرده اند تا من بفهمم فردی داخل خانه شده است. البته من نمی توانم این را ثابت کنم و این نوعی ارعاب افکنی است. بازی بسیار ساده است تا مت در خانه خودم هم احساس آسیب پذیری داشته باشم. این یک مسئله روانشناسانه است. من هیچ کاری درباره این نمی توانم انجام دهم. وی در ادامه نوشت: این اولین بار نیست که من شنیده ام چنین مسئله ای رخ داده است. من یک رهبر مسلمان دیگر داشته ام که یک سال پیش یا بیشتر از آن با من تماس گرفت و اشک ریزان به من گفت که آنها به خانه اش آمنده اند و جای برخی چیزها را تغییر داده اند. فقط برای این که این خانم بداند آنها در آنجا بوده اند. شما این قضیه را که برای من افتاده است، به اشتراک بگذارید. شاید افراد دیگری هم باشند که این اتفاق برای آنها افتاده باشد. در این مطلب تصویری که به نظر می رسید از خود بخاری است، گذاشته شده بود در حالی که فقط یک لنگه کفش به پا داشت. این پست به سرعت در شبکه های اجتماعی به اشترام گذاشته شد و توجه طرفداران اسرائیل را به خود جلب کرد و آنها به سرعت هشتگ «موساد لنگه کفش مرا دزدید» را به راه انداختند. جوانان نیز به سرعت برخی با نگرانی و برخی برای سرگرمی این هشتگ را دنبال کردند. در برخی از آنها آمده است: آقا به حرف من گوش بده! تا زمانی که به هدف خود دست نیافته ای از راهی که انتخاب کرده ای باز نگرد. یکی دیگر نوشت: سگ من هم یکی از عوامل موساد است. اما مهتر از همه پیوستن آرتور لنک(Arthur Lenk) سفیر اسرائیل در آفریقای جنوبی به این هشتگ بود. او نوشت: ما می دانیم کفش تو کجاست. به من زنگ بزن. بخاری هم به این توئیت ها جواب داد و نوشت: چرا نمی توانید باور کنید که صهیونیست ها چیزی دزدیده اند. آنها همه خاک فلسطین را دزدیده اند. بخاری همواره به صورت علنی به اسرائیل تاخته است. در سال 2006 ، نام او به عنوان یکی از بزرگترین حامیان دیوید ایروینگ، یکی از منکران هولوکاست ثبت شد. وی برای ایروینگ پول فرستاد و دیگر مسلمانان را تشویق کرد به او کمک کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =