۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰

دادگاه امور جنایی "الجیزه" حکم عاملان شهادت یکی از علما و رهبران شیعیان مصر را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس حکم قاضی دادگاه، 23 تن از متهمان پرونده قتل "شیخ حسن محمد شحاته" هرکدام به 14 سال زندان محکوم شدند. دادگاه همچنین 8 متهم این پرونده را تبرئه کرد.

روزنامه الاهرام مصر تأکید کرد، دادستانی کل این 31 نفر را به برنامه ریزی برای ارتکاب جنایت و قتل عمد با نیت قبلی، و قتل عمد "شیخ حسن محمد شحاته" و 3 نفر از فرزندان و همراهانش متهم کرده بود.

این افراد پس از یورش به منزل این 4 نفر و محاصره آنان، با سلاح سرد و "کوکتل مولوتوف" به خانه آنان حمله کردند، و پس از مجبور کردن آنان به خروج از منزل، آنان را به قتل رساندند.

دادستانی همچنین این افراد را علاوه بر قتل عمد، به آتش زدن چند خانه و خسارت زدن به اموال خصوصی متهم کرد.
دادستانی کل مصر در آگوست گذشته با ارجاع پرونده متهمان به دادگاه جنایی موافقت کرد. در آن زمان به دلیل آنکه فقط 2 تن از متهمان به صورت موقت بازداشت بودند، حکمی به منظور بازداشت 29 متهم فراری دیگر صادر شد.

الاهرام خاطرنشان کرد، بر اساس تحقیقات صورت گرفته، متهمان پس از اطلاع از تصمیم شیخ حسن شحاته برای برگزاری مراسم در یک مناسبت (نیمه شعبان) در منزل خود در "الجیزه"؛ با استفاده از سلاح آتشزا به ساکنان آن منزل حمله کرده و چند نفر را به قتل رساندند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    16 1
    من هميشه از نوع صدور حكم هاي كشور مصر تعجب مي كنم.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    25 2
    تنها یادگاری شیعیان از حکومت کوتاه مدت مرسی لعنتی در مصر همین شهادت حسن شحاته بود
  • علی آقا A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    10 2
    چه فاجعه ای بود. چقدر دردناک بود. خدا درجات این شهید والامقام رو متعالی کنه و شفاعتش رو شامل حال ما هم بکنه. چه سعادتی نصیبش شد که در چنان روزی و بخاطر شیعه بودنش و جشن برای امام زمان علیه السلام با اون وضع فجیع به شهادت رسید. هنوز وقتی فیلمش یادم میفته غصه ام میگیره. خدا روحش رو شاد کنه. خدا تمام وهابیا و نواصب دشمن اهل بیت رو لعنت کنه. خدا ابن تیمیه و تمام علماشون رو که حکم به قتل شیعه دادند لعنت کنه. وهابیت آتشی به جان اسلام انداخت که اسراییل بهترین برد رو کرده.
  • محمد A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    10 1
    درود خدا بر شهید راه خدا حسن شحاته.اجرک الله یا صاحب الزمان.بلایی که سر این شهید بزرگوار اوردن مانند بلایی بود که که بر سر مولایمان علی در کوچه های مدینه امد.شرمنده یا صاحب الزمان در ان دوران آن نابخردان طناب بر گردن و دست وپای مولا زدن و آن بزرگوار را در کوچه ها می کشیدند .