حسام الدین آشنا در صفحه گوگل پلاس خود مطلبی در مورد اظهارات اخیر محمد باقر قالیباف شهردار تهران و همچنین صحت این صحبت ها نوشته است او در بخشی از این مطلب آورده "از منبع موثقی جویای صحت این نقلیات شدم ؛ ایشان همه را تکذیب کرد " متن کامل این یاداشت را می خوانید :

سردار هشت ساله خراسان و شهردار دهساله تهران از زمان کسب دومین دیپلم افتخار در بخش سودای سیمرغ جشنواره انتخابات ‌‌ تا کنون در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها مواضع صریح و صحیحی اتخاذ کرده ‌است ؛ از جمله آنکه:

" بزرگ‌ترین خیانت را کسانی مرتکب می‌شوند که از موضوع مذاکرات هسته‌ای و موضوعات مشابه به عنوان ابزاری برای دوقطبی کردن جامعه استفاده می‌کنند. کسانی که بر این شیپور می‌دمند، قطعا خیر و صلاح این ملت و سرزمین را نمی‌خواهند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و متأسفانه عده‌ای هم جاهلانه در این دام گرفتار می‌شوند و حتی در بین خانواده‌ها و دوستان نیز به یک طیف صفر و صدی گرایش پیدا می‌کنند و از روی هیجان یا چشم بسته همه‌‌چیز را نفی می‌کنند و یا چشم بسته به به و چه چه می‌کنند و در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. خسارت‌های جبران ناپذیری که از این رهگذر نصیب ملت می‌شود بعضا جبران ناپذیر است. " یا در جای دیگر گفته‌اند:"از طرف دیگر هم نباید این طور تصور بشود که هر نوع مذاکره و تعاملی با دنیا مذموم است. ما حرفمان حق است، از گفتن حق و ایستادن پای آن و تعامل با دنیا برای استیفای آن نباید هراسید. برخی گمان می‌کنند که پس‌زدن همه مناسبات پذیرفته‌شده و قواعد تعامل در سطح بین‌المللی، انقلابی‌گری است؛ این‌طور نیست. قبلا هم این مطلب را عرض کرده‌ام که انقلابی‌گری به معنای تجربه‌ستیزی و قاعده‌ستیزی نیست. انقلابی‌گری به معنای انزواطلبی و قطع ارتباط با عالم نیست. بر اساس قواعد مسلم حقوق بین‌الملل، ما حقوقی داریم که باید برای استیفای آن تلاش کنیم و این تلاش در شرایط فعلی نیازمند حضور پررنگ دیپلماتیک است." یا در فرازی دیگر تاکید کرده‌اند که: " بدون شک تحریم، ظالمانه است و باید تلاش کنیم که این تحریم‌ها را بشکنیم. باید تلاش کنیم به افکار عمومی جهانی نشان دهیم که به دنبال جنگ افروزی نیستیم. "
اما در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ، برخی نقل قول‌های بدون سند از ایشان در برخی رسانه‌های خاص منتشر شد که بوی دیگری می داد . از منبع موثقی جویای صحت این نقلیات شدم ؛ ایشان همه را تکذیب کرد و تصریح کرد که مواضع شهردار در قبال مسائل ملی تغییری نکرده است. خدا را شکر می‌کنم که مسیر مستقیم اقتدار و اعتدال برای اعتلای کشور هنوز هم بلند‌ترین صدا در ایران اسلامی است .

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =